خانه / آموزش / سلامتی / بهداشت روان / حمله به سوی افسردگی
ایران مدرن
حمله به سوی افسردگی
حمله به سوی افسردگی

حمله به سوی افسردگی

شما ساعت ها در تنهایی خانه، خودتان را زندانی می کنید؟
احساس زندگی بی انگیزه دارید؟

خب؛ این حکایت افسردگی آدم هایی است که در عین شلوغی و در جمع بودن، تنها و در خود فرو رفته هستند.
حالا؛ آیا نمی توان در برابر افسردگی و درماندگی کاری کرد؟

گسترش ماشینی شدن شهرها، افزایش میزان دستاوردهای علمی و صنعتی شدن جوامع، باعث محدود شدن دامنه ارتباطات عاطفی و به وجود آمدن اختلالات روانی، از جمله اختلال افسردگی در سطح جوامع بزرگ و صنعتی شده است. افسردگی، اختلالی است که می تواند افکار، خلق و خو، احساسات، رفتار و سلامت جسمی و روحی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. هر انسانی در مقاطع خاصی از زندگی خود به افسردگی دچار می شود. به همین خاطر، اختلال افسردگی به یکی از اصلی ترین مشکلات جوامع امروزی تبدیل شده است.

اگر شما در چنین حالتی به سر می برید، شما می توانید با رعایت و کمک گرفتن از گام های زیر، دوباره شادی و نشاط را به زندگی خود باز گردانید.

اگر شما افسرده و غمگین هستید، کافی است:

۱) ورزش کنید.
ورزش مانند استفاده از داروهای ضد افسردگی، برای شما بسیار موثر است. هر روز بطور منظم ورزش کنید. شما می توانید ورزش را با یک پیاده روی ساده شروع و به مرور، مدت زمان آن را افزایش دهید. به این ترتیب، احساس بهتری خواهید داشت و در شب بهتر می خوابید. توصیه می شود که ورزش را به صورت گروهی انجام دهید؛ زیرا ورزش جمعی، باعث افزایش انگیزه و کاهش احساس خستگی و تنهایی می شود.

۲) برنامه ریزی
افسردگی باعث می شود بدترین احساس ها را نسبت به خود داشته باشید. احساس می کنید قادر به انجام هیچ کاری نیستید. برای بهتر کردن اوضاع برای خود اهداف روزانه تعیین کنید. برای این کار از اهداف بسیار کوچک شروع نمایید تا انجام آن برای تان آسان تر باشد. زمانی که احساس کردید در حال بهتر شدن هستید می توانید یک قدم فراتر روید و به جز اهداف روزانه اهداف هفتگی را برای خود تعیین کنید. داشتن یک برنامه هفتگی می تواند به شما کمک زیادی کند؛ زیرا وقتی می دانید قرار است در طول هفت روزی که در پیش رو دارید چه کارهایی را انجام دهید، قادر خواهید بود برای خود برنامه ریزی کرده و به این ترتیب می دانید که چه فعالیت هایی را قرار است انجام دهید؛ بنابراین نه وقت کم می آورید و نه کاری از قلم می افتد.

۳) تغذیه سالم
هیچ رژیم غذایی جادویی وجود ندارد که افسردگی را درمان کند، اما کنترل غذا خوردن می تواند ایده خوبی باشد. اگر افسردگی سبب شده است تا به خوردن بیش از اندازه روی بیاورید، کنترل تغذیه تان کمک می کند تا احساس بهتری پیدا کنید. اختصاص بخش اعظمی از تغذیه به میوه ها و سبزیجات تازه و غلات بسیار مفید بوده و همچنین مصرف چربی و شیرینی جات را محدود کنید. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه خوردن غذاهای حاوی اسید چرب امگا ۳ مانند ماهی سالمون و اسید فولیک مانند اسفناج و آوکادو در بهبود افسردگی موثر می باشند.

۴) دوری از محیط های منفی
با افرادی که اغلب، شاد و مثبت اندیش هستند، ارتباط خود را بیشتر کنید. محیط می تواند نقش بسیار مهمی در حالات و رفتار شما داشته باشد. استفاده از گل و گلدان در تزئین خانه و همچنین استفاده از رنگ های شاد و آرام بخش نیز می تواند موجب کاهش افسردگی و افزایش احساس شادمانی در شما شود. در مبارزه با افسردگی، بسیاری از کارها «ذهنی» است؛ یعنی باید الگوی فکر کردن خود را تغییر دهید. دفعه بعد که احساس خوبی نسبت به خودتان نداشتید از منطق، به عنوان یک راهکار درمان افسردگی کمک بگیرید.

۵) خوب بخوابید.
افسردگی سبب می شود که در خواب فرد، اختلال ایجاد شود و فرد افسرده خواب کافی نداشته باشد و همین کمبود خواب، باعث بدتر شدن افسردگی می شود. شب ها در ساعت مشخصی برای خوابیدن به رختخواب بروید و همچنین در ساعت معینی از خواب بیدار شوید.

۶) فعالیت اجتماعی داشته باشید.
رابطه داشتن با افراد مختلف، باعث می شود که احساس بهتری داشته باشید. در بحث های مختلف وارد شوید، با افراد جدید آشنا شوید و کارهای جدیدی انجام دهید تا به شما احساس خوبی بدهند.

۷) با صدای بلند بخندید.
همیشه موضوعی برای خنده در دست داشته باشید. این موضوع می تواند مجموعه ای از تکه های طنز مورد علاقه تان، یا رفتن به تئاتر موزیکال باشد. حتی می توانید برای تماشای فیلم کمدی به سینما بروید. در انتظار خنده ماندن نیز، به انسان آرامش می دهد.

سلامتی شما آرزوی ما است.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

مقاله علمی و آموزشی «حمله به سوی افسردگی»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

فروشگاه شال و روسری شیما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *