خانه / مجله / مجله چرا و چگونه؟ / فناوری اطلاعات / سئو (SEO) / چگونه بازدیدکننده وب سایت خود را افزایش دهیم؟
کسب و کار شما

چگونه بازدیدکننده وب سایت خود را افزایش دهیم؟

اگر از یک بازاریاب و یا صاحب کسب و کار بپرسید که در جهان چه چیزی را بیشتر از همه دوست دارید، احتمالاً خواهند گفت: «مشتری بیشتر». ترافیک و بازدیدکننده بیشتر برای یک مدیر وب سایت نیز بسیار ایده آل خواهد بود. راه هایی ساده اما کاربردی برای رسیدن به این خواسته یعنی افزایش بازدیدکننده وب سایت و ماندگاری بیشتر آنها در سایت وجود دارد که منجر به جریمه شدن از سوی موتورهای جستجو مانند گوگل نیز نمی شود.

در این مقاله شما می توانید با ۹ راهکار مهم برای جذب بازدیدکننده بیشتر آشنا شوید.

۱) ظاهر وب سایت خود را کاربر پسند کنید.
بسیاری از سایت ها را می بینیم که پُر از بنرهای تبلیغاتی و… هستند. زمانی که کاربر وارد این گونه سایت ها می شود این احساس را پیدا می کند که مدیر این سایت منِ کاربر را به خاطر درآمد خود می خواهد نه اینکه خدماتی را به من ارائه دهد و یا آموزش یا خبری را منتقل کند و به همین دلیل احتمالاً سایت را بسته و از آن خارج می شود یا حداقل حس و وفاداری نسبت به سایت پیدا نمی کند. پس سعی کنید تا می توانید از بنرهای تبلیغاتی و بخصوص مطالب تبلیغاتی کمتر استفاده کنید و مطمئن باشید نمایش تبلیغات به صورت منطقی و متعادل در بلندمدت برای شما سود بیشتری خواهد داشت.

از دیگر نکات مربوط به ظاهر وب سایت می توان به تناسب قالب با محتوای داخلی سایت، رنگ آمیزی، محل نمایش قسمت های مختلف بر اساس اهمیت آنها، استفاده به جا از ابزار ارتباط و اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی و… اشاره کرد.

۲) فعالیت در انجمن ها و تالارهای گفتگوی مرتبط با موضوع وب سایت
با کمی جستجو، انجمن و تالارهای گفتگو بسیاری را پیدا خواهید کرد که موضوع آنها مرتبط با موضوع وب سایت شما است و کاربران فعالی نیز دارند. با عضویت و مرور قسمت های مختلف این انجمن ها در مورد موضوع کاری خود نیز اطلاعات خیلی خوبی را پیدا خواهید کرد. برای اینکه اعتماد کاربران را به خود جلب کنید و از این طریق بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت خود هدایت نمایید کافی است به سوال دیگر کاربران در این انجمن ها پاسخ دهید، لینک مرتبط سایت خود را که در آنها جواب سوالات کاربران موجود است به اشتراک بگذارید و با تایید و یا مخالفت با گفته های دیگر کاربران نشان دهید که در مورد آن موضوع خاص حرفه ای هستید.

در نهایت نیز با استفاده از یک Signature و یا امضاء که حاوی لینک وب سایت شما است می توانید پس از چند روز فعالیت در هر انجمنی ترافیک خوبی را برای سایت خود به ارمغان بیاورید.

نکته: توجه داشته باشید برای موفقیت در افزایش بازدید وب سایت، نیاز به کاربران ثابت و همیشگی خواهیم داشت پس به هیچ عنوان با جملات غیر واقعی، کاربران را به سایت وارد نکنید.

همچنین شما نیز می توانید در وب سایت خود یک انجمن گفتگو راه اندازی کنید. مردم دوست دارند در مورد افکار و ذهن خود صحبت کنند. بنابراین ایجاد یا راه اندازی یک جامعه، روش بسیار عالی برای شروع یک مکالمه و افزایش ترافیک وب سایت است.

۳) اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
اهمیت شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و… را اکثر وبمسترها و وبلاگ نویسان برای کسب بازدیدکننده بیشتر درک می کنند. در اولین قدم نیاز است که برای سایت یا وبلاگ خود در این شبکه ها صفحه ای اختصاصی ایجاد کنید تا کاربران با دنبال کردن محتوای این صفحات همیشه از آخرین نوشته و مطالب وب سایت شما با خبر شوند.

همچنین امکانات و ابزار مورد نیاز برای به اشتراک گذاری محتوای سایت خود در شبکه های اجتماعی را به وجود آورید تا کاربران تنها با یک کلیک صفحات سایت شما را به دیگر دوستان خود در این شبکه ها پیشنهاد کنند.

۴) پست مهمان بنویسید.
همانطور که می دانید این روزها در بسیاری از وب سایت های بزرگ و محبوب امکان نوشتن پست مهمان فراهم شده است. با ارسال نوشته های بِروز و مفید خود به این سایت ها می توانید هزاران بازدیدکننده جدید را به سایت خود دعوت کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه در این روش پیشنهاد می شود که در سایت هایی مطلب ارسال کنید که قالب موضوعی یکسانی با سایت شما دارند.

بسیاری از نویسندگان فکر می کنند تنها سود نوشتن پست مهمان در وب سایت های دیگر دریافت لینک ورودی رایگان از آنها است و به کیفیت نوشته های خود آنطور که باید توجهی ندارند. پیشنهاد می کنیم نوشته هایی که به دیگر سایت ها برای انتشار عمومی ارسال می کنید حتی نسبت به نوشته های سایت خود شما نیز از کیفیت بهتری برخوردار باشند، چون این مطالب قرار است به عنوان معرف شما و کاری که در آن تخصص دارید نمایش داده شوند.

همچنین شما نیز می توانید در وب سایت خود، پست مهمان دریافت کنید. به عبارتی دیگران برای نوشتن پست مهمان و دریافت لینک از شما، به وب سایت تان مراجعه می کنند. در این حالت مراقب باشید که هر مطلبی (شاید اسپم) را منتشر نکنید.

۵) در وب سایت های مرتبط دیدگاه بگذارید.
سعی کنید سایت هایی که با موضوع شما مرتبط هستند را همیشه دنبال کنید و دیدگاه خود را در مورد مطالب مختلف آن سایت بیان نمایید و حتی در صورتی که فکر می کنید نویسنده، آن مطلب را به اندازه کافی توضیح نداده، در قسمت دیدگاه ها توضیحات کافی را بنویسید و در قسمت آدرس وب سایت دیدگاه ها، نشانی وب سایت خود را وارد کنید تا دیگر بازدیدکنندگان نیز توانایی ورود به سایت شما را از این طریق داشته باشند.

البته یکی دیگر از خوبی های نوشتن دیدگاه در وبلاگ و سایت های مرتبط، ایجاد حلقه دوستی جدید بین شما و وبمسترهای دیگر است که در نهایت باعث افزایش تعداد لینک های ورودی به وب سایت شما و افزایش اشتراک گذاری مطالب سایت تان در شبکه های اجتماعی خواهد شد.

۶) با همه موتورهای جستجو دوست باشید.
همیشه سعی کنید وب سایت های مربوط به سئو (SEO) را دنبال کنید، چون تکنیک های سئو هر روز در حال تغییر هستند. موتورهای جستجو بیش از ۸۰ درصد ترافیک یک وب سایت را می‌سازند. وب سایت تان را تنها برای گوگل بهینه نکنید و به همه موتورهای جستجو محبوب، توجه داشته باشید. در این ارتباط مطالعه مقاله اختصاصی «استفاده از موتورهای جستجو در کسب و کارهای اینترنتی را جدی بگیرید» را به شما توصیه می کنیم.

۷) وب سایت خود را بروز رسانی کنید.
کاربران دوست ندارند به وب سایت شما سر بزنند و با مطالب تکراری مواجه شوند و هیچ مطلب جدیدی برای خواندن نباشد. کاربر پس از چندین بار مشاهده چنین حالتی دیگر دلسرد شده و شاید وب سایت شما را از لیست سایت های مورد علاقه خود برای وبگردی حذف کند. وقتی هر روز مطلب جدیدی بنویسید، کاربر هر روز انگیزه دارد و حتی برای مطالب جدید لحظه شماری می کند. پس فرصت را از دست ندهید و هر روز مطالب جدید و کاربردی در وب سایت خود منتشر کنید.

در هنگام نوشتن مطلب، خبر یا مقاله، از تیترهای جذاب غافل نشوید. همچنین به سئو مطالب نیز توجه ویژه داشته باشید.

  1. آیا در مطلب تان عکس بکار رفته است؟
  2. آیا در مطلب تان یک لینک داخلی به سایر مطالب ایجاد کرده اید؟
  3. و…

۸) تبلیغات
تبلیغات موضوع بسیار مهمی برای رشد کسب و کارها است. فعالیت در انجمن های گفتگو، شبکه های اجتماعی و… انواعی از تبلیغات بودند که از طریق آنها می توانید بازدیدکننده به وب سایت خود جذب کنید. انتخاب محل و روش تبلیغات، به استراتژی و هدف شما بستگی دارد. آیا به دنبال بازدیدکننده بیشتر هستید یا بازدیدکننده به همراه نتایج مالی مانند خرید از فروشگاه می خواهید؟

هر روش تبلیغاتی مزایا و معایبی دارد. شما می توانید با روش های تبلیغاتی رایج در مطلب اختصاصی «چگونه بازدیدکننده وب سایت را با تبلیغات افزایش دهیم؟» آشنا شوید.

۹) از بازاریابی ایمیلی غفلت نکنید.
بازاریابی ایمیلی می تواند یک ابزار قدرتمند در جذب مشتریان باشد و منجر به افزایش قابل ملاحظه ترافیک وب سایت شود. تنها مراقب باشید که صندوق ایمیل مردم را بمباران نکنید! و وقفه هایی در ارسال ایمیل هایتان در نظر بگیرید. مطالعه مقالات زیر می تواند برای شما بسیار مفید و کارساز باشند:

  1. نکات پنهان بازاریابی ایمیلی با وردپرس
  2. چگونه بازدهی خبرنامه های ایمیلی را افزایش دهیم؟
  3. ده نکته برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی دوره های آموزشی

در پایان به این سوال مهم پاسخ دهید که: «آیا شما برای باز شدن یک سایت، بیشتر از ۳۰ ثانیه زمان می گذارید؟» ما که نه. اگر سرعت باز شدن سایت بیشتر از ۳۰ ثانیه باشد، اکثر بازدیدکنندگان قبل از باز شدن سایت، آن را می بندند و می روند. به این ترتیب نه تنها بازدیدکننده جذب نمی کنید بلکه آمار گزاف گویی (Bounce Rate) سایت تان نیز افزایش می یابد. بنابراین تصاویر و ساختار وب سایت خود را بهینه کنید و برای هرچه سریع تر باز شدن سایت، تلاش نمایید. اگر سرعت بارگذاری سایت تان بالا نباشد، کار کردن روی موارد مطرح شده، بی نتیجه و بی فایده خواهد بود.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

مقاله علمی و آموزشی «چگونه بازدیدکننده وب سایت خود را افزایش دهیم؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. بخش های الزامی با * مشخص شده اند. *

*