آیا باز شدن لینکهای خروجی در تب جدید منجر به کاهش نرخ پرش میشود؟
هنگامی که قصد دارید وبسایتی را برای کسبوکار خود طراحی کنید، در نظر داشتن کاربر یکی از اصلیترین و مهمترین بخشهای کار به شمار میآید. بر اساس بررسیهای صورت گرفته توسط UX Movement، هنگامی که شما کاربر را مجبور میکنید که یک لینک خارجی را در تب مشابه باز کند، برای او خستگی ناشی از دکمه بازگشت به عقب را به ارمغان خواهید آورد!
این امر بدین معنا است هر بار که کاربری روی یک لینک خارجی (لینک خارجی منظور لینکی است که به یک سایت خارجی داده شده است)، کلیک میکند، آنها مجبور هستند برای اینکه به سایت شما بازگردند (فرض میکنیم آنها تمایل دارند به وبسایت شما بازگردند)، روی دکمه بازگشت به عقب (دکمه back) مرورگر کلیک نمایند. این حالت باعث خواهد شد تعداد بازدید از صفحات (pageview) شما کاهش یابد.
حال اگر به عنوان مثال کاربری در وبسایت شما بخواهد که روی 4 لینک خروجی کلیک کند، باید 4 بار دکمه بازگشت به عقب را بزند. این کار علاوه بر اینکه برای کاربر بسیار خسته کننده است، زمان او را نیز به هدر خواهد داد. در نتیجه این کار میتواند نرخ پرش و نرخ خروج را نیز افزایش دهد.
بنابراین همواره توجه داشته باشید که همین نکات کوچک و کم اهمیت نیز میتواند تاثیرات بسیار زیادی روی تعامل و عملکرد کاربران با وب سایت شما داشته باشد. باز شدن لینکهای خروجی در تب جدید میتواند باعث افزایش نرخ تبدیل و همچنین کاهش نرخ پرش وب سایت شما شود.