۵ تغییر در صبح که روزتان را بهبود می دهد

تبلیغات
HiU Company

بسیاری از ما صبح ها، از خواب بیدار می شویم و بلافاصله موبایل مان را بر می داریم و اخبار و پیام هایمان را چک می کنیم یا حتی به آنها پاسخ می دهیم. حالا اگر با خودتان صادق باشید، شاید بگویید چنین کاری قبل از نوشیدن یک فنجان چای انرژی تان را می گیرد. این یک روش بسیار بد برای شروع روز است.

در این مقاله شما می توانید با ۵ مورد از بهترین استراتژی هایی که به داشتن صبحی بهتر کمک می کنند، آشنا شوید.

۱) صبح خود را با خانواده بگذرانید.

بیز استون (Biz Stone) موسس توئیتر هر روز صبح به مدت یک ساعت با پسرش بازی می کند. او می گوید: «این ساعت مهم ترین بخش روز من است. از زمانی که پسرم به دنیا آمده است من هر روز صبح با او مشغول بازی بوده ام. اگر یک روز صبح نتوانم با او بازی کنم احساس می کنم چیزی را از دست داده ام که دیگر نمی توانم آن را بدست آورم.»

۲) ۱۵ تا ۳۰ دقیقه مدیتیشن کنید.

اپرا وینفری (Oprah Winfrey) و آریانا هافینگتون (Arianna Huffington)، هر دو صبح شان را با ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مدیتیشن شروع می کنند. وینفری می گوید: «شما تنها با اینکار می توانید بهترین کار و بهترین زندگی را برای خود خلق کنید.» یک سود بسیار بزرگ مدیتیشن توانمند شدن برای جدا شدن از الگوهای فکری همیشگی است؛ بخصوص الگوهای فکری منفی. با این مراسم صبحگاهی کوچک شما می توانید کنترل افکار خود را بدست گرفته و بقیه روزتان را بسازید. شما متوجه خواهید شد که بار سنگینی از روی دوش تان برداشته خواهد شد.

تبلیغات کتاب های کدینگ آموزش زبان انگلیسی

۳) با یک ورزش ساده شروع کنید.

ورزش صبحگاهی به بهبود گردش خون شما کمک می کند. بهترین نکته در مورد ورزش صبحگاهی این است که می توانید ورزش های مورد علاقه خود را اجرا کنید. می توانید چند دقیقه ورزش های کششی انجام دهید یا برای نیم ساعت آهسته در اطراف منزل تان بدوید. بسیاری از افراد بسیار موفق صبح شان را با یک ورزش معمولی شروع می کنند. ورزش قبل از صبحانه روش فوق العاده ای برای دریافت انرژی برای بقیه روز است. مایکل گاس، مدیر فروشگاه کوهل، ساعتش را روی ۴:۳۰ صبح تنظیم می کند تا برای دویدن به بیرون برود. اوباما (Barack Obama)، رئیس جمهور سابق آمریکا، هر روز صبحش را با تمرین های قدرتی شروع می کند و جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر عامل توئیتر هر روز صبح سه تمرین هفت دقیقه ای انجام می دهد.

۴) رویدادنویسی

رویدادنویسی شامل جریان سیال ذهن است که دقیقاً پس از بیدار شدن از خواب شروع می شود. این یک روش موثر برای کنترل آشفتگی ذهنی، بالا بردن تمرکز و باز کردن مسیر خلاقیت است. تیم فریس (Timothy Ferriss) که یک کارآفرین است روی مراسم صبحگاهی ۵ دقیقه ای خود قسم می خورد. او می گوید: «این بسیار ساده است که شما با یک شخصیت نوع A که قصد دارد همیشه رو به جلو حرکت کند درگیر شوید و در آخر نیز به یک فرد کمالگرا که همیشه بر آینده تمرکز دارد تبدیل شوید. رویدادنویسی ۵ دقیقه ای یک فرآیند درمانی است، که به من اجازه می دهد تا نه تنها بتوانم در روز کار بیشتری انجام دهم بلکه باعث می شود در تمام روز حس بهتری داشته باشم، شادتر باشم و رضایت بیشتری داشته باشم و این چیزی نیست که بتوانم به راحتی و بطور طبیعی کسب کنم.»

۵) جلسات بی اهمیت صبح را لغو کنید.

خب حالا که شما برای مدیریت صبح تان به روشی جامع تر ابزارهایی در اختیار دارید که به شما اجازه می دهند از یک شروع به کار سریع خلاص شوید، توجه داشته باشید که چه چیزهایی انرژی شما را می گیرند و لحظه ای که وارد دفتر می شوید روی چه چیزهایی تمرکز می کنید. یکی از بزرگترین مواردی که انرژی شما را می گیرد جلسه صبح است. بازدهی صبح شما اغلب می تواند با جلسات غیر مهم و بیش از حد که می توانست به راحتی برای ظهر یا بعد از ظهر تنظیم شوند پایین بیاید. این برای افرادی که در زمینه دانش و اطلاعات کار می کنند ناامید کننده بوده و باعث بی انگیزه شدن آنها می شود. مدیران باید به کارکنان اختیار دهند تا از صبح هایشان طبق سبک کاری خودشان و نحوه عملکرد مغزشان در یک سطح مطلوب استفاده کنند.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «۵ تغییر در صبح که روزتان را بهبود می دهد»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله مارسل شووانتز ترجمه مریم ولی پور نورعلی، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا