خانه / آموزش / سلامتی / تناسب اندام / ۹۰ دقیقه ورزش در هر هفته
نیازمندی های رایگان خرید و فروش، استخدام، خدمات و…

۹۰ دقیقه ورزش در هر هفته

گفته می شود ورزش می تواند از حمله قلبی جلوگیری کند. ممکن است ساده به نظر برسد، اما در اکثر افراد، انجام تمرین های ورزشی منظم واقعاً توانسته بطور چشمگیری بیماری های قلبی را کاهش دهد.
اما باید به چه میزان ورزش کرد؟

ما می خواهیم به شما بگوییم که کدام نوع از ورزش ها به قلب شما بیشتر کمک می کنند و باید چه مدت زمانی را برای آنها در نظر بگیرید. شما می توانید قلبی سالم داشته باشید.

لازم نیست حتماً دونده ی دوی ماراتن باشید تا به قلب تان کمک کنید. مطالعات نشان داده است که حتی ۱۰ دقیقه پیاده روی در روز به عنوان حداقل ورزش، می تواند کارهای بزرگی انجام دهد. در سال ۲۰۰۷ محققان دانشگاه لوئیزیانا نشان دادند که خانم های دارای اضافه وزن، که تنها با ۷۰ دقیقه راه رفتن آرام در هفته ورزش را شروع کردند، مصرف اکسیژن قلب شان، بیش از ۴ درصد افزایش یافته است. مصرف اکسیژن نشانه سلامت قلب است. در مطالعه ای مشابه زنانی که در روز حدود ۳۰ دقیقه ورزش کرده اند، مصرف اکسیژن قلب آنها، بیش از ۸ درصد افزایش یافته است.

پس هر چقدر زمان بیشتری صرف ورزش شود، مزایای بیشتری برای قلب دارد، و نکته جالب این است که این تمرین های ورزشی به حفظ و کاهش وزن و تناسب اندام نیز کمک می کنند.

اما واقعاً چه میزان ورزش لازم است تا نتیجه ی ایده آل گرفته شود؟ و اجرای کدام ورزش ها (وزنه برداری، یوگا و…) توصیه می شود؟

همه ی ورزش ها از جمله ورزش های هوازی (ایروبیک) و حرکات کششی برای قلب عالی می باشند. اما بهترین نوع ورزش برای قلب، فعالیت های هوازی است.

ورزش ایروبیک دارای سه مزیت مهم است:

  • اول آنکه بطور مستقیم تمرینی برای ماهیچه های قلبی می باشد و قلب مانند هر عضله دیگری قوی تر می شود.
  • دوم، افزایش ضربان قلب باعث می شود خون بیشتری پمپاژ شود؛ و این گردش خون خوب، سبب جذب اکسیژن بیشتر می گردد.
  • و در نهایت ورزش های هوازی باعث سوختن کالری می شوند. مطالعات، ارتباط مستقیم بین میزان سوختن کالری و بهبود و سلامتی قلب را نشان داده اند.

۲۰ دقیقه ورزش هوازی برای سه یا چهار بار در هفته مفید است. البته تا زمانی که با افزایش تنفس و ضربان نبض، شما بتوانید به راحتی صحبت کنید. آهسته دویدن و طناب زدن نیز مناسب می باشند.

برای افرادی که اهل ورزش نیستند و آن را دوست ندارند، ۳۰ دقیقه ورزش در روز و برای حداقل سه بار در هفته توصیه می شود. ۹۰ دقیقه در هفته آنقدر زمان مهم و با اهمیتی نیست اما در ازای آن شما به قلب تان کمک می کنید قوی تر شود، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهید و بطورکلی سالم می مانید.

در حالی که تمرین های ورزشی برای همه، حتی کسانی که نارسایی قلبی دارند، خوب است؛ اما افرادی که ناراحتی قلبی دارند باید از بعضی حرکت های ورزشی مانند دراز و نشست و شنا رفتن اجتناب کنند. همچنین اگر دچار درد قفسه سینه، احساس سرگیجه و یا متوجه تورم در هر قسمتی از بدن خود شُدید، ورزش را متوقف کنید و حتماً به دکتر مراجعه نمایید.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

مقاله علمی و آموزشی «۹۰ دقیقه ورزش در هر هفته»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقالات وب سایت HowStuffWorks به عنوان منابع اصلی مورد استفاده قرار گرفته اند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. بخش های الزامی با * مشخص شده اند. *

*

x

پیشنهاد یو سی برای مطالعه

مراقبت های پرستاری پس از جراحی عروق کرونر

مراقبت های پرستاری پس از جراحی عروق کرونر

قلب یکی از اعضای مهم بدن است که وظیفه آن خونرسانی و ...