استاندارد تعداد بنرهای تبلیغاتی در هر صفحه وب سایت

سوالی که برای اکثر نمایش‌دهندگان تبلیغات وجود دارد، تعداد بنرهای تبلیغاتی است که باید در هر صفحه وب سایت قرار داده شود.

بیشتر نمایش‌دهندگان به این موضوع اهمیت چندانی نمی‌دهند و تمام فضای وب‌سایت خود را پُر از بنرهای تبلیغاتی می‌کنند. این موضوع جدا از به هم ریختگی قالب وب‌سایت، موجب آزار و اذیت کاربران وب‌سایت نیز می‌شود. زیاد بودن تعداد بنرهای هر صفحه، افزایش نرخ پرش (bounce rate) را به دنبال دارد و همچنین می‌تواند باعث عدم تعامل کاربران با وب‌سایت شما شود.

بهترین راه برای کسب‌درآمد مناسب، ارزش آفرینی برای جایگاه‌های وب‌سایت است. شما حتی با قرار دادن 4 الی 6 بنر در هر صفحه، می‌توانید در کنار راضی نگه داشتن کاربران‌تان، درآمد مناسب نیز داشته باشید. 

همچنین اگر کاربران برای دسترسی به تمامی محتوای هر صفحه از وب‌سایت شما، نیاز به اسکرول کردن دارند، می‌توانید با توجه به مقدار اسکرول صفحه، از تعداد بیشتری بنر تبلیغاتی استفاده کنید. توجه داشته باشید که تعداد کلی بنرها به صورتی باشد که کاربران احساس مزاحمت نکنند و در مقابل تعامل بیشتری با وب‌سایت‌تان داشته باشند.

الگوی خواندن شکل حرف F و ارتباط آن با قرارگیری بنرها در سایت

نتایج حاصل از مطالعات ردیابی چشم در وب‌سایت‌ها به روش‌هایی برای کسب درآمد بیشتر منجر شده است. بعد از تحقیقات فراوان، محققان متوجه شدند که کاربران با روش خاص و مشخصی وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند.

اغلب کاربران بعد از خواندن جمله یا عنوان اول، برای خواندن جمله بعدی به پایین حرکت می‌کنند و الگوی حرکتی آنها شبیه به حرف F در زبان انگلیسی می‌شود. 

این الگو دقیقاً همان جایی است که شما باید تبلیغات وب‌سایت‌تان را قرار دهید و کاربران را وادار به دیدن بنرهای خود کنید.

برای بدست آوردن توجه بیشتر مخاطبان، بهترین محل تبلیغات نزدیک به محتوای اصلی وب‌سایت است. اساساً وب‌سایت شما با موضوع مشخصی در حال فعالیت است و این کار باعث می‌شود زمانی که بنرهای مرتبط با موضوع وب‌سایت شما نمایش داده می‌شود توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کرده و در نهایت نرخ کلیک به نمایش بهتری خواهید داشت.

چه سایزهایی در بنرهای تبلیغاتی از محبوبیت بیشتری برخوردارند؟

آمارها حاکی از آنند که سایزهای بزرگ از محبوبیت خوبی بین تمامی کمپین‌ها برخوردارند. وضوح بالا، فضای کافی برای انتقال پیام کمپین، نرخ دریافت کلیک (CTR) و… تمامی این موارد دلیل خوبی برای استفاده از سایزهای بزرگتر هستند. 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا