به برند خود شخصیت انسانی بدهید
اکثر مردم شرکت ها را همانند دشمنانی بدون چهره می بینند که فقط پول آنها را می گیرند. شرکت ها درست چیزهایی را به ما می گویند که ما می خواهیم بشنویم. پس اگر شرکت شما بخواهد مشتریان بیشتری جذب کند باید اعتماد آنها را جلب کند. اما چگونه؟ شما باید این کار را با نمایش جنبه انسانی برندتان انجام دهید. این کار اعتماد بیشتری از سوی آنها جلب کرده و تبدیلات شما را افزایش خواهد داد.
برای تشکیل روابط معنادار با مشتریان خود، شما می توانید از 4 روش زیر استفاده نمایید.
1) جنبه شوخی خود را نشان دهید.
یک روش آسان نشان دادن جنبه شوخ تان است. طبق نظر محققان مرکز تحقیقات Turku PET، دانشگاه های آکسفورد و آلتو، خنده جمعی موجب آزاد شده اندورفین در مغز شده و ممکن است تشکیل گروه های اجتماعی را ترویج دهد. بنابراین اگر خنده بتواند حس خوبی به ما بدهد و ارتباطات بین مردم را تشویق کند، شما باید برای رسیدن به همین نتایج در کسب و کارتان استفاده از آن را در نظر بگیرید. خودتان شوخ طبع نیستید؟ نگران نباشید؛ شما می توانید از محتواهای محبوب و خنده داری که در حال حاضر موجود هستند، استفاده کنید. این کاری است که Netflix انجام می دهد. زمانی که این غول رسانه ای تصاویر خنده داری از نمایش های خود را به اشتراک می گذارد.
نمایش جنبه مفرح آورتر شما کمک می کند تا مصرف کننده ها بدانند شما کسب و کاری نیستند که صرفاً روی فروش محصولات تان تمرکز دارید؛ شما انسانی هستید که می توانید جنبه جدی خود را کنار گذاشته و شوخ طبع باشید.
2) اعضای تیم خود را در کانون توجه قرار دهید.
اجازه دادن به مصرف کننده ها برای دیدن کارکنان کسب و کارتان روشی قدرتمند برای انسانی کردن برند شما است. اگر صرفاً لوگوی خود را به مصرف کننده ها نشان می دهید، ممکن نیست برند شما را به عنوان یک انسان ببینند. بنابراین اعضای تیم خود را در کانون توجه قرار دهید.
چند عکس با کیفیت خوب از کارکنان تان منتشر کنید و آنها را روی وب سایت و پلتفروم های شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. لزومی ندارد یک عکاس حرفه ای را برای اینکار استخدام کنید. امروزه موبایل ها می توانند تصاویری فوق العاده از لحظات شما خلق کنند. دیدن افراد در پشت صحنه کمک می کند مصرف کننده ها برای نام برند شما چهره ای به تصویر بکشند.
3) محتواهایی از کاربران به اشتراک بگذارید.
اشتراک گذاری محتواهایی درباره کاربران با هدف دادن ویژگی انسانی به برند به دو روش موثر است.
- اول اینکه، این برای کاربری که عکس خود را روی وب سایت یا فید شبکه های اجتماعی شما می بیند، هیجان انگیز و جذاب است.
- دوم اینکه، به مصرف کننده های دیگر نشان می دهد که شما روابط خوبی با همتایان آنها و افرادی که به محصولات شما علاقه مند هستند دارید.
مصرف کننده ها به جای اعتماد کورکورانه به ادعاهای یک شرکت، افرادی را می بینند که در زندگی واقعی شان به محصولات شما علاقه مند هستند و این اعتماد به برند شما را تبلیغ خواهد کرد.
اگر شما هیچ محتوایی درباره کاربران تان ندارید، آن را از مشتریان خود درخواست کنید. این کار را در یک کمپین بازاریابی ایمیلی انجام دهید؛ یا یک پست روی شبکه های اجتماعی بگذارید و کاربران را تشویق کنید تا تصاویری از خودشان در کنار محصولات شما بگیرند و در ترکیبی منحصر به فرد با هشتگ نام برندتان به اشتراک بگذارند.
4) داستان های معتبر بگویید.
تمام زمان آنلاین خود را تنها با صحبت درباره شرکت تان صرف نکنید. با گفتن داستان های معتبر به برند خود ویژگی های انسانی بدهید. اشتراک گذاری داستان های واقعی درباره شکست ها، سختی ها و درس هایی که فرا گرفته اید کمک می کند مشتریان ارتباط بهتری برقرار کرده و با شما همدردی کنند. طبق علوم روانشناسی، تحقیقات نشان می دهد درد مشترک می تواند پیامدهای اجتماعی مثبتی در بر داشته باشد؛ درد مشترک به عنوان یک چسب اجتماعی برای ترویج انسجام و با هم بودن بین گروه ها عمل می کند.
بنابراین به مخاطبان هدف خود داستان هایی را بگویید که آنها می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، نه اینکه شما صرفاً برند خود را بی نقص معرفی کنید.
با این نکات در ارتباط با انسانی کردن برندتان، مصرف کننده ها قادر خواهند شد با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده و بخواهند رابطه ای بلندمدت با شرکت شما داشته باشند.
منابع
مقاله علمی و آموزشی «به برند خود شخصیت انسانی بدهید»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله سید بلخی ترجمه مریم ولی پور نورعلی، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.