ابزاری ساده برای بیان نظر خود در ۱۵ ثانیه

تبلیغات

روزی یک سرمایه گذار موفق به من گفت که کارآفرینان را به چالش می کشد تا حرف خود را در ۱۰ کلمه یا کمتر بیان کنند. «اگر نمی توانید در ۱۰ کلمه به من بگویید که چه می کنید، علاقه ای به شنیدن ندارم و از شما خرید نمی کنم یا در کارتان سرمایه گذاری نمی کنم.»

دوست دارم که به کارآفرینان، فضای بیشتری برای جنبش بدهم، اما نه زیاد. ۱۵ ثانیه خوب است. پانزده ثانیه کافی است تا توجه اشخاص را جلب کنیم و تصویر بزرگی را که پشت یک محصول یا ایده است، توضیح دهیم.

در این مقاله شما می توانید یادداشتی از کارماین گالو نویسنده کتاب اسرار سخنرانی های استیو جابز را مطالعه نمایید.

راز خلق ۱۵ ثانیه خطابه «طرح پیام» است. من به مدت ۲۵ سال خبرنگار بودم و چیزهایی در مورد بیان داستان می دانم و می توانم به شما بگویم که طرح پیام یکی از موثرترین ابزارهای ارتباطی است که تاکنون بکار برده ام. با اطمینان می توان آن را برای پیچیده ترین مطالب استفاده کرد.

تبلیغات

طرح پیام شامل دو بخش می شود:

  1. سرتیتر یا عنوان: سرتیتر یا عنوان مهم ترین پیامی است که مخاطب شما باید بداند. باقی این جمله را پُر کنید: «اگر تنها یک چیز وجود داشته باشد که می خواهم شما بدانید ……. است.» پاسخ شما، همان عنوان است. به خاطر داشته باشید که این تنها پیام مهمی است که شما دارید. آن را زیر ۱۰ کلمه حفظ کنید.
  2. سه نکته تایید: ۳، عدد قدرتمندی در ارتباطات است. در کوتاه مدت یا در حافظه فعال، ما تنها می توانیم سه نکته را به یاد آوریم. نویسندگان بزرگ اغلب از قانون سه استفاده می کنند. اگر محصولی را معرفی می کنید، به من سه جنبه از آن را نشان دهید که به نفع زندگیم باشد. اگر یک سرمایه گذاری را معرفی می کنید، سه راهی را که می توانم در آن درآمد داشته باشم، نشانم دهید. اگر کاری ابتکاری را آغاز می کنید، سه دلیل برای تایید آن به من بگویید.

طرح پیام را می توانید برای بیان نظر خودتان استفاده کنید یا آن را بین متصدیان فروش توزیع کنید و اطمینان حاصل نمایید که همگی از روی یک سناریو سخن می گویند. برای مثال، به دیدار خرده فروشی به نام یاش می رویم. حدود ۲۰۰ فروشگاه یاش در آمریکا و ۹۰۰ فروشگاه در سراسر دنیا وجود دارد. هزاران کارمند یاش با مهارت آموزش داده شده اند تا محصولات گسترده این شرکت را با بیانی ساده و موجز معرفی کنند. در اینجا مثالی از داستان برند آنان در طرح پیام شان دیده می شود.

صابون ها و لوازم آرایش دست ساز یاش ۳ نکته مهم و تایید زیر را دارند:

  • مواد اولیه تازه
  • سازگار با محیط زیست
  • مبارزه اخلاقی

اگر در یاش کار می کردم، بدین صورت از طرح پیام استفاده تا در ۱۵ ثانیه یا کمتر، یک قالب صابون به شما بفروشم: «به یاش خوش آمدید. ما صابون و لوازم آرایش دست ساز می فروشیم. تمام محصولات ما تازه هستند، سازگار با طبیعت بوده و بخشی از سود ما از باورهایمان به حقوق حیوانات و محافظت از محیط زیست حمایت می کند.»

می توانید از طرح پیام برای بیان هر چیزی استفاده کنید: ایده ها، محصولات، خدمات، برندها.

تبلیغات

می توانید طرح پیام را روی کاغذ یا صفحه ورد یا اسلاید پاورپوینت تهیه کنید. کارآیی طرح پیام را برای مدیران اجرایی، کارآفرینان و سخنگویان در زمینه های مختلف دیده ام. می دانم برای شما نیز کارآیی دارد.

اگر نمی توانید ایده خود را در ۱۵ ثانیه بیان کنید، علاقه ای ندارم، خرید نمی کنم و سرمایه گذاری نمی کنم.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «ابزاری ساده برای بیان نظر خود در ۱۵ ثانیه»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا یادداشت کارماین گالو، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا