انگیزه؛ عامل مهم پیشرفت در کسب و کار

ماه گذشته کسب و کار عالی و پُر رونقی داشته اید، با مشتریان جدید قرارداد بسته اید و مشتریان فعلی هم از روند کسب و کار راضی هستند و تعداد مشتریان هم رو به افزایش است. تمامی کارها بقدری خوب پیش می رود که مطمئن هستید همه اتفاقات واقعیت دارد؛ اما ماهی دیگر بطور ناگهانی، کسب و کارتان دچار رکود و افت می شود، مشتریان همیشگی خود را از دست می دهید و در کارها، یکی پس از دیگری، با مشکلات متعددی مواجه می شوید. در هر دو صورت، انگیزه شما بر پیشرفت کسب و کار تاثیر مستقیم دارد. در زمان اتفاقات خوب، انگیزه متفاوتی دارید و می توانید روی کارهای کوچکتری تمرکز کنید که منجر به رشد و موفقیت کسب و کار می شود. اما در شرایط سخت، هیچ انگیزه ای برای انجام کار احساس نمی کنید و فقط در منزل استراحت کرده و سریال مورد علاقه خود را تماشا می کنید!

برای ایجاد کسب و کار موفق به زمانی نسبتاً طولانی نیاز است. انگیزه بخش مهمی از معادله است و داشتن انگیزه همیشگی، انتظار واقع بینانه ای نیست، اما راهکارهایی برای انگیزه دائمی وجود دارد که می تواند به پیشرفت سریع در کسب و کار کمک کند.

۱) زمانی را به خود اختصاص دهید.

هنگامی که تحت فشار و در تلاش برای سامان دادن کسب و کار هستید، معمولاً فراموش می کنید تا زمانی را به خود اختصاص دهید. روزها و در ساعاتی طولانی مشغول کار، پاسخ دادن به پیام ها و سر و سامان دادن امور هستید و ناگهان متوجه می شوید نسبت به کسب و کار و علاقه مندی ها، احساس تنفر و ناخوشایندی دارید؛ زیرا تمام اوقات زندگی را صرف انجام وظایف کرده اید. برای داشتن انگیزه دائمی، به تفریح و استراحت نیاز دارید و برنامه ریزی و رفتن به تعطیلات لازم است؛ پس سعی کنید ساعاتی را به دور از فضای کسب و کار بگذرانید. برای روابط خود با مشتریان حد و مرزی قرار دهید و زمانی را به انجام کارهای هیجان انگیز اختصاص دهید.

حتماً تجدیدقوا کنید تا قوی تر از گذشته، کار را از سر بگیرید. تمامی این لحظات استراحت و کارها به شما کمک خواهد کرد تا کارهای بیشتری انجام دهید؛ زیرا موجب هماهنگی بیشتر در کارها می شود.

تبلیغات کتاب کدینگ تصویری ۱۱۰۰ واژه انگلیسی که باید دانست

۲) ارتباطات اجتماعی داشته باشید.

انسان طبیعتاً خواستار برقراری ارتباط با دیگران است؛ البته به تنهایی هم از عهده راه اندازی کسب و کار بر می آید، اما در بعضی موارد به کمک افراد دیگر مانند کارکنان، دستیاران مجازی یا مشارکت استراتژیک نیاز دارد. در ضمن، ارتباط انسانی و ارتباطات اجتماعی از طریق افراد همسان یا افراد صاحب نظر صورت می گیرد. هرگز کسب و کاری را به تنهایی راه اندازی نکنید. انگیزه ثابت هنگامی به وجود می آید که تجربیات خود را با افراد دارای انگیزه به اشتراک می گذارید و در عین حال به هنگام برقراری ارتباط با دیگران، مسائل بسیاری می آموزید.

اوقات خود را با افراد متفکر بگذرانید؛ همچنین با کارآفرینانی که در زمینه کارآفرینی می توانند به شما کمک کنند هم ارتباط و ملاقات های منظم داشته باشید.

۳) از منابع الهام بخش استفاده کنید.

هیچ فردی دارای انگیزه صد درصد نیست، اما با استفاده از منابع درست الهام بخش می توان فوراً با انگیزه شد. می توانید از منابعی چون فیلم، پادکست، مقالات و انواع متفاوتی از محتوای مجازی، بویژه زمانی که بی انگیزه هستید، استفاده کنید. زمانی هم که ناراحت هستید، به سخنان بزرگان کارآفرین درباره چگونگی انجام کارها گوش دهید تا برای ادامه کار، انگیزه لازم و کافی داشته باشید. تعجب خواهید کرد تا چه اندازه دیدن یک فیلم ساده یا خواندن مقاله، تاثیرات مثبتی روی طرز فکر شما بر جای خواهد گذاشت.

۴) داشتن انگیزه مستمر و قوی

با نگاهی به هر کسب و کار موفق متوجه خواهید شد که کسب و کار فراتر از بازاریابی یا اینکه چه فردی در راس کارها قرار دارد، است و در حقیقت، بر اساس اهداف و بینش شکل گرفته است. داشتن انگیزه باعث می شود کسب و کار با هدف اصلی کمک به مردم و تغییر دنیا، ایجاد شود. زمانی انگیزه دائمی و قوی به وجود می آید که کسب و کار بر اساس ایده ای فراتر از کسب درآمد شکل گرفته باشد. تلاش کنید با کسب و کار خود تاثیرات مثبتی روی زندگی افرادی بگذارید که به نوعی از خدمات ارائه شده شما استفاده می کنند؛ همچنین کسب و کار شرایط آزادی و امنیت مالی را فراهم می کند.

در چهارچوب کار، اهداف و ارزش هایی که فعالیت ها را شکل می دهند، روشن کنید. به عنوان کارآفرین، در دنیای سرشار از سنت ها، طرحی نو ارائه دهید و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید. باید انگیزه ای ثابت و قوی داشته باشید تا بتوانید شرایط دشواری که هر روز در سر راه شما قرار می گیرد، پشت سر بگذارید.

با بکارگیری نکات ذکر شده در این مقاله، همچنین قدرت نیروی درونی و انگیزه، قادر به انجام کارهای شگفت انگیز بسیاری خواهید بود.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «انگیزه؛ عامل مهم پیشرفت در کسب و کار»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله هوتسا عسکری نسب در مجله موفقیت، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر
تبلیغات میزبانی وب و ثبت دامنه - های یو کمپانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا