همکلاسی سلام اول مهر ماه ۱۳۹۵
همکلاسی و همراه خوب یو سی؛ سلام
تا به امروز در مجله فناوری اطلاعات پورتال یو سی (شما می توانید) مطالب بسیار مفیدی در زمینه ی راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای تان منتشر کرده ایم؛ و حالا در همکلاسی سلام اول مهر ماه 1395، می خواهیم به موضوع موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی بپردازیم.
بطورکلی موفقیت در عرصه ی اینترنت و دنیای مجازی، تنها با شناخت فرصت ها، استفاده از آنها و پشتکار در انجام کار به وجود می آید. با نگاهی گذرا به سرگذشت افراد موفق در عرصه ی تجارت الکترونیک، از جمله پدیدآورندگان وب سایت هایی مانند eBay – Amazon – Google – Yahoo و مانند آنها می توان به وجود سه عامل اساسی یعنی ایده، اجرا و پشتکار در همه ی آنها پی برد.
- یک ایده چگونه شکل می گیرد؟ ایده ها با پی بردن به فرصت ها در اذهان جرقه می زند.
- فرصت ها کجا هستند؟ در نزدیک ترین جای ممکن! در اطراف ما، در خود ما، در مردم و زندگی. به عبارت دیگر، در همه جا! فرصت ها مخفی نیستند اما شناسایی آنها یک ذهن خلاق می خواهد.
- اجرا چیست؟ یک ایده تا زمانی که در ذهن باشد، به خودی خود هیچ ارزشی ندارد. یک ایده زمانی ارزش پیدا می کند که عملی شود. پس از ایجاد یک ایده در ذهن، فرد باید به دنبال راهی باشد تا آن را عملی کند و از آن استفاده ببرد. بسیاری از افراد ایده های بزرگی در سر دارند اما هیچ وقت جرات انجام آن را ندارند زیرا موانع، بسیار بزرگ به نظر می رسند. در حالی که بسیاری از افراد موفق همین موانع را پشت سر گذاشته اند و به موفقیت رسیده اند.
- پشتکار چیست؟ مهم ترین بخش کار به خصوص در یک کسب و کار اینترنتی، پشتکار می باشد. تاکنون ثابت شده است که مهم ترین دلیل موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی داشتن پشتکار و جدیت در کار بوده است. اگر شما ایده ی خوبی داشته باشید و آن را هم اجرا کنید، اما برای اجرای کامل آن پشتکار نداشته باشید هیچ کار مهمی انجام نداده اید.
حالا می خواهیم نکات ساده، اما مهمی را که در کسب و کارهای اینترنتی باید همواره مد نظر داشته باشید، به شما یادآوری کنیم. بسیاری از این نکات، بین همه ی کسب و کارها مشترک اند، به عبارت دیگر موفقیت در هر کسب و کاری نیازمند به کار بستن چنین نکاتی است.
1. طوفان فکری: همیشه به خاطر داشته باشید که زمانی را خارج از وقت روزانه یا هفتگی به طوفان فکری اختصاص دهید. ایده های جدید معمولاً تفاوت بین موفقیت و شکست هستند. از مشغله ی زیاد پرهیز کرده و همه ی وقت خود را صرف کار سخت نکنید. هر روز زمانی را برای فکر کردن به ایده های جدید و راه های کسب درآمد بیشتر اختصاص دهید. گاهی اوقات، ذهن شما نیاز به دوری از کسب و کار و آرامش برای شفاف فکر کردن دارد.
2. مدل سازی افراد موفق: افراد یا کسب و کارهای موفق را مدل سازی کنید. البته کار آنها را عیناً کپی برداری نکنید بلکه بعضی از عادات و رفتارهای آنها را که منجر به موفقیت شده است، تمرین کنید. با خواندن و مطالعه ی تبلیغات و نحوه ی بازاریابی سایر کسب و کارهای الکترونیکی موفق، ایده های فروش را یاد بگیرید.
3. منابع خارج از شرکت: قسمتی از حجم کاری خود را با استفاده از برون سپاری کم کنید. کارهایی مانند بازاریابی، حسابداری و… را به افراد و شرکت های دیگر بسپارید و با این روش تعداد کارکنان خود را کاهش دهید.
4. جریان های چندگانه ی کسب درآمد: فقط به یک راه کسب درآمد از اینترنت قانع نباشید؛ بلکه جریان های چندگانه ی درآمد را در وب سایت خود ایجاد کنید. فروش کالا، فروش فضای تبلیغاتی و فروش کالاهای دیگران از جمله راه های کسب درآمد هستند.
5. اجتماعات آنلاین: به انجمن ها یا اجتماعات آنلاین بپیوندید. این کار، شما و وب سایت تان را شناخته تر می سازد.
6. گارانتی رقابتی: گارانتی محصولات خود را با رقبای اصلی تان مقایسه کنید. به دنبال یافتن راه بهتری برای ارائه ی خدمات باشید تا ضمانت کالای شما بسیار قوی باشد. با ارائه ی کالاها یا خدماتی مانند حمل و نقل رایگان، خدمات پس از فروش، ضمانت مطمئن تر و کالاهای جانبی برای محصولات اصلی از رقبایتان پیشی بگیرید.
7. سرمایه گذاری مشترک: یک همبستگی استراتژیک یا سرمایه گذاری مشترک هنگامی است که دو یا چند کسب و کار مختلف، در یک دوره ی زمانی خاص به هم بپیوندند. این کسب و کارها معمولاً بطور مستقیم با هم رقیب نیستند اما محصولات یا خدمات تقریباً مشابهی دارند. همبستگی استراتژیک باعث می شود که شما به مشتریان خود تنوع محصول یا خدمات بیشتری ارائه دهید. این کار برای شما این مزیت را دارد که هزینه و زمان کمتری را باید برای توسعه ی محصول خود بپردازید.
8. انجمن تخصصی: با رقبای خود در ایجاد یک انجمن تخصصی در کارتان همکاری کنید. این کار، شما را به سوی یک همکاری سودمند سوق خواهد داد.
9. گروه های خبری: به دنبال گروه های خبری و وب سایت های مباحثه در مورد کسب و کارتان باشید. مطمئناً نکاتی که در وب سایت هایی مانند یو سی مطرح می شوند به بهبود کسب و کارتان کمک خواهند کرد.
10. جلب نظر برای لینک دادن: نظر افراد را برای لینک دادن به وب سایت خود جلب کنید. برای تشویق آنان می توانید از تخفیف ویژه برای خرید کالاها یا خدمات خود یا اجازه ی تبلیغ رایگان در وب سایت تان استفاده کنید.
11. سرمایه گذاری همیشگی: همیشه درصدی از سود حاصل از فروش را صرف سرمایه گذاری کنید. این سرمایه گذاری می تواند تبلیغات، بازاریابی، توسعه ی محصول، خدمات مشتریان و مانند اینها باشد.
12. مطالعه: کتاب های مربوط به کسب و کارهای اینترنتی، کتاب های الکترونیکی مربوط به کارتان و عضویت در وب سایت های اختصاصی را خریداری کنید. تا جایی که امکان دارد با مطالعه ی آنها ایده های جدید ارتقای وب سایت را یاد بگیرید. با یادگیری مداوم، استراتژی های جدید را بیاموزید. برای این کار می توانید از کلاس های مختلف، عضویت برای دریافت مجلات الکترونیکی، کتاب های الکترونیکی و… استفاده کنید.
13. تحلیل روش های ارتقای وب سایت: تمام روش هایی را که می توانید برای ارتقای وب سایت خود انجام دهید، تحلیل کنید و روی روش هایی که منجر به ارتقای سایت تان می شود، تمرکز کنید و روش های دیگر را کنار بگذارید.
14. مکانیزه کردن فعالیت ها: تا جایی که امکان دارد، با مکانیزه کردن فعالیت های خود در زمان صرفه جویی کنید. حتی استفاده از نرم افزارهای کوچک که خودتان نوشته اید، به صورت شگفت انگیزی سودمند است. وقت با ارزش خود را هدر ندهید.
15. آزمایش مداوم: همه چیز را به خوبی امتحان کنید. بازاریابی و تبلیغات خود را با دقت آزمایش کنید. با ارائه ی پیشنهاد مناسب و انتخاب بازار هدف صحیح، شما در هزینه، وقت و دردسرهای بسیار زیاد، صرفه جویی خواهید کرد. فرصت های جدید کسب و کار را آزمایش کنید. می توانید این فرصت ها را با کسب و کار فعلی خود ترکیب نمایید و سود بیشتری کسب کنید.
16. مشورت با افراد موفق: از مشورت با صاحبان کسب و کارهای موفق غافل نشوید. در اتاق های گفتگوی ویژه ی کسب و کار و انجمن های تخصصی برای سخن گفتن با آنها شرکت کنید.
17. افزایش مهارت ها: مهارت های بازرگانی و معاملاتی خود را بالا ببرید. این کار باعث پیشرفت و بهبود کسب و کار شما خواهد شد زیرا همواره با موضوعات مختلفی مانند مذاکرات تجاری، سرمایه گذاری مشترک، ارزش موجودی، مبادلات پایاپای، دستمزد و امثال آنها سر و کار خواهید داشت.
18. نام مناسب: برای کسب و کار، محصول یا خدمات خود یک نام مناسب و مرتبط با آن انتخاب کنید. نام مورد نظر باید قابلیت بخاطرسپاری داشته و به خوبی، محصولات و کسب و کار شما را شرح دهد. یک نام خوب می تواند انگیزه ی بیشتری در مردم برای خرید از شما ایجاد کند.
19. خود را بشناسانید: خود را به خوبی محصول یا خدمات خود، به دیگران بشناسانید. نوشتن مقاله، کتاب الکترونیکی، ارائه ی مشاوره رایگان و انجام سخنرانی های مرتبط با موضوع فعالیت تان، شما را به خوبی به دیگران معرفی می کند.
20. یادداشت ایده ها: همیشه ایده های خود را یادداشت کنید؛ خوب یا بد! هیچ ایده ای را از قلم نیندازید و خطر فراموش کردن آن را بر خود هموار نسازید زیرا آن ایده می تواند احتمالاً راه درآمد یا موفقیت آینده ی شما باشد.
21. تمرکز روی جزئیات: سود خود را با تمرکز کردن روی جزئیات کوچک افزایش دهید. بهبود چیزهای کوچک مانند اندازه متون، رنگ یا گرافیک می تواند اختلافات اساسی مثبتی را در فروش ایجاد کند.
22. برنامه های فروش مشترک: به افراد و وب سایت های دیگر، این امکان را بدهید که کالای شما را به فروش برسانند. این کار می تواند به صورت یک معامله با سرمایه گذاری مشترک یا برنامه های فروش مشترک باشد. همچنین شما می توانید کالاهای دیگران را در وب سایت خود به فروش رسانده و در سود آن سهیم شوید.
23. مطرح شدن در اخبار: به راه هایی فکر کنید که وب سایت یا کسب و کار شما را در اخبار مطرح کند. انتشار خبر یک ایده یا کار جدید، شکستن یک رکورد جدید، برگزاری یک سمینار مهم یا هر کار دیگری که به ذهن شما می رسد، سفارش های شما را می تواند بطور چشمگیری افزایش دهد.
بد نیست هدف های کوتاه مدت و بلندمدتی برای خود طراحی کنید. هدف های کوتاه مدت موفقیت های سریع و هدف های بلندمدت، موفقیت آینده ی شما را به دنبال خواهند داشت. داشتن یک وب سایت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان می تواند هدف بسیار خوبی برای حال و آینده تان باشد. مجله فناوری اطلاعات یو سی، به شما در این راه کمک می کند.