طرز تهیه تارت انار

تبلیغات

مواد لازم جهت تهیه تارت انار (مخصوص افراد مبتلا به دیابت):

  • بیسکویت سبوس دار کم چرب: ۱۷۵ گرم
  • کره: ۵۰ گرم
  • پودر دارچین: یک قاشق چایخوری
  • پنیر کم چرب: ۲۰۰ گرم
  • ماست کم چرب: ۱۵۰ گرم
  • انار: ۱۷۵ گرم
  • سس سیب: ۲ قاشق غذاخوری
  • برگ نعناع و پودر شکر قهوه ای: برای تزئین

طرز تهیه

برای تهیه تارت انار، ابتدا بیسکویت های خرد شده، کره و پودر دارچین را با هم به خوبی مخلوط کنید. در یک ظرف مسطح مواد را به صورت کاملاً له شده پهن کنید و با قاشق فشار دهید تا کاملاً در کف ظرف پهن شود. برای مواد داخل آن ماست، پنیر و سس سیب را با هم مخلوط کنید تا کاملاً پنیر نرم شود. سپس آنها را روی بیسکویت ها بریزید و دانه های انار را روی آن بچینید.

سپس به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری کنید تا کاملاً مواد به خورد هم بروند و سفت شوند. پس از بیرون آوردن از یخچال با برگ های نعناع و پودر شکر قهوه ای آن را تزئین کنید.

ارزش غذایی

انار یکی از بهترین منابع پتاسیم، ویتامین ث (C) و آنتی اکسیدان ها است که از بروز بسیاری از بیماری ها مانند سرطان و دیابت و انواع بیماری های قلبی – عروقی جلوگیری می کند.

تبلیغات

نعناع موجود در این تارت به خنک شدن بدن کمک زیادی می کند. چای نعناع نیز بهترین گزینه برای همراهی این تارت است.

  • انرژی: ۲۷۶ کیلو کالری
  • فیبر: ۰.۶ گرم
  • کربوهیدرات: ۲۴ گرم
  • پروتئین: ۷ گرم
  • سدیم: ۰.۰۷ گرم
  • چربی: ۱۷ گرم

نکته: افرادی که مبتلا به دیابت نمی باشند، می توانند از شکلات خرد شده نیز در مواد این تارت استفاده نمایند.

منابع

مقاله آموزشی «طرز تهیه تارت انار»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا