برنامه‌ای برای بازاریابی، فروش و رشد کسب و کار

حقیقت این است که رشد کسب و کار بیشتر شبیه ورزش کردن یا وزن کم کردن می‌باشد. شما احتیاج دارید که برنامه‌ای متناسب پیدا کنید. به آن متعهد باشید. به آن برای مثمرثمر بودن زمان دهید و این روند را تکرار کنید تا جایی که ممکن است از آن خسته شوید. خیلی از کسب و کارها تلاشی برای ایجاد یک کمپین موفق نمی‌کنند یا وقتی از روند زمان‌بَر آن خسته می‌شوند، بدون توجه به اینکه چه اندازه از آن نتیجه گرفته‌اند، آن را رها کرده و سراغ هدف بعدی می‌روند. همیشه راه جدید و هیجان‌انگیز دیگری وجود دارد اما گاهی ثبات در کسب و کار و تبدیل مشتری‌های بالفعل به بالقوه مسئله مهم‌تری است.

تفکر استثنایی برای رشد کسب و کار

نکته‌ای که در مورد بازاریابی وجود دارد این است که قرار نیست ما را سرگرم کند. بلکه قرار است موجب رشد کسب و کار شود. زمانی که شما رسانه یا وسیله‌ای می‌یابید که نتیجه‌بخش است و ثبات دارد، سعی کنید از آن نهایت استفاده را ببرید و مخاطبان خود را به سمتی هدایتی کنید تا تمام فروش مدنظرتان تحقق بخشد. سپس از آنجا که به موفقیت و درآمد اضافی رسیده‌اید، می‌خواهید تنوع به وجود آورید اما این کار را تا زمانیکه از آن رسانه سود می‌برید، انجام ندهید.

دو یک است و یک هیچ است.

خطرناک‌ترین عدد در رشد کسب و کار، یک می‌باشد. زمانی که شما میلیون‌ها دلار هزینه، صرف فروش می‌کنید، شما قرار است این راه را برای یک‌ بار تجربه کنید. اگر این راه، آن راه بازاریابی است که می‌توانید توازن را در آن حفظ کنید؛ به این معنی که قوانین و اصول را تغییر نمی‌دهید، با همین فرمان پیش روید در حالیکه یک یا دو رسانه به استراتژی خود می‌ا‌فزایید.

مثال دیگر برای رشد کسب و کار این است که همیشه سعی کنید جایگزینی برای نیروهای خود داشته باشید. کار و کسب و کار شما نباید گونه‌ای باشد که فقط بر یک تیم یا یک شخص خاص تمرکز داشته باشد.

یک، شکستگی‌ها و مراحلی دارد.

چرخه مشتری مراحل مختلفی خواهد داشت و شاید شما یک یا دو ابزار را برای هر مرحله نیاز داشته باشید. برای مثال اگر فرض کنیم که شما برای هدایت مشتریان، از فیسبوک استفاده می‌کنید شما احتمالاً به ابزار دیگری مثل ایمیل و خبرنامه نیاز پیدا خواهید کرد. همه اینها شاید جزو یک کمپین باشند. زیرا ایمیل و خبرنامه تمام مراحل چرخه مشتری را پشتیبانی می‌کنند. به مشکلی بَرنخواهید خورد اگر شروع به استفاده از تبلیغات فیسبوک، لینکدین و ایمیل مستقیم، بطور همزمان در طی مدت 90 روز کنید.

اگر شما کمپین بازاریابی خود را در یک رسانه بی‌ثبات موفق یابید، در این حالت باید یک منبع اضافه برای هدایت مخاطبان خود پیدا کنید تا خود را شکست خورده نیابید. برای مثال تصور کنید که فیسبوک یکباره تصمیم بگیرد که به شما اجازه تبلیغات ندهد پس می‌بینید که استفاده از یک رسانه ریسک‌هایی دارد. منظور این نیست که مثلاً شش کمپین بازاریابی را امتحان کنید. یک یا دو کمپین برای کار کردن را انتخاب کنید و با رسانه بی‌ثبات تا آنجا که می‌توانید برای رشد کسب و کار پیش روید.

تمام مراحل را برای رشد کسب و کار شفاف‌سازی کنید.

نکته آخر برای رشد کسب و کار این است که بعضی از کارآفرینان دقیق نمی‌دانند که اهداف کمپین‌شان چیست و هر کسی مسئول چه قسمتی است.

هدف بازاریابی این است که چشم‌انداز کیفی و شایسته‌ای داشته باشد. به گونه‌ای نباشد که افراد یا مشتریان به بیماران برنامه‌ریزی شده یا بیمارانی که وجه پرداخت می‌کنند، تبدیل شوند. این کار پزشکان و تیم آنها است. حقیقت این است که گاهی بازاریابی می‌تواند موثر واقع شود اگر سیستم و افراد کار خود را به درستی انجام دهند.

اگر واقعاً قصد دارید سبب رشد کسب و کارتان شوید، با خسته شدن و روند تکراری احساس راحتی کنید. از اهداف کمپین خود آگاه باشید و بدانید که هر کس در چه مرحله برای چه چیزی مسئولیت دارد. اگر می‌بینید کمپینی برای شما نتیجه‌ای در بَر ندارد، سراغ کمپین دیگری بروید. اما به شرطی که زمان کافی به آن کمپین اختصاص داده باشید. همه این نکات شاید در تئوری و حرف آسان باشد، اما عمل به آن در رشد کسب و کار سخت است.

منابع

  1. Entrepreneur
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا