چگونه بازدیدکننده وب سایت را با تبلیغات افزایش دهیم؟

از تبلیغات آنلاین و یا همان تبلیغات اینترنتی به عنوان یکی از پُر سرعت ترین روش های افزایش فروش و بازدیدکننده وب سایت های اینترنتی و فروشگاه ها یاد می‌شود. در این روش از بازاریابی اینترنتی مهم نیست که سایت شما تاکنون چه مقدار بازدیدکننده داشته است و یا از لحاظ سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو کار مثبتی انجام داده اید یا خیر؛ بلکه مهم، انتخاب روش صحیح تبلیغات و وب سایت های نمایش دهنده تبلیغات است.

اگر قصد سفارش تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار خود را دارید، مطالعه مقاله پیش رو به شما کمک می کند تا در انتخاب روش های مناسب برای درج تبلیغ، دقت و شناخت بهتری کسب کنید تا محصولات و خدمات خود را به مخاطبان بیشتری معرفی، و فروش بالاتری را بدست آورید.

1) خرید صفحات باز شونده یا Pop-ups

در این روش سایت شما به صورت خودکار و بدون اراده کاربر، در وب سایت هایی که به آنها تبلیغ می دهید با کلیک روی هر قسمت از سایت آنها به صورت Pop-ups یا صفحات باز شونده اضافی نمایش داده می شود. در این شیوه، بازدیدکننده بسیاری به وب سایت شما روانه می شوند، اما با توجه به اینکه باز شدن وب سایت شما بدون خواست و تمایل بازدیدکنندگان بوده، ممکن است قبل از اینکه سایت شما باز گردد از طرف کاربران بسته شود. به این ترتیب، تبلیغات پاپ آپ بازدیدکننده مشتاق و وفاداری برای شما به وجود نمی آورند. هر چند که می توانند سبب کاهش رتبه الکسا (Alexa) سایت تان شوند اما از طرفی دیگر این تبلیغات موجب افزایش Bounce Rate (تعداد کاربرانی که تنها یک صفحه از سایت شما را مشاهده کرده اند و سپس از آن خارج شده اند) می گردند.

نکته: اگر برای درج تبلیغ در وب سایت ها به رتبه الکسای آنها توجه می کنید، حتماً آمار گزاف گویی (Bounce Rate) را نیز بررسی نمایید. چون ممکن است سایت نمایش دهنده تبلیغ نیز با استفاده از پاپ آپ و سایر روش های مشابه، الکسای خود را پایین نگه داشته باشد. آمار گزاف گویی بیش از 50 درصد، نشانه خوبی برای یک وب سایت نیست.

2) تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

در این گونه از تبلیغات اینترنتی که با نام Pay Per Click و PPC شناخته می شوند شما تنها به ازای بازدیدکنندگان و مشتریانی که به وب سایت شما وارد می شوند یا به عبارتی روی بنرهای تبلیغاتی شما کلیک می کنند، هزینه پرداخت می کنید. در بسیاری از سرویس هایی که این گونه از تبلیغات را ارائه می دهند امکان فیلترینگ نمایش تبلیغات مانند انتخاب منطقه جغرافیایی کاربرانی که دوست دارید تبلیغات شما به آنها نمایش داده شود و… نیز وجود دارد.

پُر بازده ترین سرویس تبلیغات کلیکی Google AdWords می باشد. البته نمونه های ایرانی از این سرویس ها نیز طراحی شده است. مزیت نمایش تبلیغات به روش کلیکی، این است که تا روی تبلیغات کلیک نشود، پولی پرداخت نمی گردد و همچنین تبلیغات در وب سایت های بسیاری نمایش داده می شود. اما بزرگترین ایراد در این گونه تبلیغات برای تبلیغ دهنده این است که بیشتر خودِ صاحبان وب سایت ها برای کسب درآمد روی بنرها کلیک می کنند. آنها به موضوع وب سایت شما کاری ندارند، روی تبلیغات کلیک می کنند و پس از باز شدن سایت تان و کسب درآمد، وب سایت شما را می بندند.

نکته: نمایش تبلیغات کلیکی و همچنین درج آگهی در این سرویس ها، توصیه نمی شود.

3) خرید لینک و بنرهای تبلیغاتی ثابت

یکی دیگر از روش های تبلیغ که در صورت انتخاب درست وب سایت، بهترین نتیجه و بازدهی را برای شما خواهد داشت، خرید لینک و بنر تبلیغاتی از وب سایت های معتبر، پُر بازدید و مرتبط با موضوع کاری شما است. البته اگر وب سایت مقصد درصد استفاده کننده و بازدیدکننده بالایی را در کشور به خود جلب کرده باشد، زیاد هم استراتژی موضوع کاری مشابه مهم نخواهد بود. چون مشتریان و به صورت کلی بازار هدف شما از بین چند میلیون بازدیدکننده سایت، تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد و با کلیک روی آن به وب سایت شما برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید وارد خواهند شد.

از آنجایی که این گونه تبلیغات، مدت دار مثلاً یک ماهه هستند و محدودیت کلیک روی بنرها ندارند، تنها مخاطبان و علاقه مندان به تبلیغ شما روی بنرها کلیک می کنند و به این ترتیب شما نتیجه بهتری کسب می کنید.

نکته 1: برخی از افراد، اقدام به تبادل لینک، خرید بک لینک یا درج تبلیغ متنی می کنند. این گونه کارها در صورتی نتیجه می دهند که به سایتی تبلیغ دهید که تبلیغات و لینک های خروجی بسیار نداشته باشد و همچنین محتوای آن سایت کپی، تکراری و اسپم نباشد.

نکته 2: همیشه سعی کنید که لینک به وب سایت تان در تبلیغات، nofollow باشد.

4) وبلاگ نویسی یا نوشتن مطالب مفید در وب سایت تان

بله وبلاگ نویسی یکی از نوین ترین روش تبلیغات اینترنتی و فروش محصولات و خدمات شرکت از طریق اینترنت به حساب می آید. در این روش شما در وب سایت خود مطالب کاربردی، آموزشی و بطورکلی مفید مرتبط با موضوع کسب و کارتان می نویسید. مخاطبان برای خواندن آن مطلب و کسب اطلاعات وارد سایت شما می شوند و اگر شما محصولات و خدمات خود را نیز جلوی چشم گذاشته باشید!، مطمئن باشید بازدیدکنندگان برای خرید یا حداقل خواندن جزئیات خدمات شما راغب خواهند بود.

البته این روش، کاری بلندمدت است اما اگر می خواهید روزی از درج تبلیغات گسترده به سه روش بالا خلاص شوید، از همین الان نوشتن مطالب مفید را در وب سایت تان شروع کنید.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «چگونه بازدیدکننده وب سایت را با تبلیغات افزایش دهیم؟»، توسط هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) نگارش شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا