خانه / مجله / مجله چرا و چگونه؟ / پزشکی / چگونه کر و لال ها صحبت کردن را یاد می گیرند؟

چگونه کر و لال ها صحبت کردن را یاد می گیرند؟

تا قرن شانزدهم، با افراد کر و لال خیلی بی رحمانه رفتار می شد. به آنها به چشم آدمی نادان و بی عرضه نگاه می کردند و حتی آنها را در تیمارستان ها زندانی نموده و یا می کشتند. ولی در قرن شانزدهم، یک دکتر ایتالیایی به نام ژرم کاردان (Jerome Cardan) درصدد آموزش این افراد از طریق حروف نوشته شده بر آمد.

نتیجه این کار آن بود که حدوداً سال بعد، یک الفبای انگشتی نظیر آنچه امروز استفاده می شود، به وجود آمد. با این الفبا یک فرد کر و لال با انگشتان خود حروف را ساخته و کلمات را هجی می کند. او همچنین به زبان علامتی متکی است، برای مثال حرکت سریع انگشت نشانه، بر سرتاسر لب ها به معنی آن است که شما حقیقت را نمی گویید، یا ضربه آهسته بوسیله سه انگشت روی چانه، به معنی عموی من می باشد. با این الفبا بعضی از افراد کر و لال می توانند تا ۱۳۰ کلمه در دقیقه را هجی کنند، ولی بسیاری از مربیان این افراد معتقدند که استفاده از زبان علامتی و این نوع الفبا، بهترین روش نیست و با این شیوه، تنها افراد کر و لال می توانند با سایر افرادی که شرایطی مشابه دارند، ارتباط برقرار کنند.

بنابراین مربیان از روشی به نام تعلیم شفاهی یا زبانی استفاده می کنند. در این روش، یک ناشنوا یاد می گیرد آنچه را که با او گفته می شود، بفهمد و حتی صحبت کند.

امروزه، بسیاری از ناشنوایان یاد می گیرند بوسیله مشاهده لب های شخص متکلم، آنچه را که گفته می شود، تفسیر نموده و صحبت کردن را با ملاحظه و حس نمودن حرکت لب ها و اندام های صوتی مربی و تقلید حرکات او بیاموزند.

وسایل کمکی نیز برای شنیدن استفاده زیادی دارند. در مدارس و کلاس ها برای کودکان ناشنوا و افرادی که گوش شان سنگین است، وسایل کمک شنوایی گروهی استفاده می شود. هر کودک یک سمعک منفرد دارد، بطوریکه درجه و آهنگ صدا قابل تنظیم است. مربی از یک بلندگو صحبت کرده و کودکان به همان ترتیب آن را می شنوند، چنانچه گویی در حال گوش دادن به رادیو بوسیله سمعک هستند.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

مقاله علمی و آموزشی «چگونه کر و لال ها صحبت کردن را یاد می گیرند؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا کتاب به من بگو چرا و چگونه، نوشته ی آرکادی لئوکوم و ترجمه سعید درودی از انتشارات بهزاد، منتشر شده در ۱۳۹۱ با شابک ۸-۵۷-۵۹۵۹-۹۶۴ به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
از ریزش برج پلاسکو، چه درس تجاری باید آموخت؟

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. بخش های الزامی با * مشخص شده اند. *

*

x

پیشنهاد یو سی برای مطالعه

سه گام تا بازاریاب موفق بودن

سه گام تا بازاریاب موفق بودن

اینکه الان اینجا هستید، مشخص می کند که شما می خواهید بازاریاب ...