تغذیهسلامتی

گوجه فرنگی: مواد غذایی طبیعی کاهش وزن

تبلیغات
راهنما و نیازمندی های رایگان خرید و فروش، استخدام و خدمات در ایران

گوجه فرنگی چه به صورت خام، بخار پز، سرخ شده، خورشتی، پوره، سس، رب و… یکی از رایج ترین سبزیجات مصرفی است. اگرچه گوجه فرنگی به عنوان یک سبزی شناخته می شود اما از نظر گیاه شناسی به عنوان میوه طبقه بندی شده است.

گوجه فرنگی نباید بیش از حد نرم باشد و با کمی فشار، له شود. شما می توانید با خواص غذایی گوجه فرنگی بیشتر آشنا شوید.

گوجه فرنگی یکی از بهترین منابع ویتامین C (ث) می باشد. در واقع گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C است. این آنتی اکسیدان نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم ایمنی ایفا می کند. همچنین گوجه فرنگی حاوی بتا کاروتن و کاروتنوئیدهای دیگر است که خواص پیشگیری از بیماری و به ویژه در برابر بیماری های قلبی و سرطان دارند. یک کاروتنوئید به نام لیکوپن (Lycopene) در گوجه فرنگی موجود است که به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک می کند. همچنین گوجه فرنگی به میزان مناسبی حاوی پتاسیم است که از سکته مغزی جلوگیری می نماید.

ارزش غذایی یک گوجه فرنگی متوسط تازه:

کالری: ۲۴ کلیو کالری
چربی ها: ۰ گرم
چربی های اشباع شده: ۰ گرم
کلسترول: ۰ میلی گرم
کربوهیدرات: ۵ گرم
پروتئین: ۱ گرم
فیبر غذایی: ۱ گرم
سدیم: ۶ میلی گرم
ویتامین A (آ): ۱.۰۲۵ IU
ویتامین C (ث): ۱۵ میلی گرم
پتاسیم: ۲۹۲ میلی گرم
کاروتنوئیدها: ۳.۹۹۲ میکروگرم

شما برای کاهش وزن خود می توانید از گوجه فرنگی به عنوان غذایی سالم و میوه ای خوشمزه استفاده کنید. سلامتی شما آرزوی ما است.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

مقاله علمی و آموزشی «گوجه فرنگی: مواد غذایی طبیعی کاهش وزن»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقالات وب سایت HowStuffWorks به عنوان منابع اصلی مورد استفاده قرار گرفته اند.

برچسب ها
تبلیغات
راهنما و نیازمندی های رایگان خرید و فروش، استخدام و خدمات در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط