چرا استراتژیهای بازاریابی نیاز به بروزرسانی دارند؟
استراتژیهای بازاریابی کهنه و تکراری میشوند، اگر نخواهید آنها را بروزرسانی کنید! در دنیای دیجیتال این موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکند و شما باید جدیتر به فکر تازه کردن و بروزرسانی استراتژیهای بازاریابی کسبوکارتان باشید. استفاده تکراری از یک روش، چیزی جز شکست نخواهد داشت چرا که بیشتر رقیبان و تازهکاران همیشه به دنبال روشهای مرسوم بازاریابی میروند و اقدام به خلاقیت و ساخت ایدههای نوین نمیکنند.
منظور این نیست که شما بخواهید همه برنامهها را به هم بریزید و از ابتدا یک روش نوین را پی بگیرید. مقصود این است که باید تمام شاخهها را بررسی کنید و هر شاخهای را که کهنه یا سست میبینید، بشکنید و به دنبال باز کردن جا برای رویش شاخهای جدید باشید تا درخت کسبوکارتان خشک نشود.
تطبیق ایده با نسخههای موبایل
تصور کنید شما دارای یک وبسایتی هستید که در آن بازاریابی برای خدمات یا محصولاتی انجام میدهید. آیا از اینکه نمایش سایت شما روی موبایل به بهترین شکل است، اطمینان دارید؟ امروزه، بیش از آنکه هر کسی در سیستمهای کامپیوتری به دنبال نیازمندیهای خود باشد، تلفن همراهش را به دست میگیرد و در پی رفع نیاز خود است. پس باید به این موضوع دقت کنید که نمایش اپلیکیشن یا سایت شما روی موبایل به بهترین وجه ممکن باشد.
نسبت به تفکر مشتریان آگاه باشید.
سلیقه و بینش مردم نسبت به خرید هر روز در حال تغییر است، یک روز مردم تصمیم میگیرند کالایی را از اینترنت تهیه کنند و روز دیگر ترجیح میدهند تا خودشان شخصاً به فروشگاه بروند و آن را خریداری کنند. این تنها یک مسئله ساده درباره تغییرات سلایق مردم است. همیشه باید هوشیار باشید و برنامهای بریزید که برای هر مشتری با هر سلیقهای، بتوانید بهترین راهکار را داشته باشید. اگر بازاریابی شما تک محوری باشد و فقط بر یک شیوه خلاصه شود، مشخص است که شما بخشی از بازار را از دست خواهید داد. اگر بتوانید خود را با روشهای مختلف خرید، سازگار کنید برنده بازار هستید.
دادهها و اطلاعات همیشه مهم هستند.
درک اینکه چه کاری را برای چه انجام میدهید، بسیار مهم است. در غیر این صورت شما نیز مانند برخی دیگر از همصنفان خود، فقط در حال بازاریابی هستید بدون اطلاعات و دانش خاصی! شاید دسترسی به دادهها درباره صنف شما سخت باشد و شاید هم برای همین باشد که هرگز به سراغ آن نرفتهاید. اما باید این موضوع مهم را در اولویت کاری خود قرار دهید. کسب اطلاعات به صورت کلی و جزئی نه تنها، میتواند کل استراتژی فعلی شما درباره بازاریابی را تغییر دهد بلکه ممکن است آیندهنگری شغلی شما را نیز دگرگون کند.