چگونه با تردمیل کار کنیم؟

استفاده از تردمیل یکی از بهترین راه های افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می باشد. راه رفتن و دویدن روی این دستگاه موجب افزایش ضربان قلب شده و به همین دلیل، یک تمرین قلبی عروقی (کاردیو) ایده آل به حساب آمده و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود.

البته اگر بیماری قلبی عروقی دارید یا از مشکلات مربوط به مفاصل و ستون فقرات رنج می برید، باید قبل از استفاده از این دستگاه حتماً با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین حتماً محل دکمه اضطراری دستگاه را برای جلوگیری و کاهش هر گونه خطر احتمالی بدانید.

نحوه شروع به ورزش با تردمیل به شرح زیر است:

  1. از کتانی مخصوص دویدن استفاده کنید، جوراب بلند بپوشید که از مچ بالاتر باشد.
  2. یک ساعت قبل از شروع دویدن حتماً آب بنوشید و قبل از شروع، مثانه خود را خالی کنید.
  3. برای اینکه به بدن شما آسیبی نرسد حتماً باید بدن خود را گرم نمایید. بدین منظور اول به مدت 5 تا 7 دقیقه با سرعت کمتر از 3 کیلومتر پیاده روی کنید. پس از آن سرعت را به 5 کیلومتر برسانید و مجدداً 5 دقیقه با این سرعت پیاده روی کنید.
  4. در 10 روز اول 25 دقیقه دویدن برای شما کافی است. توجه داشته باشید که سرعت را کم کم افزایش دهید.
  5. پس از پایان دویدن باید حتماً بدن خود را سرد کنید و مرحله سوم را به ترتیب برعکس و برای مدت 3 دقیقه انجام دهید.

اگر بعد از ورزش با تردمیل بدن شما دچار کوفتگی شد و تا 10 الی 12 ساعت برطرف نشد، نشان دهنده این موضوع است که میزان سرعت برای شما زیاد بوده و باید از سرعت های پایین تر استفاده نمایید.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «چگونه با تردمیل کار کنیم؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا