ده نکته برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی دوره های آموزشی

در حالی که امروزه راه های ارتباطی بسیاری در اختیار ما قرار دارد، اما ایمیل (Email) هنوز هم یکی از ابزارهای ارتباطی قوی محسوب می شود. البته با وجود آنکه افراد مدام ایمیل هایشان را بررسی می کنند، اما بیشتر آنها را نادیده گرفته و پاک می نمایند. ایمیل هایی که توجه مخاطبان را جلب می کنند و آنها را به ثبت نام در دوره های آموزشی تشویق می نمایند دارای ویژگی های خاصی هستند.

در ادامه شما می توانید با ده ویژگی ایمیل های موثر آشنا شوید و پس از آن ایمیل های مناسبی بفرستید و احتمال ثبت نام های خود را از این طریق افزایش دهید.

1) در بخش موضوع ایمیل، بطور مستقیم با گیرنده صحبت کنید.
موضوع یکی از مهم ترین بخش های ایمیل است. بر اساس نتایج شرکت بازاریابی ایمیلی MailChimp، نرخ باز شدن ایمیل های بسیاری از کسب و کارها کمتر از 22 درصد است. پس موضوع شما باید در عین کوتاهی، باعث ایجاد علاقه در مخاطبان و تمایل آنها برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد آن نامه الکترونیکی شود.

2) در ایمیل به مخاطبان خود بگویید، چرا باید در این دوره آموزشی شرکت کنند.
لازم است که ارزش های شرکت در دوره آموزشی را به صورت واضح در ایمیل توضیح دهید. وبلاگ نویس Fast Company پیشنهاد می کند کلمات سوالی مثل: چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، چرا، برای چه و… را مد نظر قرار داده و به آنها پاسخ دهید. اجازه ندهید هیچ سوالی در ذهن خواننده بی جواب بماند.

مخاطبان می خواهند همه چیز را بدانند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات را به بهترین نحو و به شیوه ای قابل درک در اختیار آنان قرار می دهید.

  • شرکت کنندگان از ثبت نام و بودن در دوره آموزشی چه چیزی را به دست خواهند آورد؟
  • چه چیزی خواهند آموخت؟
  • سخنران چه کسی خواهد بود؟
  • وقت خود را در کنار چه افراد دیگری خواهند گذراند؟

3) ایمیل های خود را در زمان های مناسب ارسال کنید.
مردم ایمیل های خود را حداقل سه بار در روز در زمان های صبح، بعد از ظهر و شب بررسی می کنند. طبق بررسی ها، ایمیل هایی که در ساعت 8 تا 9 صبح بدست آنها می رسد بیشتر از ایمیل هایی که در ساعت های بعدی ارسال می گردند، خوانده می شوند.

4) ایمیل هایتان را کوتاه نگه دارید.
هر چند صحبت در مورد جزئیات دوره آموزشی شامل سخنرانی ها، محل برگزاری یا حامیان مالی می تواند وسوسه انگیز باشد؛ اما باید اطلاعات شما در متن ایمیل خلاصه و مفید ارائه شود. هر کس که نسبت به این موارد کنجکاو باشد پس از مطالعه ی ایمیل به دنبال آنها خواهد آمد.

5) از ابزارهای آنلاین برای پیگیری موفقیت ایمیل ارسالی استفاده کنید.
بهترین راه برای اینکه بدانید ایمیل های شما چقدر مردم را تحت تاثیر قرار داده، تجزیه و تحلیل آنها توسط ابزارهای آنلاین ارسال ایمیل است. بعضی از این ابزارها به شما از زمان باز شدن ایمیل ها و کلیک روی فایل های پیوست شده گزارش می دهند.

6) برای ایجاد حس فوریت مهلت تعیین کنید.
این موضوع در واقع محل تلاقی بازاریابی و روانشناسی می باشد. هر زمان که مردم احساس ضروت کنند سریع تر عمل می نمایند. به وضوح زمان پایان ثبت نام و جزئیات تعداد نفرات شرکت کننده و فضای محدود خود را بیان کنید. با این عمل، شما باعث می شوید آنها احساس کنند در یک چالش قرار دارند و سریع تر دست به کار شوند.

7) برای ایمیل خود قالبی طراحی کنید.
شاید ساختن قالب برای ایمیل در ابتدا زمانبر باشد؛ اما در بلندمدت باعث صرفه جویی در زمان می شود. شما حتی می توانید از قالب های رایگان طراحی شده استفاده کنید. امتحان کردن قالب های مختلف به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید کدام یک از آنها بیشتر از همه در تعداد ثبت نام های شما کمک کرده است.

8) مخاطبان شما از چه ابزاری برای دریافت ایمیل استفاده می کنند.
با توجه به مطالعات انجام شده توسط Fast Company، در سطح جهانی حدود 41 درصد از ایمیل ها با موبایل یا تبلت باز می شوند و این عدد رو به افزایش است.

اهمیت این موضوع چیست؟ اگر کاربران شما نتوانند بطور صحیح به ایمیل هایی که فرستادید، دسترسی پیدا کنند هر زحمتی و تلاشی که برای آن ایمیل کشیده اید بر باد خواهد رفت. بررسی ها نشان می دهد حدود 42 درصد از کاربران تلفن همراه (موبایل) به دلایل مختلف قادر به خواندن صحیح ایمیل ها روی گوشی هایشان نیستند.

مطمئن شوید که ایمیل شما کامل و به درستی دیده می شود؛ اگر ایمیل تان به درستی در موبایل و تبلت ها بارگذاری شود، به مخاطبان تلفن همراه و تبلت ها نیز دسترسی خواهید داشت.

9) دکمه ثبت نام یادتان نرود!
یکی از مهم ترین نکاتی که بسیاری از برگزار کنندگان دوره های آموزشی به آن توجه نمی کنند، قرار دادن دکمه بزرگ و خوانای ثبت نام می باشد. فکر بدی نیست اگر که دکمه ثبت نام در یک یا دو نقطه از ایمیل قرار بگیرد و مخاطب را به ثبت نام در دوره آموزشی تشویق کنید.

10) با شرکت کنندگان دوره های آموزشی قبلی ارتباط داشته باشید.
یک راه دیگر برای رسیدن به مخاطبان بیشتر و در نتیجه افزایش شرکت کنندگان، دسترسی به شرکت کنندگان دوره های گذشته است. شما می توانید با ارسال یک ایمیل مناسب، دوره آموزشی گذشته را به آنها یادآوری کنید و همچنین تخفیفی برای دوره پیش رو ارائه نمایید.

همچنین پس از برگزاری دوره، ایمیل تشکر آمیزی برای شرکت کنندگان و دنبال کنندگان خود بفرستید و در این ایمیل خبرهای مهم دوره آموزشی را ذکر کنید و لینک های مهمی مثل لینک فرم نظرسنجی، بهترین مطالب وب سایت و… را در آن قرار دهید. در ضمن از شرکت کنندگان دعوت کنید تا شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

توجه داشته باشید که برای ثبت نام کنندگان سیل ایمیل را روانه نکنید. در طول دوره ثبت نام، یک یا دو ایمیل با محتوای مربوط به موضوع دوره آموزشی ارسال نمایید.

[toggle title=”برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.” state=”close” ]

مقاله علمی و آموزشی «ده نکته برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی دوره های آموزشی»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا کتابچه چگونه برای رویداد، همایش و سمینار بازاریابی کنیم؟ از وب سایت ایوند، در کنار مصاحبه با واحد فنی و پشتیبانی پورتال یو سی (شما می توانید) به عنوان منابع اصلی مورد استفاده قرار گرفته اند.

[/toggle]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا