روانشناسی رنگ خاکستری

تبلیغات

خاکستری یک رنگ خنثی کلاسیک است. سطوح خاکستری همه رنگ ها را بطور یکنواخت منعکس می کنند. رنگ خاکستری برای پس زمینه بسیار مناسب است و حاکی از محافظه کاری، سنت گرایی و حتی هوش و تعقل می باشد. با افزودن مقادیر کمی رنگ قرمز یا زرد می توان خاکستری را به رنگی گرم متمایل کرد. همچنین اگر بخواهیم آن را به رنگی سرد متمایل کنیم، می توانیم مقدار کمی سبز یا آبی به آن بیفزاییم. در طبیعت می توان خاکستری گرم را در گرانیت و خاکستری سرد را در سنگ لوح مشاهده کرد.

هر رنگ واکنش غریزی خاصی در ما ایجاد می کند. گاهی این واکنش ها فیزیولوژی، گاهی احساسی و زمانی فرهنگی هستند. در این مقاله شما می توانید با روانشناسی و پیام های رنگ خاکستری آشنا شوید.

با کمک تکنولوژی امروز می توانیم گونه های وسیعی از خاکستری تولید کنیم، از جمله خاکستری هایی که ردی از صورتی یا ارغوانی کم رنگ در خود دارند. نقره ای که همان خاکستری متالیک است گران قیمت بودن را تداعی می کند. خاکستری تیره یا نوک مدادی، نشان از کسب و کاری جدی دارد. یکی از جنبه های منفی خاکستری این است که پیری و سالخوردگی را تداعی می نماید.

خاکستری به تنهایی رنگی بی حال و کسل کننده است، اما در کنار سایر رنگ ها و از جمله رنگ های خنثی، قدرت، جسارت، کارکشتگی و زیبایی را منتقل می کند.

تبلیغات
دانلود قانونی سریال دل

منابع

مقاله علمی و آموزشی «روانشناسی رنگ خاکستری»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا کتاب دانش و روانشناسی رنگ ها، نوشته ی مایمی کوپر و ترجمه امیرحسن مکی از انتشارات آریاگهر، منتشر شده در ۱۳۹۲ با شابک ۵-۱-۹۴۱۰۴-۶۰۰-۹۷۸ به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا