طرز تهیه کیک هویج (بدون گلوتن)

تبلیغات

مواد لازم جهت تهیه کیک هویج (بدون گلوتن) برای ۸ تکه:

  • آرد بدون گلوتن: ۲۰۰ گرم
  • شکر: ۲۰۰ گرم
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • هویج چرخ کرده: ۲۵۰ گرم
  • کره: ۲۰۰ گرم
  • کشمش: ۱۴۰ گرم
  • دارچین: یک قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر بدون گلوتن: یک قاشق چایخوری
  • مغزیجات خرد شده: ۵۰۰ گرم

مواد لازم برای روی کیک:

  • کره: ۷۵ گرم
  • شکر: ۱۷۵ گرم
  • دارچین: ۳ قاشق چایخوری

طرز پخت

برای تهیه کیک هویج، ابتدا فر را روی حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. قالب کیک را انتخاب و چرب کنید. به کمک همزن برقی کره و شکر را به خوبی با هم مخلوط کنید؛ وقتی یکدست شد، تخم مرغ ها را دانه به دانه اضافه کنید و هم بزنید. هویج و کشمش را اضافه کنید.

دارچین، آرد، بیکینگ پودر و مغزیجات خرد شده را اضافه کنید. مواد را داخل قالب چرب شده بریزید و برای ۵۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خنک شود، سپس از قالب خارج کنید تا خنک شود.

تبلیغات
کتاب کدینگ تصویری ۱۱۰۰ واژه انگلیسی که باید دانست

برای تهیه مواد روی کیک، در یک کاسه، کره، شکر و دارچین را مخلوط کنید. خمیر بدست آمده را روی کیک پخش کنید. می توانید از مغزیجات و هویج رنده شده برای تزئین کیک استفاده کنید.

ارزش غذایی کیک هویج

  • ۵۹۹ کیلو کالری
  • ۲۸ گرم چربی
  • ۶۴ گرم قند
  • ۲ گرم فیبر
  • ۶ گرم پروتئین
  • ۰.۶ گرم نمک

منابع

مقاله آموزشی «طرز تهیه کیک هویج (بدون گلوتن)»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر
تبلیغات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا