آیا در زمان استخدام کارمندان به گروه خونی آنها توجه دارید؟

ژاپنی ها با بیش از پنجاه سال بررسی مبانی تحلیل شخصیت گروه خون یا BTPA (مخفف Blood Type Personality Analysis) و بکار بردن تجربیات خود، موفقیت های بسیاری کسب کرده اند؛ بطوریکه جامعه ای که فقط چند دهه قبل در یکی از ویران کننده ترین جنگ های تاریخ با خاک یکسان شده بود، امروز به نیروی برتر اقتصادی و یکی از قدرتمندترین و موفق ترین ملت ها تبدیل شده است.

ژاپنی ها از BTPA به عنوان مشاوری مهم در زندگی شخصی و کسب و کارهایشان بهره می برند و سعی می کنند با افرادی دوستی کنند که گروه خونی آنان با گروه خونی خودشان سازگار باشد یا هنگامی که مشتری، کارمند یا هر کسی را که تصادفاً در کسب و کار با او سر و کار دارند، ارزشیابی می کنند و به گروه خونی او توجه دارند.

بررسی گروه خون متقاضیان، روش تحقیق پذیرفته شده ای برای استخدام واجد شرایط ترین فرد به منظور انجام کاری خاص یا کنار هم گذاردن کارآمدترین گروه، چه در حل مشکل و چه در فروش می باشد. در این مقاله شما می توانید با مواردی که از گروه خونی برای استخدام استفاده می کنند و دلیل این کار آشنا شوید.

شرکت های بزرگ معمولاً از گروه های خونی برای انتخاب اعضای خود استفاده می کنند. بزرگترین خودروسازان ژاپن مانند هوندا، یاماها، تویوتا و فوجی تسو، برای دستیابی به مناسب ترین بازده در گروه های کاری، تعداد معینی از ترکیبات گروه خونی را در ساختارهای مدیریتی و سازمانی شان هماهنگ می کنند.

آدل میت پارکر (Adel Meat Packer)، مالک شرکتی بزرگ در اُزاکای ژاپن، برای بخش برنامه ریزی در جستجوی مدیری جوان بود. آگهی شغلی، بطور معمول در آساهی شیمبون (Asahi Shimbun) یکی از روزنامه های مهم منتشر شد. شرکت آدل یادآور شده بود که در جستجوی داوطلبی با گروه خونی B است.

تاکاشی سوزوکی مدیر عامل شرکت آدل، توضیح می دهد که: «ما برای بخش برنامه ریزی مان سه نفر با گروه خون B استخدام کردیم. چنین گروه خونی می خواستیم، زیرا این افراد ایده های خوب و حس ششم فوق العاده ای دارند که ویژگی های لازم برای برنامه ریزی راهبردی است.»

تاداکی شی گوسا مدیر مشاور شرکت مک کنزی، که دفتر توکیو را سرپرستی می کند، با شوخی اعتراف می نماید که منشی با گروه خون O را ترجیح می دهد، چون خودش گروه خونی O است که آدم هایی سخت گیر و وظیفه شناس هستند.

گروه های خونی در سنجش رقابت های ورزشی یا مقایسه ی کشتی گیران سومو و بازیکنان گلف نیز بسیار جدی گرفته می شوند. همچنین شرکت های بازاریابی برای پژوهش در ذائقه عمومی غذا و سلیقه لباس، خانه و حتی سرگرمی، متکی به گروه های خونی هستند.

شرکت آساهی (Asahi) کارخانه مشهور ماء الشعیر آساهی، 2464 نفر از مشتریان که ماء الشعیر می نوشیدند را مورد مطالعه قرار داد. این بررسی در میان سایر مطالب نشان داد که افراد گروه خون A سرخوش ترین افراد هستند و افراد گروه خون B تا وقتی که یک بطری پُر از الکل یا ماء الشعیر در دست داشته باشند، اهمیت خاصی نمی دهند که برای نوشیدن کجا می روند.

اگر این رویکرد جدید بازاریابی با تحقیقات بلندمدت توسعه یابد، آنگاه شاید تا پایان این قرن، متخصصان اقتصادی، بزرگترین مقیاس تحقیق بر گروه خون را بیش از پیش اجرا کنند. پژوهشگران آمریکایی بازار شرکت ها، در تلاش برای روشن کردن آن هستند که چگونه باید با جدیت این پدیده جدید ژاپنی ها را پی گیرند و چطور در بازار آمریکا تاثیر خواهند گذاشت.

بطور خلاصه BTPA نشان می دهد که افراد گروه خونی O بسیار موفق و پایبند هدف هستند و احتمالاً در کسب و کار رئیس می شوند. افراد گروه خونی A متفکرانی ژرف اندیش هستند. گروه خونی B بسیار خلاق و گروه خونی AB بهترین مشکل گشا شمرده می شوند. ترکیبی از این گروه های خونی در کسب و کار، می تواند عاملی برای کسب موفقیت باشد.

[toggle title=”برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.” state=”close” ]

مقاله علمی و آموزشی «آیا در زمان استخدام کارمندان به گروه خونی آنها توجه دارید؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا کتاب شخصیت گروه های خونی، نوشته ی توشیتاکا نومی و الکساندر بشر و ترجمه گیله گل بهروزان از انتشارات نقش و نگار، منتشر شده در 1393 با شابک 9-47-7002-964-978 به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

[/toggle]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا