شرکت شما چه چیزهایی را می تواند از فضاهای کاری مشترک بیاموزد؟

تبلیغات
فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

فضاهای کاری مشترک (دفاتر مشترک مورد استفاده فریلنسرها و کارمندان جدا در ازای هزینه) هرگز به این پُر طرفداری نبوده اند. آنها برای افرادی که نمی خواهند در خانه کار کنند گزینه جایگزین مناسبی فراهم می کنند و به شرکت ها در کاهش هزینه های عملیاتی کمک بزرگی می کنند. تحقیقات جدید مزیت دیگری را نیز نشان می دهند: «ممکن است این فضاها افراد را خوشحال تر و کارآمدتر کنند.»

گرچن اسپریتزر استاد دانشکده کسب و کار راس در دانشگاه میشیگان به بررسی پیشرفت افراد پرداخته است. او به همراه دو نفر از همکارانش دریافتند که افرادی که از فضاهای مشترک کاری استفاده می کنند، از کل ۷ امتیاز، ۶ امتیاز برای پیشرفت می گیرند (این عدد چنان زیاد بود که آنها دوباره به بررسی داده ها پرداختند). آنها که از این نتایج شگفت زده شده بودند، از صدها نفر در سراسر ایالات متحده که از فضاهای کاری مشترک استفاده می کردند، نظرسنجی کردند و با مدیران و موسسان این فضاها مصاحبه کردند و سه دلیل برای موفقیت افراد در چنین مکان هایی پیدا کردند.

  1. احتمال اینکه افرادی که از فضاهای کاری مشترک استفاده می کنند، در مقایسه با سایر افراد کار خود را معنادار بدانند، بیشتر است (نه صرفاً برای خودِ کار بلکه برای نبود رقابت و سیاست های داخلی، فرصت استفاده از مهارت های خود برای کمک به دیگران و هدف اجتماعی برخی از فضاهای کاری مشترک).
  2. آنها در خصوص زمان و مکان کار کردن خود انعطاف زیادی دارند با این حال نسبت به افرادی که در خانه کار می کنند، انگیزه و شرایط بهتری دارند.
  3. احساس شَدید شرکت در اجتماع دارند اما این احساس ناگهانی یا اجباری نیست.

شرکت های سنتی چه چیزی را می توانند از این مدل بیاموزند؟ در این مقاله شما می توانید نتایج تحقیق «ایجاد احساس مشارکت اجتماعی در محل کار: ظهور اجتماع در فضاهای کاری مشترک» در سال ۲۰۱۵ را مطالعه نمایید.

این تحقیق بیان می کند شرکت ها می توانند کار خود را با کارهای ساده ای مانند تعدادی میز و صندلی و سایر انواع مبلمان (مثلاً کاناپه) در مکان هایی که قابلیت استفاده برای کارهای بی سر و صدا یا همکاری را داشته باشند، شروع کنند. برخی از شرکت ها نیز که به دنبال ایجاد رابطه بین کارمندان خود هستند، از رویدادهای اجتماعی بهره برده اند و از فضاهای کاری مشترک استفاده کرده اند. برخی دیگر مانند ویسا و شیکاگو تریبیون، از این مقدار فراتر رفته اند و کارمندان را تشویق می کنند تا برای تغییر نمای محل کار خود یا برانگیختن ایده های جدید از فضاهای کار اشتراکی استفاده کنند. برای نمونه، تیم نوآوری ریکو برای چند ماه در نکست اسپیس در سانتا کروز مستقر شد تا ببینند افراد آنجا چگونه کار می کنند و با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ (پروسه ای که منجر شد تا شرکت نرم افزاری به نام اسمارت پرزنتر ایجاد کند که نشست های بدون کاغذ را تسهیل می کند.)

تیم اسپریتزر می نویسد: «تحقیق ما نشان می دهد که ترکیبی از محیط کاری به خوبی طراحی شده و یک تجربه کاری به خوبی تنظیم شده بخشی از دلایلی هستند که افرادی که با هم همکاری می کنند سطح بالایی از پیشرفت را نمایش می دهند.» ممکن است این نتایج شرکت های بیشتری را مجاب کند تا این مزایا را مهندسی معکوس کنند.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «شرکت شما چه چیزهایی را می تواند از فضاهای کاری مشترک بیاموزد؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله ایجاد احساس مشارکت اجتماعی در محل کار: ظهور اجتماع در فضاهای کاری مشترک نوشته لیندون ارل گرت، گرچن ام. اسپریتزر و پیتر بکویس در مجله کسب و کار هاروارد، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها
تبلیغات
فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط