سوال و جواب های فنی مربوط به سیلندر اتومبیل

تبلیغات
HiU Company

موتور اتومبیل از سه قسمت اساسی زیر تشکیل شده است:

  • سیلندر
  • سرسیلندر
  • کارتر

سیلندر یا بدنه موتور قطعه ی سنگینی است که در آن مجراهای آب و روغن و سوراخ های صاف و صیقلی به نام سیلندر برای عبور (حرکت عمودی بالا به پایین) پیستون ها تعبیه شده است.

ساختمان و ابعاد سرسیلندر کاملاً تابع نوع سیلندر است و در روی سیلندر قرار گرفته و بین آنها واشر مخصوص نسوز به نام واشر سرسیلندر قرار دارد؛ که از خارج شدن کمپرس و قاطی شدن آب و روغن جلوگیری می کند. سوپاپ ها و متعلقات آن و مجاری آب و روغن در سرسیلندر قرار دارند و مانیفولدها یا پنجه اگزوز دود و بنزین در کنار سرسیلندر به وسیله واشر نسوز پنجه ای شکل بسته می شوند.

سیلندر و سرسیلندر با هم اتاق احتراق را تشکیل می دهند و جنس هر دو از آلومینیوم یا چدن می باشد.

در زیر سیلندر تشتکی قرار دارد به نام کارتر، که در آن روغن می ریزند و در قسمت انتهای کارتر (کف کارتر) پیچ کارتر قرار دارد که به وسیله آن روغن تخلیه می شود. پمپ بنزین (اویل پمپ) در داخل کارتر قرار دارد. برای اندازه گیری روغن در کارتر میله ای به نام گیج در یک طرف بدنه موتور تعبیه شده است.

خب تا حدودی با سیلندر، سرسیلندر و کارتر آشنا شدید. الان شما می توانید سوال و جواب های فنی برای رفع عیب آنها را مطالعه نمایید.

۱) علت تاب برداشتن سیلندر چیست؟
شل بودن پیچ های سرسیلندر و یا باز کردن سرسیلندر در حالی که گرم است.

۲) تشخیص سوختگی واشر سرسیلندر چیست؟

  • کم شدن کمپرس
  • خروج آب از اگزوز
  • وجود آب سر پیستون ها یا داخل روغن کارتر
  • زدن کمپرس در رادیاتور

۳) تشخیص ترکیدگی سرسیلندر چیست؟

  • کم شدن کمپرس موتور
  • خروج آب از اگزوز
  • سوختن مرتب واشر سرسیلندر
  • زدن کمپرس در رادیاتور

۴) علت خروج آب از اگزوز چیست؟

  • سوختن واشر سرسیلندر
  • ترکیدن سرسیلندر
  • شل بودن پیچ های سرسیلندر

۵) علت وجود آب در کارتر چیست؟

  • سوختن واشر سرسیلندر
  • شل بودن پیچ های سرسیلندر

۶) اگر موتور تک کار کند (یک سیلندر کار نکند) چطور تشخیص بدهم مربوط به کدام سیلندر است؟
زمانی که اتومبیل روشن است، وایرهای شمع ها را تک تک در می آوریم و هر بار اگر تغییری در صدای موتور به وجود نیامد، مربوط به همان سیلندر می باشد.

۷) چرا واشر سرسیلندر می سوزد؟

  • سرسیلندر تاب دارد.
  • موتور بیش از اندازه گرم کرده است.
  • پیچ های سرسیلندر شل شده است.
  • سرسیلندر ترک برداشته است.

۸) علت وجود آب در سر پیستون چیست؟

  • سوختن واشر سرسیلندر
  • ترکیدن سرسیلندر
  • شل بودن پیچ های سرسیلندر

۹) اگر واشر سرسیلندر نیم سوز باشد، موتور روشن می شود؟
در صورتی که آب سر پیستون ها نیامده باشد، دیر روشن می شود و بد کار می کند.

۱۰) چرا اتومبیل کمپرس ندارد؟
میزان نبودن موتور منجر به این می شود که اتومبیل کمپرس نداشته باشد؛ یعنی نیروی تحرک اتومبیل کم است و در مقابل گازی که داده می شود شتاب ندارد و در این صورت، مصرف سوخت نیز زیاد می شود. علل کم بودن کمپرس موتور می تواند از:

  • ممکن است از سائیدگی یا شکستگی رینگ ها باشد و یا شاید سیلندر حالت اصلی خود را از دست داده باشد.
  • سوپاپ ها آب بندی نشده است، در صورتی که سوپاپ ها نو باشند و یا به علت دوده و جرم گرفتن در تکیه گاه خود جزم نشوند، کمپرس خارج می شود.
  • اتفاق می افتد که فنر سوپاپ ها شکسته و یا فنر قابلیت و حالت فنریت را از دست داده باشد و نتواند سوپاپ ها را به موقع باز و بسته نماید.
  • سائیدگی تایپیت ها، بادامک ها و چرخ دنده ها موجب کمی کمپرس موتور می شود که باید به وسیله دستگاه کمپرس سنج همه سیلندرها را از طریق محفظه شمع آزمایش نمود.

در پایان لازم است، به چند نکته ی مفید نیز اشاره داشته باشیم:

  1. گاهی استارت زدن مداوم باعث خفگی موتور و خیس شدن سر شمع ها می شود، که در این حالت حتماً باید شمع ها را باز کرده تا رطوبت بنزین در داخل سیلندرها از بین رفته و شمع را دوباره ببندید. همچنین در موقع استارت کمی پدال گاز را فشار دهید تا هوای بیشتری به سیلندر وارد شده و بنزین سریع بخار شود و زمان کمتری برای استارت زدن صرف شود. به یاد داشته باشید استارت زدن طولانی، باتری را خالی می کند. اگر با انجام تمام موارد فوق اتومبیل شما روشن نشد، شمع را باز کرده و از یک فندک جهت گرم کردن الکترود شمع (نوک شمع) استفاده کنید. با این کار آنها را خشک و گرم می نمایید. سپس شمع ها را ببندید و وایر مربوط به آنها را متصل نمایید. توجه داشته باشید اگر وایر را جابجا ببندید، اتومبیل شما هرگز روشن نمی شود.
  2. از سالم بودن وایر شمع ها مطمئن شوید. چون اگر برق دزدی داشته باشند، تاثیر خود را روی دنده های ۲ و ۳ می گذارند و اتومبیل به خوبی حرکت نمی کند.

شما می توانید با افزایش اطلاعات خود کمتر به تعمیرگاه بروید و در شرایط اضطراری، آگاهانه در مقابل مکانیک بایستید.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «سوال و جواب های فنی مربوط به سیلندر اتومبیل»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش میدانی، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا کتاب های مکانیک عمومی اتومبیل و رانندگی پایه یکم، نوشته ی اعزازالدین مشکوتی از انتشارات کوروش، منتشر شده در ۱۳۷۸ با شابک ۴-۸۳-۶۰۴۹-۹۶۴ و تعمیرکار اتومبیل خود باشید، نوشته ی مهندس سیدامیر موسوی از انتشارات نظری، منتشر شده در مهر ۱۳۹۱ با شابک ۰-۸۹-۶۱۶۸-۶۰۰-۹۷۸ به عنوان منابع اصلی مورد استفاده قرار گرفته اند.

برچسب ها
تبلیغات
فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

‫625 دیدگاه

  1. سلام اگر ماشین پراید یاتاقان و شاتون بزند چه قطعاتی باید تعویض شود و کدام قطعات باید تراشکاری برود. و همچنین میخاستم بدونم اگه دیسک و صفحه تعویض شود آیا امکان این هست که بتوانیم ببینیم که چه مارکی و مدلی بسته شده است

  2. سلام دوستان یه پرشیا ۹۱ دارم سه بار واشر عوض کردم، سر سیلندر نو گرفتم کلاً تعمیر اساسی کردم بیشتر قطعات هم عوض کردم وقتی ماشین سرده و تازه روشنش میکنم از بین سیلندر و سرسیلندر آب میاد بیرون و بعد از چند دقیقه قطع میشه واشر و عوض کردم ولی درست نشد میشه راهنمایی کنید ممنونم

  3. سلام پراید دوگانه CNG دارم یک ماهه واشر عوض کردم مکانیک گفت واشر ترسیده بوده تراشکار گفته تراش نیاز نداره بدون کف تراشی واشر سرسیلندر عوض کردن. از یه هفته بعد یک روز در میان درب موتور ارده ای میشه. بیشترم روگاز میشه. مکانیک میگه ریگلاتور گازت خرابه. ریگلاتور سرویس کردم تعمیرگاه هم بردم گفتن ریگلاتور سالمه. یعنی ممکنه سرسیلندر ترک داشته باشه یاواشر بدبسته؟

  4. سلام من سمند۸۶ دارم که یکسال میشه خریدمش از روز اولی که خریدم درب رادیاتو که باز میکردم هوا خارج میشد و یکماه نشده بود که فهمیدم رادیات ترکیدگی داره و عوضش کردم ولی باز هم که در رادیاتو باز میکنم هوا خارج میشه چند بار هم درب رادیات عوض کردم اما بدتر شد که بهتر نشد هر هفته دارم هواگیریشم میکنم هیچکدوم از علایم واشر سوزوندنو به جز همین هوا گرفتن رادیات نداره، جدیدن هم از درب ترموستات آب زد عوضش کردم و خوب آبندیش کردم درست نشد و صبح ها هم زیر ماشی کمی ضد یخ میبینم. به نظرتون میشه برای واشر باشه؟ لطفا راهنمایی کنین ممنون

  5. با سلام من یه سمند ۸۹ دوگانه دارم ۱ ماه پیش واشر سر سیلندر عوض کردم الان دوباره همون علائم سوختن واشر داره مکانیک موقعی که داشت واشر عوض میکرد گفت سیلندر لاغر کرده شاید جواب نده. بنظر شما بلوکه سیلندر باید کامل عوض بشه

    1. بله باید کلا بلوکه رو عوض کنی سرسیلندر با کف استاندارد بندازی واسه خودت دیگه جواب نمیده خرج الکی نکن ۱میلیون خرجشه با اجرت منم همین مشکلو داشتم

  6. سلام خسته نباشید دوستان گرامی من ی زانتیا دوهزار دارم ک سرسیلندرش بار اخر هفت میل بیشتر تراش برنداشت حالا مکانیکه میگه پیستون ها اندازه ی تارمو میاد بیرون بنظر شما از واشر سه سوراخ استفاده کنم تا ی چند روز جواب میده یا نمیشه از دو تا واشر استفاده کرد تا یه چند روزی. ممنونم اگه هرچه زودتر جواب بدین شاید مشکلم حل بشه تا ی چند روز دستم خالی شده تا اونموقع ک پناه برخدا دستمون باز بشه بعدن درستش کنم

  7. سلام. من پژو ۲۰۶ v8 مدل ۸۹ دارم، چند وقتیه که هوا سرد میشه اول صبح که استارت میزدم (البته بعضی وقت ها) یهو موتور پرت پرت میزد و چراغ چک روشن میشد و ماشین خاموش میشد. اما با چند دقیقه صبر کردن و دوباره استارت زدن ماشین روشن میشد بدون مشکل. اما چند روز پیش که اول صبح استارت زدم ماشین دوباره شروع کرد به پرت پرت زدن و خاموش شد، چند دقیقه صبر کردم دوباره استارت زدم دیگه روشن نشد. مکانیک آوردم گفت مشکل از کویل، یه کویل تستی گذاشت گفت فردا ببین چجوریه. صبح دوباره استارت زدم اما همون حالت پیش اومد، فقط تونستم به همراه استارت زدن گاز بدم تا ماشین خاموش نشه و ببرمش تا تعمیرگاه، اما تو اون حالت موتور ۳ کار میکرد، به محض اینکه ماشین گرم میوفته اگه خاموش کنم و دوباره روشن کنم مشکلی نداره، فقط زمانی که ماشین سرد میشه این اتفاق میوفته که ماشین ۳ کار میکنه. دستگاه زدم خطای عدم احتراق میده، امروز بردم تنظیم موتور نشون دادم گفت همه چیز اوکیه، بعد شمع درآورد پیچ گوشتی گذاشت جای شمع ها دید یکی از پیچ گوشتی ها یه نم یا بخار داشت روش، گفت یکی از شمع ها خیس میشه از آب و‌ مشکل واشر سرسیلندر داری!!!!!
    کسی تا حالا این اتفاق براش افتاده؟! میشه راهنمایی کنید؟ مرسی

  8. با سلام یک آردی ۸۵دارم انژکتور امروز داخل ماشین دیدم بوی بنزین میاد رفتم دیدم از یکی از پیچای سر سیلندر بنزین میزنه بیرون ماشین درست کار میکنه مشکل از کجاست

  9. سلام خدمت دوستان عزیز
    من پژو ۴۰۵ مدل ۸۹ دارم از قسمت پشت دینام سیلندرش یه ترک خیلی ریز برداشته اگر از داخل بلوک جوش بشه دیگه مشکلی پیش نمیاد ممنون میشم یکی راهنمایی کند

  10. سلام
    سر سیلندر پژو ۱۸۰۰ باز کردم که باید عوض بشه
    به نظرتون بدون تعویض بلوک سیلندر سرسیلندر زانتیا ۱۸۰۰ روش بسته میشه؟

  11. سلام به همه عزیزانم و مهندسین
    چه نوع موتور و گیربکس ب ماشین ام وی ام ۳۱۵ نیو فیس، میشه جایگزین کرد
    ۲ چطور میشه گاز تا خط، قرمز میره قطع نکنه و تا بیشتر گاز بخوره
    لطفا راهنمای کنید، ممنونم

    1. والا جواب سوال اولتو نمیدونم
      ولی برای سوال دوم ماشینو ببر یه باطری سازی ماهر و بهش بگو که واسه کات آف ماشین یه کلید قطع و وصل کن بزاره که هر موقع خواستی
      کلید رو قطع میکنی و دور موتور ماشین تا ۸۰ میره ولی این کار باعث شاتون زدن ماشین میشه

  12. سلام
    دوستان یه تیبا ۹۵ دارم متاسفانه چند ماه پیش ترموستات قفل میکنه واشر سرخ میکنه… یه هفته میشه که سرسیلندر و دادم تراش و واشر جدید انداختم به علت کف سفید درب موتور، بعد تحویل از مکانیکی روغنش رو عوض کردم. الان چند روزه وقتی درب موتور رو باز میکنم خیلی کم توی درب موتور کف میبینم. مکانیک میگه طبیعی و بعد یه مدت این اب رادیات توی روغن مونده که به دیواره هاست تبخیر میشه و درست میشه… درست میگه یا نه؟

  13. سلام بنده یه سمند مدل ۸۵ دارم که مدام آب کم میکنه و داخل درب موتور رو که باز میکنی داخلش ارده ای هست ولی آب داخل کارتل نمیره. تا حالا سه بار دو تا مکانیک سرسیلندر رو باز کردن که هر سه بار واشر سالم بود و سرسیلندر رو دو بار دادن به تراشکاری اونم سالم بود، هوزینگ، مانیفولد و … رو هم چک کردن گفتن مشکلی نداره
    ظاهرا بوشا هم سالمن ضمن اینکه میگن اگه مشکل از بوشا باشه آب میره تو کارتل در صورتی که این اتفاق نمیفته
    شتاب و قدرت ماشین هم خوبه
    خود تراشکارا و مکانیکا موندن مشکل از کجاست! ممنون میشم اگه کسی تجربه ای داشته باشه و بتونه راهنماییم کنه

    1. شاید قبلا اب وروغن قاطی کرده و توی رادیاتور بخاری رسوب کرده و الان کم کم میاد تو اب سمند من هم همین جور هست

    2. در جواب ابراهیم برای سمند بگم، سیلندر شما از کانال رو فن دچار سوراخ یا ترکیدگی ریزی شده که وقتی موتور گرم میشود دچار نشتی بسیار کمی داخل روغن خواهدشد و چاره آن ریختن رنگ غذا داخل رادیاتور برای رنگی کردن آب است، پس از چند روز،کارتل و فیلتر ماشین را باز و رادیاتور را پر از آب کن، متوجه میشوی که از دور بوش یا کانال برگشت روغن به موتور، یا کانال اصلی فشار روغن آب رنگی نشت کرده و اثر رنگ باقی می ماند، اگر هوزینگ و جای هوزینگ روی سرسیلندر سالم است،

    3. سلام. اگه ماشینتون دوگانه سوز هست ایراد از رگلاتور گاز هست که روغن رد میکنه. یک هفته فقط با بنزین کار کنید. البته شلنگ آبی که واسه رگلاتور گاز میره رو جدا کنید و یکسره ش کنید که به رگلاتور نره و اگه مشکل حل شد رگلاتور گاز رو عوض کنی.

  14. سلام
    معذرت میخوام
    به نظر شما پژو پارس بخرم یا پژو ۴۰۵
    شنیدم که موتور هر دوشون یکیه و فرقی نمیکنه
    پس چرا مصرف بنزین پژو پارس بیشتره؟؟؟؟؟؟
    و خریدن کدوم یکی صلاح تره

    1. پارس چون هم کلاس بالاتری دارد و هم موقع اسپرت کردن قشنگ تر هست و فروش اون هم راحت تر از ۴۰۵ هست

  15. سلام
    ماشین (تیبا صندوقدار مدل ۹۲) روغن کم میکرد بردم تعمیرگاه موتر باز شده حالا میگه علاوه بر رینگ پیستون که سائیدگی داره یکی از سیلندرها هم گشاد شده و نیاز به تراشکاری داره کلا ۱۳۰ تا کارکرده آیا منطقیه. حدود هزینه را هم ۴ تومن تخمین زدند لطفا راهنمایی کنید ممنون

  16. سلام ببخشید من پارس دوگانه مدل ۹۰ دارم. وقتی رو بنزین با سرعت کم و دنده ۲ حرکت میکنم ماشین یه ریپ میزنه انگار بنزینش یه لحظه قطع میشه. مشکل از کجاست. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام داداش
      اگه ماشین هنگام ریپ زدن به مقدار کمی هم از اگزوز صدای ترکیدن بیاد دلیل ریپ زندن از شمع ها و وایر های ماشینته

    1. خیر نمیشود ۴۰۵ هشت سوپاپه بغیر از مدل تیوفایوش ک شانزده سوپاپه و آن هم با زانتیا کاملا متفاوته

  17. سلام. ۴۰۵ مدل ۹۱ دارم تازه سرسیلندر عوض کردم و سوپاپ ماشین ۱۱۰ تا کارکرده. دادم رادیاتور تخلیه و حسابی شستن. به نظرتون چقدر کار میکنه که آب و روغن قاطی نکنه

    1. دوست گرامی سوال شما خیلی واضح نیست ولی برداشت من از سوال شما اینه ک بعد از تعویض سرسیلندر ایراد آب روغن قاطی کردن ماشین کاملا برطرف میشه و اگر مکانیک شما بدرستی کارشو انجام داده باشه هیچگونه علایم واشر زدن در ماشین شما نباید مشاهده بشه

  18. با عرض سلام خدمت دوستان عزیز من پژو پارس مدل ۹۲دارم چند مدت پیش واشر سر سیلندر ماشینو عوض کردم ماشینم دوگانه ال پی جی هست وقتی با گاز کار میکنم ماشینم بوی روغن سوزی میده مخصوصا اول روشن کردن موتور روغن هم زیاد کم میکنه شمع ۳و۴هم روغن میزنه میخاستم بدونم با یه دست رینگ مشکلم حل میشه بعد میتونم از قسمت کارتل رینگ ماشینمو عوض کنم ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. پژو کم کردن روغنش کاملا طبیعی هست در هر ۵ هزار تا تا یک لیتر طبیعیه روی گاز کم کنه اگه شمع روغن میزنه بهتره شمع پایه کوتاه بذارین شاید مشکلتون برطرف بشه

  19. سلام من یه ۴۰۵ تاکسی مدل ۸۶ دارم از سال دوم هر سال، سالی یک بار واشر میزنه سال ۹۱ هم تعمیر کامل کردم و تا به حال سه دفعه سرسیلندر نو کردم امسال هم یک بار تو شهریور واشر زد طوری که یک دفعه تو حرکت چراغ چک روشن میشود و ماشین سه کار میکرد ولی حدود مثلا یک ساعت که خاموش بود دوباره قشنگ کار میکرد تا اینکه دیگه روشن نشد رفتم واشر عوض کردم تا دو ماه خوب بود تا اینکه دوباره واشر زد و ماشین یک دفعه به تپ تپ افتاد و سه کار کرد طوری که به زور حرکت میکرد رفتم تعمیرگاه گفت واشر هست دوباره واشر عوض کردم سرسیلندر رو بست ماشین که روشن کرد افتاد به تاق تاق گفت سیت زده دوباره باز کرد دادم تراشکاری و بست حالا یک ماه میگذره ولی ماشین روزی یک و نیم اب کم میکنه از هیج جا هم نشتی نداره نمیدونم چیکار کنم، در ضمن یه مدتی میشه وقتی ماشین گرمه رو حالت سلو چراغ روغن چشمک میزنه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز مشکل شما به احتمال زیاد مربوط به بوش پیستون ها میباشد که باعت سریع سوختن واشر سرسیلندر میشود که بعضی از تعمیرکاران زیاد به این موضوع اهمیت نداده و فقط به تعویض واشر سرسیلندر اکتفا میکنند و مشکل را به صورت موقتی حل می نمایند

    2. اون چراغ روغن مال اویل پمپ هست و امکان داره که یا ضعیف شده یا سوپاپ اضافه بارش شکسته باشه واشر سوزندنم می تونه مال همین باشه چون هم روغن وظیفه خنک کردن رو داره و هم اب

  20. سلام خدمت عزیزان پژو ۴۰۵ دارم ک یک هفته پیش سرسیلندر عوض شد و واشر سوخته بود الان ک هوا سرده اول صبح میبینم درب موتور بعضی وقتا روغن شیری رنگ توش هست ب میکانیک زنگ زدم گف طبیعی هست تو هوا سردی ماشین ن اب کم مین ن روغن توی لوله های بخار روغن هم حالت اب بخار وجود داره تو سرما

    1. ایرادی نداره نگران نباش در هوای سرد طبیعیه بخار و برودت هوا باعث میشه ولی موقعی ک مسافتی طی شد و ماشین کاملا گرم شد باید از بین بره

      1. اهان مرسی خیالم راحت شد ممنون از راهنماییت بله درست وقتی ماشین گرم میشه ی خورده مسافت میره باز درست میشه

  21. سلام دوستان.
    درب رادیاتور ماشینم گل داره. پژو ۴۰۵ و صبح ها وقتی دربو باز میکنم صدای خروج گاز داره ولی از اگزوز بخار اب خارج نمیشه و موتور هم از قدرتش کم نشده. این اتفاق ۶ماهه میفته و اب کم میکنه. کسی میدونه مشکلش چیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

  22. عرض سلام خدمت دوستان و عزیزان
    بنده پژو ۴۰۵ مدل ۹۰ دوگانه شرکتی دارم
    تقزیبا عرض دوماه ۲بار واشر عوض کردم
    الان وقتی صبحگاهی درب رادیات باز میکنم هوا زیاد خارج میشه
    و اینکه ماشینم زمان استفاده لوله رادیات بالا باد میکنه
    وقتیم ماشین سرده پت پت میکنه انگاری تک کار میکنه به مدت ۲۰ ثانیه بعدش خوب میشه
    والله خسته شدم کارمم آژانسه
    میکانیک میکه بوش پایینه واشر میسوزونه
    نظر شما چیه؟
    ممنون عزیزان

  23. موتور دیزلم با بدبختی روشن میشه مشکل استارت هم نیس آیا سرسیلندر ضعیفه تو صبحای تابستان هم همینجوره

  24. سلام
    یه پرشیا مدل ٨۶ دارم وقتى سرعت زیاده و میخوام سرعت رو کم کنم کلاچ ک میگیرم چراغ روغن ماشین چشمک میزنه فکر میکردم موتور بد کار میکنه چند بار دیاگ زدم، سوزنارو دادم شستن، تایم ماشین هم چک شده، فشنگى روغن هم عوض کردم، شمع و وایر هم تازه عوض کردم، صافى بنزین هم یک روغن در میون عوض میکنم ولى بازم چراغ روغن چشمک میزنه
    لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

      1. اویل پمپ هم چک شده مشکلى نداره، لوله روغن ریز روى سرسیلندر هم عوض کردم باز هم مشکل حل نشده، چندتا تعمیرکار هم دیدن میگن یاتاقان هم مشکل نداره دیگه نمیدونم کجا ببرم و چیکار کنم

        1. فشنگی روغن اگر درست نشد امکان اینکه یاتاقان ضعیف کرده باشی و روغن رد کنه هست

  25. سلام
    ۴۰۵ مدل ۹۲ دارم هر ۵۰۰ کیلومتر یه استکان اب کم میکرد امروز صبح استارت زدم دیدم دود سفید پارکینگ رو گرفتم. از اگزوزم دود اب میچکید. احتمالا واشر و سرسیلندر مرخص شدن ولی این دود بو داشت. خیلیا میگن این دود واسه بخار ابه که نشانه واشر سوختنه ولی میخوام بدونم این دود سفید بدون بوی یا با بو؟ بوی شبیه به بوی دود اتوبوسا میداد.

  26. سلام من پراید ۸۳دارم روغن به سرسیلندر نمیرسه ایا بدون باز کردن سرسیلندر میشه این مشکل رو حل کرد

  27. سلام میخواستم بدونم بدون باز کردن سرسیلندر میشه تشخیص داد که چند بار تراش خورده؟؟؟ ۲۰۶تیپ۲

  28. سلام من رادیات ۴۰۵ باز کردم آب چک کنم یادم رفته درب ببندم چند روز بمدت کم سوار شدم ولی هوا خنک بوده وقتی متوجه شدم دیدم آنچنان آب کم نکرده ولی مکانیک میگه لوله جنت باد کرده آیا ممکنه واشر رد کرده باشه

  29. هااااااااااااا . اسم ماشینتو تو نت جستجو کن مشخصاتشو بهت میگه راحترین کاره. در ضمن بیشتر ماشینا ۴ سیلندرن

  30. سلام من موتور ماشینم اب روغن قاطی کرد ماشینم سمند مدل ۸۳ هست بردم مکانیکی سرسیلندر رو باز کرد برد تراشکاری یه کف تراشی جزیی کرد تحویل داد به ما اوردیم لوازم خریدیم سرسیلندر رو با دقت بست وقتی اماده شد استارت زدیم ماشین روشن نمیشه به زور یه لحظه روشن شد ولی اصلا گاز نمیخوره دو خونه کار نمیکنه و شمع هاش خیس میشه ولی ماشین روشن نمیمونه خاموش میشه حالا نه باتری ساز نه مکانیک نمیدونن علت چیه انگار برق خوب نمیرسه لطفا راهنمایی کنید

  31. سلام وقت بخیر.
    وقتی ماشین درجا کار میکنه و فن ها روشن میشه آب از در رادیاتور میزنه بیرون؛ مشکل چیه؟ ماشین ۴۰۵ مدل ۸۹

  32. سلام من ۴۰۵ دارم مدل ۹۳ و ۹۰ تا کار کرده هر ۲۰ روز سر شمع ۳ را خیس میکنه و ماشین تک کار میکنه شمع رو خشک میکنم میزنم جا میزون میشه مکانیکا میگن بوش پیستون میخواد.
    اگرم باز بشه ممکنه سیلندر هم تعویض بخواد آیا هزینه سیلندر هم میخواد یا احتمالش کمه چون پول ۲ میلیون سیلندر رو ندارم…

  33. سلام دوستان ماشین من تو تعمیر گاه هست پژو ۲۰۷ رینگ پیستون عوض کردم. سیلندر روی ماشینم هست مکانیک میگه رو ماشین سیلندری تراش دادیم. میخواستم بدونم اصلا میشه رو ماشین. بدون اینکه میل لنگ باز بشه داخل سیلندر تراش داد؟

  34. سلام
    نزدیک یک ماه ماشین رو حرکت نداده بودم، باتری خالی شده بود، اومدن باتری به باتری کردن و گفتن سه ساعت روشن بمونه، بعد دو ساعت دیدم یک مایعی از زیر ماشین راه افتاده
    نزدیک به یک سطل کوچیک، مایع از درب رادیات خارج شده
    مشکل از کجاست؟

    1. سلام
      نه عزیز من استفاده از ضد یخ خودش دارای چربی است که به رنگ سفید در قشر داخلی لوله جنت چسبیده می شود. قاطی شدن آب و روغن بیشتر در کارتر خودش را نشان می دهد.

    2. روغن وقتی بیاد رادیاتور لکه های قهوه ای می بینید اول بعد از چند وقت دیدی که بیشتر شده واشر ترسیده بقول مکانیک ها و باید عوض بشه

  35. سلام دوستان ۴۰۵ دارم سرسیلندر نو انداختم یساعتی با ماشین دور زدم بعد ریز گاز خالی میدی ی صدای ریزی میاد ولی پر گاز میدی صدا نمیاد چی میتونه باشه

    1. چک کنید از جایی (لوله های) اب نشتی نداشته باشد اگر داشت بر طرف کنید
      احتمال سوختن واشر سرسیلندر هم هست که در این صورت اب روغن مخلوط میشود و رنگ شیری می گیرند یا اینکه از اگزوز بخار اب بیرون میزند

    2. با سلام اگه در جایی نشر نداشته باشه مربوط به سر سیلندر میباشد که آن هم نشانه هایی داره

  36. سلام من یک اردی دارم مدل ۸۴ ۲ماه هست خریدم از روزی که خریدم بخارش زیاده ولی روغن کم نمی کنه دود هم نداره روغن هم عوض کردم ولی باز بخار داره مشکل بخار زیاد چیه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام منم همین مشکل رو دارم بعد از بارندگی یک هو اینطور شد.
      کسی میدونه راهنمایی کنه ممنون میشم.

    2. سلام داداش روغن داخل سیلندر میسوزه روغن ها یه سریاش تقلبیه یا احتمالشم هست که سر سیلندر ماشین مشکل داشته باشه دودی که باید از سوپاپ دود بزنه بیرون تو اگزوز با توجه به خرابی گاید یا غیره میزنه داخل سر سیلندر که خودشو مثل دود نشون میده

    3. سلام نه خیالت راحت هیچ مشکلی نیست. من هم آردی ۸۵ یشمی دارم صفر آوردم بعد از ۶ماه اینجوری شد بخار میزنه از توی قالپاق از اون موقع تا حالا همینجوریه یکبار هم تعمیر کامل کردم درست نشده. فکر خودتو مشغول بخار موتور نکن

  37. سلام.
    متاسفانه امروز وقتی خواستم باقیمانده روغنی که تو چهار لیتریش مونده بود داخل ماشین بریزم یه تیکه از نایلکس پلمپ درب بطری (پلمپی که زیر درپوشه) افتاد داخل، تقریباً یه بند انگشت، بنظرتون مشکلی ایجاد میکنه؟ ماشین ال ۹۰ هستش.

  38. سلام من یه ۲۰۶ دارم. تعمیر موتور کامل کردم. ولی وقتی بسته یکی از سیلندرا که دستگاه کمپرس سنج گذاشتم اصلا کمپرس نداره دلیلش چی میتونه باشه. ممنون میشم راهنمایی کنین

  39. با سلام خدمت دوستان سوالی داشتم بیشترین فشار داخل سیلندر موتور ef7 توربوشارژر دار چه رقمی هست خیلی ممنون

  40. salam mashine man maxzima dandeii hast mashin roshan nemishod ta vaghti ke darb radiyato baz mikardam bad roshan mishod bad az 22 meliyon kharj kardano no kardan radiyator ta disko safhe mekanik mige be man dg rabti nadare motoresho avaz kon faghat 2 meliyon vase tarash kari az man gerefte 4 meliyon dast mozd 700 toman tarashkariye khode siland va……..kolan 22 meliyon bad az 3 mah mashino gereftam hanozam hamon moshkelo daramo alanam ke on javabo behem dad toro khoda komakam konin vaghan dg khaste shodam zendigimo ro in mashin kharj kardam rahnamaiim konin man alan chi kar konam lotfan mamnon.

  41. سلام دوستان. من حدود ۱۰ کیلومتر رانندگی کردم اومدم ماشینو پارک کردم دیدم صدای عحیبی میاد خاموش کردم کاپوتو باز کردم درب رادیات سر جاش نبود ولی کل مدت حواسم به امپر بود و اصلا داغ نکرده بود تو رادیات اب ریختم هواگیری کردم روشن کردم مشکلی نداشت و خوب کار کرد. به نظرتون مشکلی براش نیومده؟؟؟
    ماشین پرشیا زانتیا موتور هستش

    1. سلام
      عزیزم اگه یه بار دیگه این کار به وجود بیاد یا یه جای دیگه ماشین ترکیدگی ایجاد بشه
      به دلیل اینه که ماشین واشر سر سیلندر سوزونده و داره از یه جایی هوا میکشه و این هوا باعث ترکیدگی انواع قسمت های ماشین میشه

  42. با سلام
    من یک سمند مدل ۹۰ دارم، که واشر سر سیلندر سوزوند چند ماهه خریدمش با وجود هزینه ها و دست به آچار بودنم و سابقه ی چندین ساله در باز کردن خودروهای مختلف خانواده پژو وسوسه شدم سمند که تقریبا با ۴۰۵ یکی ست خودم تعمیر کنم
    ولی با یک مشکل روبرو شدم که برام خیلی غیر معمول بود.
    وقتی واشر رو خواستم عوض کنم بعد از کف تراشی و….سرسیلندر توسط یکی از معتبرترین تراشکاری شهرمون یک واشر سر سیلندر جدید رو از نمایندگی خریدم، گفت بهش میگن نسوز معمولا برای سی ان جی استفاده میشه، گفتم واسه سمند میخوام و تایید کرد فرقی نمیکنه واسه بنزینی هم میندازن، دو لایه فلزی و فیبری بود، شکلا هم هیچ فرقی نداشت، نصب کردم و طبق تاپ و علامت گذاری واشر هم جا زدم و موتور رو جم کردم مجراهای پایین یکی از دیگر تردید هام هست چون با وجود تراشیدن و سیخ زدن ولی چون کارتر رو واسه تخلیه کامل باز نکردم و فقط پیچ تخلیه رو باز کردم و ضایعات و رسوبات که کم هم نبود، خارج کردم، به هر حال بعد از بستن کامل موتور، روغن را که ریختم در سرسیلندر مانده و بعد از حدود یک لیتر حدودا پایین نمیرود، سرپوش سوپاپ ها رو باز کردم، روغن بیرون ریخت، کامل در سرسیلندر مانده، با این توضیحات و مزاحمت فراوان برای دوستان
    آیا واشر میتواند در سهل انگاری من درست نصب نشده باشد که این کاملا با علم و تجربه انجام شده،
    آیا واشر cng نسوز پژو ۴۰۵ با واشر سمند فرق دارد؟ که فریب فروشنده و اطمینان بیش از حد به فروشنده و کم دقتی و پرسش بیشتر من باعث شده مجرای عبور روغن مسدود بشه؟
    یا مجراهای پایین میتونن به حدی انسداد پیدا کنند که کلا روغن حتی یک قطره هم به کارتر نرسد!؟
    آیا با باز کردن کارتر میتونم مشکل رو حل کنم؟ که خرج و وقت باز کردن سرسیلندر رو متحمل نشم؟
    یا چیزه دیگه ای هم هست که کم تجربگی من واقعاً باعث شده سادگی کنم،
    لطفا و خواهشا پاسخ بدید متشکرم

  43. سلام و خسته نباشید
    دوستان ماشین من پراید ۸۶ دوگانه است چند روزی میشه از سمته سیلندر یک از کنار واشر سرسیلندر نشتی روغن داره بعد تا حالا جوشم نیاورده و نه آب کم میکنه و نه آب روغن قاطی کنه
    آیا با سفت کردن پیچ سرسیلندر مشکل حل میشه یا باید واشر عوض بشه بعد حتما باید سرسیلندر بره تراش بخوره ممنون میشم راهنمایی کنید با سپاس اکبری

  44. سلام من یه پارس موتور زانتیا مدل ۸۸ دارم ماشینم سالم بود همین که یه بار جوش آورد لوله رادیاتورش ترکید بردم عوض کردم از همون موقع در رایاتورش گل میزنه اول صبح ماشینم فکر میکنم کمپرس داره لوله رادیاتورش سفت میشه از پشت جعبه فرمونم صدای شرشر آب میاد الان یکماه اینجوریه

      1. سلام واشر ک حتما سوزونده ولی شر شر آب برای رادیات بخاری ماشینته با شستن هم درست نمیشه باید رادیات بخاریو عوض کنی درست مث مشکل ماشین من شده شما هم

  45. سلام لطفا عزیزانی که در این ضمینه اطلاعات دارن راهنمایی کنن میخواستم بدونم این پیچی که کنار اویل پمپ پژو روی بلوک سیلندر هست کور کنه یا سوپاپ فشار روغنه؟؟

    1. سلام
      اگه از خونواده ی ۲۰۶ باشه و ۴۰۵ کور کنه، چون کنار اویر پمپ طرف جنبی اون یا بهتره بگم سمت تایم سنسور یا به قول شما سوپاپ روغن نداریم، اگه منظورتون رو به بیرون باشه،

  46. سلام.
    پرشیا ای ال ایکس ٨۴ دارم یه بار رادیات ترکوندم بدجور موتور داغ کردم. بعد از اون ۵ بار موتور باز شده و هر چیزی که فکرشو بکنین تعویض شده. بعضا به بهانه تقلبی بودن دوباره موتور باز شده بار اخر به این دلیل که رینگا تقلبین دوباره تعویض شدن. نزدیک به هفت میلیون هزینه کردم اما هنوزم دود ابی میکنه. لازمه بگم بهیچ وجه اب کم نمیکنه و این دود ابی همیشه نیست. ازتباطی به روشن کردن بعد از چند ساعت یا اینکه بعد از درجا کار کردن دود کنه هم نداره. انگار یهروز درمیون دود میکنه. از سواد مکانیکش یجورایی مطمئنم. نزدیک ١٠٠٠ کیلومتر با این وضعیت رانندگی کردم ولی هنوز دود میکنه. ضمنا بنظرم روغن هم کم نمیکنه. قبل از اینکه بخوام بیخیال ماشین بشم لطفا و خواهشن اگر چیزی بذهنتون میرسه راهنمایی کنین.

    1. با سلام
      به احتمال خیلی زیاد بلوک سیلندر و پیستون ها دارای خط های خیلی ریزی هستند که با چشم دیده نمی شوند اگر از این نظر مطمئن هستید سر سیلندر و سوپاپ و واشر های سوپاپ چک شود

  47. سمند ef7 مدل ۸۹
    خدا آدمو اسیر دادگاه پاسگاه و مکانیک نکنه
    ۱۳ فروردین موتورش تو سفر جام کرد بعد کامل موتورو تعویض کردم بلوک سیلندر پیستون میل لنگ شاتون سر سیلند همه رو ۱۰ روز بعد از اینکه تحویلم داد باش رفتم شیراز باز تو مسیر دوباره صدای لق لق از موتور بلند شد و از در روغن دود میومد و ماشین ۳ کار میکرد دوباره بردمش پیش خودش گفت روغنو یا دیر عوض کردی یا حرارت دیده ماشین که البته هیچ کدوم از اینا نبود خلاصه بردمش پیش خودش بعد که دوباره پیستونا و لوازماتشو عوض کرد وقتی بهم تحویلش داد تو مسیر برگشت دوباره ماشین گفت فشار روغن پایین است و خاموش شد
    لطفا اگه کسی چیزی میدونه کمکم کنه دارم دیوونه میشم تا الان ۱۰ میلیون خرجش کردم سری اول ۷ میلیون موتورو دستمزد سری دوم ۲.۳۰۰ پیستونو بقیه لوازماتش

  48. سلام. من یک ماشین ROA دارم مدل ۸۷ و انژکتور و دوگانه کارخانه. رو حالت بنزین گاز بر میداره. چند بار هم بردم تعمیرگاه و استپر موتورشو عوض کردم و دیاگ زدم و سنسورهای دیگشم و خصوصا سنسور دریچه گازشو سرویس کردم اما بازم ایراد هستش. این ایراد ناشی از چی میتونه باشه؟

    1. کلا احتراق بنزین و گاز یکی نیست یه مقدار دور ماشین رو بنزین بالاتره ولی خیلی نباید باشه اگر زیاد گاز میخوره دریچه پولکی گاز از اب بندی خارج شده چون گاز خشکه قطعات فلزی زود فرسایش پیدا میکه دریچه رو کامل تعوض کن

  49. س من یه وانت نیسان دارم که تعمیر اساسی شده و در تاریخ ۹۷/۳/۸ ساعت ۱۱ ظهر تحویل گرفتم و ساعت حدود ۱۶ بعدظهر هنگام اب بندی کردن پولکی سیلندر بیرون زده و مجدد موتور گرفته و هنگام مراجعه کردن مجدد به مکانیک، مکانیک می گوید من هرگز به پولکی ماشین دست نزدم ایا هنگام تعمیر اتومبیل فوق نبایستی پولکی های روی بدنه سیلندر تعویض میشد برای جلوگیری از همچین مواردی

  50. سلام
    من یه ماکسیما دارم از بالای کارتلش به قول مکانیک کارتل اصلیش که ملینگ و یاتاقان ها توش یه نقطش روغن ریزی داره. آیا میشه این روغن ریزیو بدون بازکردن موتور حلش کرد؟؟؟

    1. سلام برادر شما واشر کارتل ماشینتون خراب شده برید مکانیکی بگین واشر کارتل و براتون تعویض کنه چون پیچاش شل شده واشرو خراب کرده

  51. با سلام.
    ماشین من واشر سر سیلندر زد (سمند lx) که بعد از مراجعه به تعمیرکار و باز کردن سیلندر، متوجه لقی یکی از سیلندرها (سیلندر اولی از سمت راست عکس زیر) نیز شد و بقیه کاملا محکم بودند، که گفت باید کامل عوض بشن ولی من فقط واشر سر سیلندر رو عوض کردم (بخاطر بحث هزینه های زیاد آن).
    سرسیلندر
    حالا سوال من اینه که آیا این لقی با بوشی که سر سیلندر روش قرار میگیره گرفته میشه؟ و آیا عوض نکردن سیلندرها با توجه به اینکه ماشین مرتب در جاده است و به قول معروف استراحت ندارد ، عواقب بدتری دارد؟

    با تشکر

    1. دوست عزیز. پراید به این راحتی واشر سر سیلندر نمیسوزونه. اگه موقع استارت اولیه سر صبح بد کار میکنه ماشین یا اگه لوله بالای رادیاتور سفت شده اینا به خاطر واشره. اگر بار اولی باشه که واشر میزنه سیلندر تا سه بار میشه تراش داد. بازم پیش چند تا مکانیک ببرید چون پراید به این راحتیا واشر نمیرنه

  52. سلام به دوستان گرامی خواهشا منو راهنمایی کنید و یک راه درست جلوی پام بگذارید من یدونه پژو پارس مدل ۹۲ دوگانه سوز شرکتی دارم خیلی،کم وقت هایی که درجا گاز تا آخر میگرفتی دود سفید میداد از اونجایی که من خیلی حساسم شب عید بردم مکانیکی گفت روغن سوزی داره و چون سرسیلندرم آخرش بود مجبور شدم یک سرسیلندر نو کامل شرکتی بخرم و بندازم روش از وقتی که سرسیلندر عوض کردم اوردم خونه دیدم شدید آب کم میکنه و آب روغن قاطی میکنه دوباره برگردوندم مکانیکی بازش کرد دوباره فرستاد تراش باز یه واشر سرسیلندر نو گرفتم انداخت بازم آوردم یک هفته بعد همونجوری شد دقیقا آب کم کرد جوش اورد باز بردم بازم گفت واشر سوزوندی بازم فرستاد کف تراشی و واشر نو اوردم بازم دو هفته بعد همونطور خلاصه در عرض یکماه سرسیلندر نو شرکتی به آخرین تعمیر رسید آخرشم مکانیک نتونست مشکل اصلیشو پیدا کنه و درستش کنه الانم میگه احتمال زیاد سرسیلندری که خریدی از اول ترک داشته سرسیلندرم که شرکتیه بخدا گرون ترین و بهترین جنس بازارو یک میلیون شب عید پول دادم خریدم چون شرکتیه ضمانتم نداره که بخوام پسش بدم خواستم بدونم مگه میشه سرسیلندو نو درجه یک شرکتی ترک داشته باشه در ضمن اگر ترک داشت چند بار رفت تراش چرا نه تراشکار چیزی فهمید نه مکانیک الانم چون ایراد ماشین نتونسته پیدا کنه دو میلیونم خرج رو دست من گذاشته هیچ چیزی دیگه واسه گفتن نداره احتمال میده ایراد از سرسیلندر بوده حالا میگه برو یدونه دیگه بخر میترسم باز برم یک میلیون دیگه ام بدم باز مشکل ماشین حل نشه اونم مثل دو میلیون قبل از دستم بره باور کنید قبلا تا قبل از اینکه سرسیلندر نو بندازم روش هر شش ماه یکبارم حتی یک استکان آب کم نمیکرد حالا موندم چه خاکی سرم بریزم سرسیلندرم چیزه ارزونی نیست که آدم بگه جهنم یدونه دیگه میخرم شاید درست شد چون مکانیک مطمئن حرف نمیزنه میترسم مشکل اصلا از سرسیلندر نباشه تورو خدا شما بگید چیکار کنم در ضمن طبق، گفته مکانیک چون نمیدونست مشکل اساسی از کجاست که انقدرررر شدید آب کم میکنه واتر پمپشم عوض کردم نو انداختم رادیاتورشم عوض کردم ترموستات و درب رادیاتور هم عوض کردم یعنی دیگه فکر نکنم چیزی مرتبت با آب بوده باشه که عوضش، نکرده باشم بازم ماشین درست نشد، که نشد آخر سر خسته شدم آوردم انداختم پارکینگ یه گوشه فعلا مونده نمیدونم چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید واقعا خستم کرده از شب عید درگیرشم یعنی امسال عیدرو برام جهنم کرد نتونستم هیچ جا برم ۰۹۱۲۸۸۳۲۳۲۰

    1. با سلام من یه ماشین سمند مدل ۹۰ داشتم هر دو ماهی یک بار واشر می سوخت علتش رو کسی پیدا نمیکرد یه مکانیکی گفت علتشو من میدونم گفتم چیه گفت یکی از بوش های پستون نشست کرده ماشین مرتب واشر میسوزنه منم طبق دستور مکانیک ماشین رو دوباره باز کردم رینگ و بوش پیستون رو عوض کردم با سرسیلندر نو گذاشتم الان دو سال کار میکنه هیچ عیبی تا الان پیدا نکرده.

    2. سلام دوست گرامی این مشکل برا من هم پیش اومد. متاسفانه بدلیل حمایت از کالای داخلی همیشه چوب و ضربه این حمایت توی سر قشر ضعیف جامعه میخوره. من این راه را رفتم چونکه مکانیک در مقابل کارش مسئوله. اولاً احتمالاً سیلندر ماشین شما بدلیل بد جا انداختن مرحله اول تاب برداشته شما باید کل موتور ماشینت را ببری تست احتمالاً تاب از سیلندر باشه اگر هم نباشه هر ایرادی باشه مشخص میشه. ولی اینو هم بدون که شما با یک شکایت ساده میتونی تمام یا حداقل بخشی از خسارت را از مکانیک بگیری چونکه این آقا از اول باید بایک هزینه ماشین شما را تعمیر می کرد نه اینکه قطعات تمام ماشین را تعویض کنه تا مشکل برطرف بشه…..

  53. با سلام من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۸ دارم دو ماهی بود که اب کم میکرد حدود یک ما ه کامل قمقمه ش خالی میشد تازه دو روز هست که اب روغن قاطی کرده واشر سوخته که واشر سرسیلندر عوض کردم ولی بازم اب کم میکنه به نظرتون علت چی میتونه باشه البته مکانیک گفت این دفعه اخره اگه واشر بسوزونه باید سرسیلندر عوض کنی ممنون راهنمایی کنید.

  54. سلام خسته نباشید
    من پارس elx موتور زانتیا دارم وقتی به ماشین یکم فشار میارم بوی شدید بنزین میاد تو کابین در حده سوختن چشم از چی میتونه باشه؟
    واشر بغل اگزوز – شمع – وایر – استیپرموتور – … تازه تعویض شده
    در کل ماشینو ۲ ماه نیس تعمیر اساسی کردم! ولی قبل تعمیر هم همینجوری بود!

  55. سلام. من سواری پیکان دارم. ده روز پیش دود سیاهی از لوله بخار و درب موتور میومد و روز بروز بیشتر میشد. حتی ماشین که سرده تا استارت میزدم تو سرد بودن هم دود میزد. از توی اگزوز هیچ دود خاصی نمیاد. سر سیلندر رو باز کردم. پشت سوپاپهای دود دوده زده بود. سوپاپ هوا خونه ۳ هم تا آخر نمیشینه یکم پایینتره نسبت به سوپاپهای دیگه. قبلش ت سربالایی صدای چیک چیک از تو موتور میومد. بنظرتون مشکل از سوپاپها بوده یا رینگها هم مشکل دارن. روغن زیادی نسبت به دودی که از لوله بخار میومد کم نمیکرد

  56. با سلام. من پارس سال ۹۱ دارم. حدود ۶ ماه پیش سرسیلندر نو براش گذاشتم. از همون موقع روغن خیلی کم می‌کنه و داخل رادیاتور کمی روغن داره و در رادیاتور هم کپک میزنه. لطف کنید و راهنمایی کنید که عیب از چیه؟

  57. سلام خسته نباشین یه سوال داشتم
    یه پژو پارس مدل ۹۱هستش میخوام بخرم
    ماشین سرسیلندرش عوض شده مشکل داره به نظر شما ماشین تو خرجه یا مورد نداره ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام داداش دقیقا منم عین مشکل تو دارم ماشینم پژو پارس مدل ۹۲ شب عید یک میلیون دادم سرسیلندر شرکتی درجه یک خریدم انداختم روش از اون به بعد دو بار دیگه به مدت هر دو هفته سرسیلندر نو رو باز کردم از نو فرستادم تراش یعنی کار به تعمیر سوم و واشر سرسیلندر سه سوراخ رسید در عرض دو ماه بازم ماشینم هم آب روغن قاطی میکنه هم آب کم میکنه هم روغن باور کن تا قبل از اینکه سرسیلندر نو بندازم ماشینم شش ماه یکبارم حتی یک استکان آب روغن کم نمیکرد افتاد به روغن سوزی مجبور شدم سرسیلندر نو بندازم که ایکاش نمی انداختم همون جور روغن میسوزوند خیلی بهتر بود بخدا دو میلیونم خرجش کردم بازم درست نمیشه که نمیشه مکانیک میگه سرسیلندر نویی که خریدی حتما مشکل داشته از اول اونم که شرکتیه اصلا ضمانتی نداره خلاصه نمیدونم چه خاکی سرم بریزم از طرفیم میترسم بازم یک تومن دیگه بدم سرسیلندر دوباره بخرم بازم درست نشه چون مکانیک ها اصلا سر در نمیارن مشکل از کجای ماشینه مطمئن نمیتونن بگن مشکلش، اینه خلاص موندم مثل خر تو گل شما اگر راهی پیدا کردی تورو خدا به منم بگید

    2. پژو پارس مدل ۹۰ به بالا آشغالن منم یدونه ۹۲ داشتم ۶ تومن خرجش کردم باز ماشین درست نشد فروختم یه ۴۰۵ مدل ۸۵ خریدم یه ساله مثل ساعت کار میکنه توی یه سال یه استکان هم آب کم نکرده و مه هیچ مشکل دیگه ای پارس یعنی آشغال

  58. سلام من روا دارم ماشینم رادیاتورش هوا میگره سر سیلندر نو عوض کردم دو سه ماه درست شد ولی دوباره هوا میگره علتش چیه

  59. سلام. من یه دوو اسپرو دارم. چند وقت پیش رفتم روغن عوض کردم. بعداز امدن خونه و تعویض روغن وقتی دوباره ماشین روشن کردم دود ابی زیادی میکرد. با خودم گفتم شاید مال روغن جدید باشه. اما بعدش خوب نشد……. با خودم گفتم شاید رینگ و واشرش ضعیف شده خودم باز کردم واشر گذاشتم و روغن رو باز عوض کردم و یه دست رینک هم انداختم……..
    سوالم اینجاست وقتی سرسیلندر رو بستم و ماشین رو روشن کردم هنوز دود ابی زیاد میکنه در ضمن از کنار سیلندر روغن میریزه کسی میتونه کمکم کنه

  60. ماشین بدون اب ۳۰ کیلومتر کار کرده بعد دود از موتور بلند شد شتاب کم شد دیکه روشن نشد الان کمپرس نداره. با تشکر

  61. دوستان سلام وقتتون بخیر. من پرشیا ۸۸ دارم. الان چند وقته درب رادیاتورش گلی میشه دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟؟؟ در صمن ماشین نه آب کم میکنه نه آمپر بالا میره. نه بد روشن میشه. و گلی که وجود داره روغنی نیست. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      ماشین شما واشر سرسیلندر درحال نیم سوز شدن است.برای اطمینان از این قضیه میتوانید کمپرس سیلندرها رو در مکانیکی اندازه بگیرید. برای موتور ایکس یو هفت در حالت اوکی ۱۶۰ می باشد. ولی از ۱۳۰ تا ۱۵۰ قابل قبول می باشد. کمپرس بیشتر هم نشان از روغن سوزی از لاستیک گاید می باشد. بعد از مدتی ماشین شما وقتی درب رادیاتور باز کنی صدای نوشابه میده. موفق باشید.

      1. ممنون که جواب دادی.
        چند وقت پیش که در رادیاتور رو باز میکردم صدای پیس میداد ولی هواگیری کردم درست شد. روغن هم اصلا بخار نداره و نه درب روغن کپک زده. ولی امروز میبرم با کمپرس سنج اندازه بگیرن.

    2. سلام شما قبلا از ضد یخ و آب رادیاتور استفاده نمیکرده اید داخل سیلندر زنگ زده و الان ضد یخ ریختید ضد یخ هم خاصیتش اینه که زنگ را تو خودش حل میکنه و در آخر مثل گل به هم دیگه میچسبن و روی در رادیاتور جمع میشن

  62. سلام من ی مزدا نیو دارم. ۱ اب از اگزوز خارج میشه ۲ از قمقمه هم خارج میشه ولی ماشینم خیلی خوب کار میکنه و با تک استارت روشن میشه. علت چیست؟

  63. سلام، یه پارس سال داریم، در حالت حرکت وقتی گاز میدم صدای موتورش خیلی زیاده، و بعضی وقتا اصلا جون نداره مثلا دنده ۳ هرچی گاز میدم بیشتر از ۷۰ تا نمیره اونم با صدای خیلی زیاد اما بعضی وقتام هس خیلی شتابش زیاده و صداش خیلی کم، یکی گفت واشر سرسیلندرش نیم سوز شده یکی میگفت مال کاتالیز اگزوزه یکی میگفت مال سوختشه که ناخالصی داره…
    نظر شما چیه؟
    ممنون

  64. سمند ef7 ۹۴ دارم صدای شر شر اب از داشبورد میاد چند تا میکانیک بردم گفتند واشر نسوزونده حتی یکی اونا قالپاق درب موتور را باز کرد و پیچ سرسیلندرها را با ترکمتر یه کم سفت کرد اب و روغن قاطی نمیکنه نه اب نه روغن کم نمیکنه نشتی نداره داغ نمیکنه فقط صدای شر شر اب از داشبورد میاد وقتی ماشینو صبح روشن میکنم هر عزیزی میدونه راهنمایی کنه

    1. Vas9800
      سلام خواستی بیا واست درستش کنم
      ۹۰درصد واشر سر سیلندره
      خواستی بیا یکروز زمان میبره و سیصد هزار تومن هزینشه
      اگر پیش منم نیومدی نیا اما فقط پیش (ef7کار) برو .
      ماشینو دست هرکسی نده که دیگه ماشینت ماشین نمیشه
      موفق باشی آیدی تلگرامم هست خواستی درخدمتم

    2. هواگیری نشده. باید حتماً هواگیری بشه. صبح شیلنگ قبل از هواگیری چند بار با دست فشار بده تا اگر هوای داخلش باشه خارج بشه. قطعاً مفیده

    3. سلام سمند ای اف سون دارم مدل ۹۰ صدای شر شر آب پشت داشبورد میداد گفتند واشر سرسیلندر سوزنده تعمیر کردم البته نه آب کم میکرد نه آب وروغن قاطی کرده بود و بعد از تعمیر هنوز هم صدا ی شرشر ول نشده البته ترموستات را هم عوض کردم الان فقط زودتر گرم می شود و آمپر زود به وسط می رسد ولی بالاتر نمی رود دیگه حوصله ام سر رفته اگه کسی می دونه راهنمایی کنه ممنون می شم

  65. کسی میدونه صدای تق تق ماشین وقتی درجا ایستادی و گاز میدی و ول میکنی تق تق میکنه از چیه البته روغن کم کرده بود و یه لیتر روغن ریختم سرش منتها مرغوب نبود روغن حالا احساس میکنم صداش بیشتر شده اگه کسی میدونه راهنماییم کنه ممنونم

  66. سلام حسین هستم یه ۴۰۵ مدل ۸۲ تازه خریدم تو جاده رفتم امدم دوبار دیدم توی در قالپاق سوپاپ روغن جمع شده طبیعی هست یا در قالپاق خرابه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. اگه منظورت درب روغنه که اورینگش خرابه اگه منظورت درب سوپاپه که از پرس داره روغن میده و باید تعویض بشه

    2. حسین جان چاره کار استفاده از اورینگ ضخیم تر و تهیه از اورینگ فروشهای بازار است، یا زیر بوشها سیم مفتول نازک و چسب مزدا استفاده کنید، من خودم اینکارو میکنم برای ماشینهای مدل پایین

  67. سلام
    ماشینم پرشیا مدل ۹۰ هست
    موتور تعمیر کامل شده با تعویض سرسیلندر ولی هنوز صبح اول وقت ک ماشین رو روشن میکنم یک صدای اضافی از سرسیلندر خارج میشه که با مراجعه به مکانیک میگه از شیم ها هست در صورتی که شیم گیری شده میخواستم بدونم که این صدا بمرور زیاد نمیشه یا آسیبی به موتور وارد نمیکنه

    1. ببین دوست عزیز صداهای موتور در زمان اول کارکرد یا سردی موتور که شما میگین از مجموعه ی نیم موتور اگه صدای چلپ چلپ که از پیستون هاس و اگه صدای غیر عادی دیگه ای باشه از گژن پینه که صدای پیستون باید خودشو تو افزایش دور هم نشون بده و اگه مال گژن پینه تو تغییر بار موتور هم باید خودشو نشون بده البته یه صدا هم از فلایویل هست که اون هم در زمان تعویض دنده باید خودشو نشون بده

  68. سلام بخش زیادی از قدرت موتور برای چرخوندن میل سوپاپ و فنر سوپاپ هزینه میشه من طرحی دارم برای به حداقل رسوندن این انرژی با کمترین هزینه خود فنرها میتونن انرژی هم رو خنثا کنن من توانایی ساخت سرسیلندری رو دارم که بشه با دست انو چرخوند و پنچاه درصد به قدرت موتور اضافه کرد

  69. چنانچه شتاب اتومبیل کاسته شود و در ابتدای استارت زدن صدای صوتی می آید مشکل از چی میتواند باشد با تشکر مهدیزاده

  70. سلام‌ خسته نباشید بنده تراشکارم میخواستم بدانم چه عواملی تعیین میکند که مکانیک پس از اینکه سرسیلندر رو از کف تراشی عودت داد از واشر چند سوراخ استفاده کند متشکرم

      1. سلام ماشینم از اورینگ های زیر بوش نشتی داره عوض هم کردم دوباره کم می‌کنه از همونجا چه کنم. بوشها پایین افتادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط