اهمیت روز افزون سئوی محلی به چه دلیل است؟
بهینه سازی موتور جستجوی محلی دیگر فقط به خاطر فروشگاه های محلی نیست. هر کسب و کاری بطور کارآمد می تواند از مزایای سئوی محلی استفاده کند. از زمان بروزرسانی برنامه Pigeon گوگل در سال 2014، اهمیت سئوی محلی افزایش پیدا کرده است و باعث شده که بسیاری از کارآفرینان با وجود سال های متمادی بدون گنجاندن بازاریابی محلی در کمپین تبلیغاتی شان، روی این استراتژی جدید تمرکز کنند. برخی دیگر، که از قبل استراتژی های بهینه سازی محلی را پایه گذاری کرده بودند، این بروزرسانی را به عنوان موقعیتی برای افزایش تلاش هایشان در نظر گرفتند.
این مسئله، موضوعی هوشمندانه است. زیرا اهمیت سئوی محلی افزایش پیدا کرده اما این مسیر هنوز به پایان نرسیده است. ما انتظار داریم که در طول چند سال آتی تاثیرگذاری و فایده سئوی محلی برای کسب و کارها افزایش بیشتری پیدا کند. در این مقاله شما می توانید با دلیل این موضوع آشنا شوید.
گوگل به کسب و کارهای محلی علاقه دارد.
گوگل در طول سال ها علاقه محسوسش را به شرکت های جدیدتر، کوچکتر و فعال تر نشان داده است. در حالی که بیشتر رتبه بندی های گوگل باید به سابقه و اعتبار شرکت مرتبط باشد، اما این شرکت می خواهد آنچه را که مردم می خواهند به آنها بدهد و این به معنای به نمایش درآوردن برندهای فعال تر و مشهورتر است.
گوگل همچنین قصد فعال کردن مالکین کسب و کارهای کوچک را دارد که دسترسی به منابع و پتانسیل بیشتری برای دستاوردهای جدید دارند. این شرکت سابقه طولانی برای فراهم کردن ابزارهای رایگان (مانند ابزارهای تحلیلی و ابزار وبمستر و…) برای مالکین شرکت ها را دارد و تنها هدف این است که به آنها در افزایش دیده شدن در اینترنت کمکی کرده باشد. از آنجایی که گوگل به فکر کسب و کارهای محلی است، می توانید از Pigeon انتظار داشته باشید که تنها شروع کننده بروزرسانی های بومی محور باشد.
نتایج فردی بیشتری وجود دارد.
گوگل همچنین به ارائه نتایج شخصی سازی شده به مردم علاقه دارد. در حالی که ویژگی های جستجوی بر مبنای پیش بینی و شخصی سازی شده گوگل در حال حاضر محدود هستند، اما با وجود این اکنون این موتور جستجو می تواند نتایجی ویژه برای شخص جستجوگر ایجاد کند. مادامی که شما وارد حساب گوگل خود شوید، سابقه جستجو و مکان جغرافیایی شما در نوع نتایجی که مشاهده می کنید، تاثیرگذار هستند.
با کامل تر شدن گوگل و تقاضای کاربران برای نتایج شخصی، اهمیت بهینه سازی محلی افزایش خواهد یافت.
افزایش گوشی های تلفن و دستگاه های قابل پوشش
همه ساله درصد جستجوهای اینترنتی صورت گرفته در گوشی های تلفن همراه افزایش پیدا می کنند و همانطور که می توانید حدس بزنید، اغلب این جستجوهای اینترنتی در مسیر صورت می گیرند. با افزایش دستگاه های قابل پوششی نظیر ساعت مچی اپل، کاربران با تناوب بیشتر و برای نیازهای سریع تری به جستجوی اینترنتی در مسیر روی می آورند. در نتیجه، جستجوهایی که بر پایه نزدیکی مکان صورت گرفته اند احتمالاً محبوب تر می شوند و جستجوهای محلی بر پایه مکان های فوق مشخص (به جای مکان یابی ابتدایی بر پایه منطقه یا محله) خواهند بود.
بطور خلاصه، دستگاه های قابل پوشش نیاز به شبکه ای مرتبط تر از لحاظ جغرافیایی احتیاج خواهند داشت و موانع بیشتری را از بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی برخواهند داشت.
رقابت در حال افزایش است.
هر سال میلیون ها سایت جدید ایجاد می شود و هزاران کسب و کار جدید جای پای خود را ثابت می کنند. در نتیجه، پتانسیل دیده شدن در هنگام جستجو در بسیاری از مکان ها به شدت افت کرده است و ویژگی هایی نظیر گراف دانش بر صفحه نتایج موتور جستجو فائق آمده و برندهایی که در طولانی مدت ارزشمند بوده اند بر صفحه نتایج جستجوی ملی غلبه پیدا کرده اند. رقابت در حال افزایش است؛ بنابراین مالکین کسب و کار وادار خواهند شد تا به منظور دیده شدن بیشتر، بازار هدف کوچکتری پیدا کنند. یکی از کارآمدترین روش های انجام اینکار این است که جستجو را بر اساس مکان بهینه سازی کنند. بدین گونه است که سئوی محلی با تداوم افزایش رقابت اهمیت بیشتری خواهد یافت.
چگونه یک کمپین سئوی محلی راه اندازی کنیم؟
اگر ایجاد یک کمپین تبلیغاتی بر اساس سئوی محلی شما را می ترساند، نترسید. اینکار در واقع کار ساده ای است، اما نیازمند وقت و تلاش شما خواهد بود.
اولین کار شما این است که مطمئن شوید کسب و کار شما به شکل صحیح و مناسبی در اینترنت فهرست شده است. پروفایل کسب و کار محلی تان را در سایت های راهنمای محلی ببینید. همچنین سایت های راهنمای دیگری را که به صنعت کاری شما مرتبط هستند، نیز بررسی کنید. مطمئن شوید که مهم ترین اطلاعات کسب و کار شما (بویژه نام، آدرس و شماره تلفن) به درستی و با فرمت صحیح در اینترنت پخش شده است. اگر گوگل حتی کوچکترین ناهمخوانی بین این اطلاعات مشاهده کند، اعتبار محلی شما افت خواهد کرد.
زمانی که همه اطلاعات محلی خود را به درستی وارد و صحت آن را بررسی کردید، می توانید فرآیند بهینه سازی محتوا و لینک های خارجی را به منظور ارتباط محلی آغاز کنید. این کار برای مقالات کار نسبتاً آسانی است. فقط اطمینان حاصل کنید که نام شهر، منطقه یا محل تان را در عنوان وبلاگ ذکر کنید و مطمئن شوید که محتوا به مکان شما مرتبط است. مقالات مرتبط به همایش ها و اطلاعات محلی برای این منظور عالی هستند.
در نهایت سعی کنید مشتری ها را ترغیب کنید تا دیدگاه شان در مورد کسب و کار شما را در سایت های بررسی مانند Yelp درج کنند. نمی توانید این دیدگاه ها را بخرید، همچنین نمی توانید از مشتریان بخواهید که در مورد شما نظر بدهند، بلکه فقط می توانید به مشتریان تان بگویید که در این سایت ها حضور دارید و بطور غیر مستقیم آنها را ترغیب به نوشتن دیدگاه شان در مورد شما کنید. هر کاری که از دست تان بر می آید انجام دهید تا تعداد نظرات مثبتی را که دریافت می کنید، افزایش دهید و فراموش نکنید که گاهی برای پاسخ دادن به این نظرات وارد حساب کاربری تان در آن سایت شوید.
بدین گونه به سئو دست یافته اید. اگر می خواهید در طول چند سال بعد در موتورهای جستجو دیده شوید سئوی محلی یک ضرورت خواهد بود؛ مگر آنکه شما از قبل حضوری غالب و کامل در عرصه ملی در موتورهای جستجو داشته باشید که شرکت های جدید نتوانند به شما برسند یا اینکه بیش از یک مکان فیزیکی برای شرکت هایتان داشته باشید.
اکنون این اقدامات لازم را انجام دهید تا یک استراتژی مداوم و دنباله دار را اعمال کنید و به آن پایبند باشید. با زیاد شدن تاثیرات تلاش هایتان در عرض چند هفته یا چند ماه نتایج را مشاهده خواهید کرد و از آنجا که تغییرات بعدی به نفع کسب و کارهایی خواهد بود که از لحاظ محلی بهینه سازی شده اند، سود بیشتری بدست خواهید آورد.
منابع
مقاله علمی و آموزشی «اهمیت روز افزون SEO محلی به چه دلیل است؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، ترجمه، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله Entrepreneur، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.