4 راه برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی محتوا در وب سایت

راه اندازی یک وب سایت یا داشتن یک استراتژی برای بازاریابی محتوا کار غیر ممکنی به نظر نمی رسد. کافی است بفهمید که مخاطب شما واقعاً چه می خواهد. برای اینکار می توانید از ابزارهایی چون آنالیزور گوگل (Google Analytics) استفاده کنید. استفاده از تجربیات و تحقیقات دیگران نیز می تواند در این خصوص مفید باشد.

در ادامه شما می توانید با تعدادی از نکات مفید در مورد بازاریابی محتوا و نحوه اجرا آنها آشنا شوید.

1) پست های طولانی تری بنویسید.

همه ما بحث هایی در مورد اندازه یک پست مناسب شنیده ایم که گفته می شود باید کوتاه و بین 300 تا 800 واژه باشند؛ اما این موضوع درست نیست. تا جایی که می توانید پست های طولانی تری بنویسید. بر اساس آمار ابزار تحقیقاتی Serp IQ طول ایده آل یک پست 2000 واژه است. بررسی های Serp IQ نشان می دهد که 10 وب سایت برتر موتورهای جستجو، مقالاتی با بیش از 2000 واژه داشته اند و وب سایت اول مقاله ای با 2450 واژه داشته است. آمارها نشان می دهند با کاهش محتوا (کم شدن تعداد واژه ها) در هر پست، میزان جستجو برای آن نیز به شدت کاهش می یابد.

این پدیده در رتبه بندی وب سایت و تکنیک های سئو (SEO) بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که تعداد بک لینک های بیشتری جذب پست های طولانی می شوند. بک لینک های بیشتر اهمیت آن پست را نشان داده و باعث قرار گرفتن آن در رتبه های بالای موتورهای جستجو می شود.

نیل پاتل پس از بررسی و مطالعه روی 327 پست و تقسیم آنها به پست های 1500 واژه ای به بالا و 1500 واژه ای به پایین، به این نتیجه رسید که پست هایی که بطور متوسط بیش از 1500 واژه بودند، توانسته اند 68 درصد بیشتر توئیت شوند و 22 درصد بیشتر لایک فیسبوک دریافت کنند. طبق این مطالعه، نوشتن مقالات طولانی باعث افزایش ترافیک و بهبود رفتار موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی می شود.

البته فراموش نکنید که نباید پُرگویی کنید؛ چون افراد مطالب را به دلیل طولانی بودن به اشتراک نمی گذارند، بلکه مطالبی را که مفید است، بازنشر می کنند. مطمئن شوید که پست شما از نظر کیفیت از ابتدا تا انتها مناسب است. عنوان ها را پُر رنگ کنید و از تصاویر استفاده کنید.

2) از تصاویر بیشتر استفاده کنید.

بر اساس گزارش های استخراج شده از شبکه های اجتماعی در سال 2014 بیش از 60 درصد بازاریابان از تصاویر و اینفوگرافی استفاده کرده اند. همچنین آمارها نشان می دهند که 68 درصد بازاریابان دوست دارند از تصویر برای معرفی محصولات خود استفاده کنند. رشد شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و Pinterest اهمیت تصویرسازی را در بازاریابی محتوا نشان می دهد.

متعجب نخواهید شد اگر بدانید 65 درصد مردم از طریق تصویر نکات جدید می آموزند. بر اساس تحقیقاتی که زابیسکو ارائه کرده، 90 درصد اطلاعاتی که به مغز انسان منتقل می شود از طریق تصاویر است. این مسئله اهمیت و ضرورت تصاویر در بازاریابی محتوا را نشان می دهد.

3) اینفوگرافی طراحی کنید.

حجم جستجوهای اینفوگرافی در موتورهای جستجو بیش از 800 درصد افزایش و میزان تولید اینفوگرافی به صورت روزانه یک درصد افزایش می یابد. اینفوگرافی یک راه عالی برای خاموش کردن عطش مخاطبان تصویری است.

اطمینان یابید که کیفیت اینفوگرافی با گراف، نمودار، عدد و مقدار کمی متن افزایش می یابد.

4) فایل صوتی منتشر کنید.

صدا چه چیزی می تواند به مخاطبان بدهد که فایل های متنی، تصویری ویدئویی نمی توانند؟ فایل های صوتی به توجه کامل نیاز ندارند. وقتی که شما مطلبی از یک وب سایت را می خوانید، اینفوگرافی می خوانید یا ویدئویی می بینید، چشم ها باید روی صفحه نمایش خیره شود؛ ولی هنگام گوش دادن به فایل صوتی می توانید به کارهای دیگر روزانه خود بپردازید. این ویژگی باعث گسترش تقاضا برای استفاده از فایل صوتی شده است.

هر کسی دوست ندارد، متن بخواند! برخی از افراد محتوای بصری، اینفوگرافیک، پادکست و… دوست دارند؛ بنابراین مطالب خود را به یک نوع محدود نکنید.

بک لینک چیست؟

بک لینک به پیوندهایی گفته می شود که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده می شود. هرچه بک لینک بیشتری به وب سایت شما روانه شود، وب سایت شما محبوب تر خواهد بود.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «4 راه برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی محتوا در وب سایت»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا