سهم 45 درصدی اعتبار مدیر عامل در برندسازی

جای تعجب نیست که اعتبار مدیر عامل تاثیر مثبت یا منفی روی تصویر کلی برند بگذارد. اما مطالعه جدیدی نشان داده است که تقریباً نیمی از اعتبار یک شرکت (45 درصد) وابستگی مستقیم به اعتبار مدیر عامل آن دارد.
به گزارش پورتال یو سی (شما میتوانید)، در این تحقیق که به صورت آنلاین انجام شده، 1700 مدیر ارشد از 19 کشور در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و آمریکای لاتین شرکت کردهاند. از میان نتایج بدست آمده میتوان به این موارد اشاره کرد:
- 77 درصد مدیران عنوان کردهاند که اعتبار مدیران عامل باعث جذب کارمندان جدید میشود و 70 درصد آنها گفتهاند که این اعتبار به حفظ کارمندان میانجامد.
- مدیر عاملانی که از اعتبار بالایی برخوردار هستند، سه برابر مدیر عاملانی که از اعتبار پایینی برخوردارند، در شبکههای اجتماعی حضور دارند.
- 87 درصد شرکت کنندگان بر این باور هستند که اعتبار مدیر عامل باعث جذب سرمایهگذاران میشود.
موضوع اعتبار مدیران عامل اخیراً به موضوع مهم در بحث مدیریت سازمان تبدیل شده است. ماکیل فرتیک میگوید: «اعتبار، نفت جدید است.»