6 راه برای تفکر خارج از چارچوب در زمان بازاریابی کسبوکار کوچک شما
گاهی اوقات، کسبوکارهای کوچک به دلیل اینکه بودجه زیادی ندارند، ایدههای بازاریابیشان را محدود میکنند. اما هر استراتژی موفق الزاماً نیاز به پول و سرمایه زیاد ندارد. در این مقاله شما می توانید با 6 راه تفکر خارج از چارچوب بازاریابی را که ارزان و اثرگذار هستند، آشنا شوید.
۱) شخصیسازی کنید.
مشتریان فرصتهایی را که میتوانند در آن، چیزی را به خود اختصاص دهند، دوست دارند. پژوهشها نشان داده که 56 درصد از مصرف کنندگان میگویند وقتی که یک انگیزه شخصی پیدا میکردند، توجهشان به نام برند بیشتر شده است. اگر یک راه برای سفارشیسازی و شخصیسازی محصول یا خدمتی برای مشتریان وجود دارد، حتماً آن را امتحان کنید و ببینید که مخاطبان شما چگونه به آن واکنش نشان میدهند. برای این کار با دیگران مشورت کنید و راه حل مناسبی را پیدا کنید. ایدههایی مثل درج نام روی کیف پول، حکاکی اسم روی دستبند یا مانند این، نمونههای بسیار سادهای از این روش هستند.
۲) مشارکت مشتریان را بیشتر کنید.
در دنیای شبکهها و رسانههای اجتماعی مختلف میتوانید برای بهبود وضعیت کسبوکار کوچک خود، مطالبی را به اشتراک بگذارید که برای بازاریابی بسیار موثر است. شما باید راهی را پیدا کنید که مخاطبانتان بتوانند ارتباط نزدیکتری را با شما ایجاد کنند. میتوانید یک جایزه برای جلب توجه آنها در نظر بگیرید یا از هشتگهای هیجانانگیز برای جلب مخاطبان استفاده کنید. کمپینهای شخصی یک راه عالی برای تشویق ارسال و به اشتراکگذاری مطالب است.
۳) سپاسگزاری کنید.
چقدر از مشتریان خود قدردانی میکنید؟ شما میتوانید با قدرت تشکر کردن در مشتری ایجاد وفاداری کنید. یک مطالعه توسط بانک TD نشان داده که 77 درصد از مشتریان دوست دارند که به دیگران بگویند که یک برند از آنها قدردانی کرده است. اگر بخواهید فراتر از این فکر کنید، میتوانید برای هر موضوع هیجانانگیزی مانند یک رویداد جدید در کسبوکارتان، جشن یا گردهمایی بگیرید و مشتریان خود را تنها با یک کارت به آن دعوت کنید.
اگر بخواهید هزینههای کمتری داشته باشید میتوانید این کار را با استفاده از تالارهای گفتگو انجام دهید. با فراخوانی مخاطبان برای یک خبر تازه و همچنین به منظور قدردانی از آنها برای خریدشان از شما، میتوانید مشتریان جدیدی را نیز بدست بیاورید. این کار در واقع افزون بر اینکه، شما را به اهداف تازهتان میرساند، قدردانی از حضور آنها نیز به شمار میآید و احساس غرور در آنها ایجاد می کند.
۴) به وفاداری مشتریان دقت کنید و در پی گسترش آن باشید.
اگر مشتریها را از دست میدهید، باید یک راه برای رشد کسبوکارتان پیدا کنید. شما باید برای مشتریان خود روی سایت پنل داشته باشید یا اینکه اگر مشتریان حضوری دارید باید دفتری برای ثبت خریدهای آنان داشته باشید تا پس از مدتی بتوانید وفاداران را بشناسید. تعداد آنها را بررسی کنید و ببینید که نسبت به ماه و سال گذشته مشتریان شما هنوز هم برای خریدهایشان به شما اعتماد دارند یا خیر.
۵) از لینکدین استفاده کنید.
LinkedIn یکی از شبکههای اجتماعی بسیار عالی برای کسبوکارهای کوچک است. درحالی که پلتفرم هیجانانگیزی ندارد اما توانسته است فرصتهای منحصر به فردی را برای بازاریابی کسبوکارهای کوچک و البته بزرگ ایجاد کند. بدون صرف پول و هزینه، شما میتوانید با افراد جامعهتان، در یک محیط و گروه جدید ارتباط برقرار کنید و با صاحبان کسبوکارهای کوچک و مشتریان بالقوه در منطقه و زمینه کاری خود، آشنا شوید.
۶) مشتریان کنونی خود را بررسی کنید.
اگر مطمئن نیستید که از روشهای بازاریابی و تبلیغاتی شما، کدامشان به بهترین شکل پاسخ خواهند داد، از مشتریان خود سوال کنید. با یک نظرسنجی ساده، میتوانید موارد زیادی را درباره درست و غلط بودن روش کاریتان متوجه شوید. برای بهتر شدن نظر سنجی میتوانید یک جایزه و قرعهکشی برای مخاطبان در نظر بگیرید تا آنها بیشتر تشویق شوند تا در آن شرکت کنند.