روانشناسی رنگ نارنجی

تبلیغات
فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

رنگ نارنجی هم به مانند قرمز، رنگی گرم است و باعث افزایش ضربان قلب و گردش خون می شود. نارنجی براق به شدت جلب توجه می کند.

یکی از واژه هایی که اغلب برای توصیف رنگ نارنجی بکار می رود، واژه تند است. نارنجی هم مثل ادویه است؛ اگر کم و به اندازه استفاده شود لذتبخش است، اما زیادیِ آن، تند و زننده می شود.

هر رنگ واکنش غریزی خاصی در ما ایجاد می کند. گاهی این واکنش ها فیزیولوژی، گاهی احساسی و زمانی فرهنگ هستند. در این مقاله شما می توانید با روانشناسی و پیام های رنگ نارنجی آشنا شوید.

استفاده از رنگ نارنجی در حد معقول و مناسب احساس نشاط، انرژی و سر زندگی را ایجاد می کند، اما اگر بیش از حد بکار رود، جلف، مبتذل و سبک به نظر می رسد. امروزه در آمریکا، فروشندگان از این ویژگی بهره می برند. از آنجا که رنگ نارنجی، ارزانی و متعاقباً قدرت خرید را در ذهن مشتریان تداعی می کند، از این رنگ برای معرفی اجناسی که تخفیف خورده استفاده می شود و آن دسته از مشتریان که شکارچی اجناس تخفیف خورده اند، با یک نظر این علامت را تشخیص می دهند!

جدا از اینکه می شود نارنجی را در مقادیر کم به خدمت گرفت، می توان با ایجاد تغییراتی در پرده رنگ آن، ملایم تر و مطبوع تَرش ساخت. از آنجا که هرچه یک رنگ روشن تر شود تاثیرات آن نیز خفیف تر و ملایم تر می شود، از ترکیب نارنجی با سفید، رنگ گُل بهی پدید می آید. رنگ گل بهی پیام طراوت و تندرستی را منتقل می کند و از نظر تجاری مربوط به رنگ پوست و لوازم آرایشی است. اگر به سمت قهوه ای متمایل شود، به رنگ آجری یا برنز تبدیل می شود و نشان از اصالت و پختگی دارد.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «روانشناسی رنگ نارنجی»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا کتاب دانش و روانشناسی رنگ ها، نوشته ی مایمی کوپر و ترجمه امیرحسن مکی از انتشارات آریاگهر، منتشر شده در ۱۳۹۲ با شابک ۵-۱-۹۴۱۰۴-۶۰۰-۹۷۸ به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها
تبلیغات
HiU Company

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط