راه اندازی فروشگاه های بدون صندوقدار Inokyo

تبلیغات
HiU Company

استارت آپ Inokyo می خواهد یک نوع مستقل از فروشگاه Amazon Go باشد و به تازگی اولین فروشگاه بدون صندوقدار خود را در کالیفرنیا تاسیس کرده است. در این فروشگاه، دوربین ها هرچه مشتریان از روی قفسه ها بر می دارند را ردیابی کرده و مشتری تنها با اسکن کردن QR اپلیکیشن وابسته به فروشگاه در مسیر خروجی، مبلغ اجناس خریداری شده را پرداخت می کند.

به گزارش پورتال یو سی (شما می توانید)، اولین فروشگاه Inokyo به تازگی در شهر مانتن ویو در کالیفرنیا افتتاح شده که با اینکه خرید کردن در آن کمی گیج کننده به نظر می رسد اما در واقع چشم اندازی از تجربه خرید در ۵ سال آینده زندگی بشر را به مشتریان خود می دهد.

تونی فرانسیس (Tony Francis) مدیر عامل این استارت آپ معتقد است که در واقع مغازه های بدون صندوقدار همان سطح تاثیر را در صنعت خرده فروشی و فروشگاهی دارند که ماشین های بدون راننده در سیستم حمل و نقل و جابجایی ایفا می کنند. این فروشگاه هم اکنون مشتریانی را ثبت نام می کند که می خواهند به شعب نخست آن دسترسی داشته باشند. هدف آنها در حال حاضر جمع آوری اطلاعات کافی برای محصولات فروشگاه و مدل بیزینسی آتی این برند خواهد بود.

ضمن اینکه Inokyo در عین حال مشغول تصمیم گیری در مورد فروش تکنولوژی خود به عنوان خدمات پیشرفته به فروشگاه های مواد غذایی دیگر یا پیش بردن همین پروژه فعلی برای توسعه هرچه بیشتر بیزینس خود است. بخصوص که این استارت آپ شاید هرگز به یک برند بزرگ در حد رقابت با شرکت هایی نظیر Amazon و Whole Foods تبدیل نشود. اما تکنولوژی های بکار رفته در همین مدل بیزینسی فعلی می توانند برای ارتقا و پیشرفت فروشگاه های دیگر فعال در این عرصه و معرفی تجربه خرید مستقل در آنها موثر عمل کنند.

کاربران برای خرید در این فروشگاه باید قبل از هر چیز اپلیکیشن Inokyo را دانلود و یک سیستم پرداختی مشخص را به آن متصل کنند. سپس یک کد QR از فروشگاه دریافت می کنند تا در زمان ورود به فروشگاه، آن را مقابل حسگر کوچکی نشان دهند. دوربین های نصب شده در نقاط مختلف فروشگاه حرکات بدن شخص و لباس های او را اسکن کرده و بدون نیاز به تشخیص چهره کاربر می توانند حرکات او را داخل فروشگاه ردیابی کنند. در عین حال دوربین های روی قفسه مواد غذایی هم هر دفعه که محصولات از روی قفسه ها برداشته شده و دوباره سر جای خود قرار می گیرند را تشخیص می دهند. کاربر در زمان خروج از فروشگاه یکبار دیگر کد اختصاصی خود را اسکن می کند و دقایقی بعد رسید خرید خود را همراه با جزئیات مربوط روی اپلیکیشن دریافت می کند.

Inokyo در روزهای نخست راه اندازی این فروشگاه، کاربران را در لحظه خروج از فروشگاه اسکن نمی کرد که این موضوع به مشتریان نوعی حس دزدی از فروشگاه می داد. در واقع سیستم اسکن موقع خروج از فروشگاه که به تازگی اضافه شده، صرفاً برای آرامش خاطر مشتریان تعبیه شده است. ضمن اینکه بخش پشتیبانی این استارت آپ هم در صورت مشاهده هرگونه اشتباه در رسید خرید، آماده ارائه خدمات به مشتریان و کاربران خواهد بود.

فیلم زیر شما را با روش کار این فروشگاه آشنا می کند.

منابع

خبر علمی «راه اندازی فروشگاه های بدون صندوقدار Inokyo» توسط هیئت تحریریه خبر پورتال یو سی (شما می توانید) با استناد به Tech Crunch و مجله پنجره خلاقیت، ترجمه، تدوین و نگارش شده است.

برچسب ها
تبلیغات
HiU Company

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط