اهمیت هویت برند چیست؟

هویت برند همه چیز است. این فقط لوگو و نشان شرکت و مجموعه نیست، نام تجاری همه چیز شرکت شما است. همان نامی است که آن را دوست دارید، نامی که برای پیشنهاد کار به دیگران از آن مکرر استفاده می‌کنید و در نهایت این همان عبارتی است که مشتریان و مخاطبان‌تان، شما را با آن می‌شناسند و به این نام جذب مجموعه شما می‌شوند.

هویت نام تجاری همان چیزی است که سرویس و خدمات شما را به فروش می‌رساند، اگر پیش‌بینی شما چنین است که محصولات و خدماتی ارزشمندتر از رقیبان خود دارید و مشتریانی خواهید داشت که بطور مداوم از شما خرید می‌کنند و جذب نام برند شما می‌شوند، پس دقت کنید که برند برای شما بسیار مهم است و به نوعی دارایی شما به حساب می‌آید و از روز نخست کار باید به فکر آن باشید.

اولین درک

نام برند، باید جذاب و قابل فهم باشد. اولین چیزی که یک مشتری می‌بیند نام برند شما است. این نام تداعی کننده حرفه و تیم شما در ذهن مخاطب است. دیدگاه‌تان نسبت به کسب‌وکار خود و شخصیت گروه‌تان در برندتان مشخص است. به همین خاطر است که پژوهشگران کسب‌وکار می‌گویند که برند، هویت خاص خود را دارد که این هویت نشان‌دهنده هویت مجموعه شما نیز هست.

سرمایه گذاری در برند

شاید خیلی از افراد فکر کنند که نام تجاری از همان روز اول مهم نیست و می‌توان به مرور زمان، نام برند مناسبی را انتخاب کرد. آنها می‌پندارند که سرمایه‌گذاری از ابتدای کار بر نام تجاری کار درستی نیست. اما این اندیشه کاملاً اشتباه است.

تخصیص سرمایه برای نام برند و لوگو از همان ابتدای کار حائز اهمیت بسیاری است. برخی فکر می‌کنند که کارشان را تازه شروع کردند و نباید هزینه‌ای برای مشاوره انتخاب نام برند و طراحی لوگو با یک گرافیست حرفه‌ای، صرف کنند. دقت داشته باشید! شما دوست دارید از همان روز اول کارتان رو به پیشرفت برود، شناخته شوید و مشتریان شما را به چشم یک گروه تازه‌کار نبینند و برعکس کسب‌وکار و تیم شما را قدرتمند بدانند.

خب! دقیقاً لازمه نگرش مذکور، این است که شما نیز باید کارتان را جدی بگیرید و از همان ابتدا برای تمام بخش‌های مهم ارزش قائل شوید. نام تجاری‌تان را با یک لوگوی خلاقانه و یک وب‌سایت خیره کننده، بهتر و بالاتر ببرید. دقت کنید این کارها نیاز به هزینه‌های هنگفت ندارد. تنها شما باید هوشیارانه از بین همه افرادی که این خدمات را ارائه می‌دهند، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

همین موضوع درباره آدرس ایمیل نیز صدق می‌کند. داشتن آدرس‌هایی مانند هات‌میل (HOTmail)، جیمیل (Gmail) و… اصلاً وجه خوبی برای شرکت شما ندارد. شما باید از ایمیلی استفاده کنید که مربوط به پسوند دامنه سایت‌تان باشد. پس نام دامنه سایت هم، بسیار مهم است چرا که نام دامنه در بیشتر اوقات همان برند و نام تجاری یک مجموعه است.

تقلیدکار نباشید.

فکر کنید. مشورت کنید. پژوهش کنید و در انتها نتیجه‌گیری کنید. شباهت داشتن به نام برند دیگری یک ضعف بزرگ در برند به شمار می‌آید. شما باید با اندیشه و نگرش خودتان نامی داشته باشید که وقتی خودتان هم به آن نگاه می‌کنید احساس غرور و افتخار کنید. اگر مقلد نام دیگری باشید اولین کسی که احساس بدی به این نام پیدا خواهد کرد، خود شما هستید!

شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید.

دارا بودن صفحه‌های مناسب و قدرتمند در شبکه‌های مختلف اجتماعی، نام برند شما را قوی و قوی‌تر می‌کند. حال اگر برند شما جذاب و مطابق با کارتان باشد، بطور حتم شما بازخورد بهتری را در این شبکه‌ها دریافت خواهید کرد. در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی، از نظرات کاربران نسبت به کسب‌وکارتان مطلع می‌شوید و می‌توانید با انتقادات و پیشنهاداتی که به سمت شما می‌آیند، بهترین روند را برای پیشبرد حرفه‌تان پیدا کنید. بنرهای مناسب طراحی کنید. شعار تبلیغاتی جذابی داشته باشید. ویدئوهای تبلیغاتی کوتاه بسازید و عکس‌های با کیفیت برای معرفی نام تجاری و محصولات و خدمات‌تان منتشر کنید. همه این موارد کمک بزرگی به پُررنگ شدن برند شما در ذهن مخاطب می‌شود.

خدمت به مشتریان، ضامن قدرت برند

اگر شما بهترین برند را داشته باشید اما در خدمت‌رسانی به مشتریان خود ضعیف باشید، طبیعی است که اصلاً نباید انتظار پیشرفت داشته باشید. این دو در کنار هم معنا دارند و نقص در هر کدام می‌تواند ضربه به بدنه دیگری باشد. موضوع دیگری که مطرح است شناساندن برند خود به مخاطبان هدف است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا