تماشای تبلیغات تلویزیونی، تمایل بیشتری به خوردن تنقلات مضر در نوجوانان ایجاد می‌کند

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات سرطان در کشور انگلستان، نوجوانانی که بیشتر از سه ساعت در روز تبلیغات تلویزیونی می‌بینند، صدها اسنک مضر و اضافی می‌خورند. تماشای زیاد تبلیغات خوراکی‌های ناسالم و سرشار از کالری می‌تواند نوجوانان را به خوردن بیش از 500 اسنک اضافی در سال مانند چیپس، بیسکوییت یا نوشابه‌های گازدار ترغیب کند. نوشیدنی‌های گازدار و انرژی‌زا و قندی، غذاهای بیرون‌بَر و چیپس‌ها برخی از خوراکی‌هایی هستند که با تماشای زیاد تبلیغات تلویزیونی بیشتر مصرف می‌شوند.

به گزارش پورتال یو سی (شما می توانید)، در این آزمایش که روی عادت غذایی و تماشای تلویزیون 3348 نوجوان 11 تا 19 ساله انجام شد، زمانی که شرکت کنندگان برنامه‌ها را بدون تبلیغات تلویزیونی می‌دیدند، هیچ ارتباطی بین تلویزیون و احتمال خوردن هله‌هوله توسط آنها وجود نداشت. این یعنی تبلیغات تلویزیونی جوانان را به خوردن هله‌هوله و خوراکی‌های ناسالم ترغیب می‌کند.

مصرف مستمر غذاها و نوشیدنی‌های پُرکالری که معمولاً چربی و قند فراوانی دارند، خطر ابتلا به چاقی و اضافه وزن را افزایش می‌دهد. چاقی، بعد از سیگار، دومین علت قابل پیشگیری ابتلا به سرطان در کشور انگلستان است و با شیوع بیش از 13 نوع سرطان از جمله سرطان‌های روده، سینه و لوزالمعده ارتباط دارد. کودکان چاق 5 برابر بیشتر احتمال دارد که در بزرگسالی نیز مشکل چاقی داشته باشند. این خطر ابتلا به سرطان را در سال‌های آینده زندگی آنها افزایش می‌دهد. صنایع غذایی به تحمیل محصولات خود به افکار نوجوانان ادامه می‌دهند و دولت باید روی محافظت از سلامتی نسل بعد بیشتر کار کند.

منابع

  1. ScienceDaily
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا