۵ درس تیم فوتبال آلمان برای استارت آپ ها

تبلیغات
HiU Company

جام جهانی ۱۹۹۸ در ۲۹ ژوئن، آلمان سه بر صفر در برابر کرواسی شکست خورد و هیچکس انتظارش را نداشت. ۴ سال بعد، آلمان به فینال رسید و در مقابل برزیل دو بر صفر شکست خورد. ۴ سال بعد از آن در نیمه نهایی دو بر صفر به ایتالیا باخت. ۴ سال بعدتر یک بر صفر مغلوب اسپانیا شد. اما در سال ۲۰۱۴ یعنی ۱۶ سال بعد، برزیل (میزبان جام جهانی) را در نیمه نهایی ۷ بر یک در هم شکست. (در چهار جام آخر، آلمان چهار بار به نیمه نهایی رسیده که یک رکورد جهانی است.)

تیم فوتبال آلمان درس های بسیاری برای ما دارد. در ادامه شما می توانید با پنج درس مهم که هر استارت آپ باید از آلمان ها یاد بگیرد، آشنا شوید.

۱) پایداری

آنها هرگز جا نمی زنند. مسابقه پشت مسابقه، نبردی پس از نبرد دیگر می جنگند و خسته نمی شوند. استارت آپ ها همیشه سوار ترن های هوایی هستند که هیجان و ترس شگفت انگیزی دارد. اگر نیامده اید که برنده شوید، لازم نیست برای شروع هم زحمت بکشید.

۲) یادگیری از رقبا

در ۱۹۹۸، برای اولین بار در تاریخ جام جهانی مدافع عنوان قهرمانی دور پیشین و میزبان این رقابت ها در بازی فینال روبروی هم قرار گرفتند. فرانسه با درخشش زیدان در بازی فینال و به ثمر رساندن دو گل از جانب وی، برزیل را برد. زیزو (لقب زیدان) مهاجر الجزایری فرانسه، تنها بازیکن خارجی تیم نبود. فرانسه با تیمی از مهاجران بااستعداد و یکپارچه پیروز شد.

در ۲۰۰۲، آلمان تیمی چندفرهنگی بود و متشکل از بازیکنانی با اصالت های لهستانی، اسپانیایی، ایتالیایی و آفریقایی. داشتن بازیکنانی از اقوام مختلف، تنها چیزی نبود که آلمان از رقیب یاد گرفت. وقتی تیکی – تاکا به عنوان ناب ترین تکنیک فوتبال خودش را اثبات کرد، بزرگترین باشگاه فوتبال آلمان، بایرن مونیخ بنیانگذار این تکنیک پپ گواردیولا (مربی سابق بارسلونا) را استخدام کرد. این حرکت باعث شد یوآخیم لوو از نمای نزدیک تمام ترفندهای تیکی – تاکا را یاد بگیرد. یوآخیم به وضوح از آنچه آموخته بود در جام جهانی ۲۰۱۴ استفاده کرد و نتیجه هم داشته است.

استارت آپ ها باید به دقت رقبای محلی و جهانی‌ خود را زیر نظر گرفته و از آنها درس بگیرند.

۳) انعطاف پذیری

«سریع عرضه کن، گاهی عرضه کن و تکرار کن.» این کلمات طلایی، توصیف بهترین رویکرد نسبت به عرضه یک محصول جدید در هر استارت آپ است. تغییر فرمول ها و تاکتیک های کسب و کار برای هر استارت آپی که می خواهد زنده بماند ضروری است. به طرح اصلی تان نچسبید. اگر کار نمی کند، بهتر است سریع باشید و فعالیت هایتان را عوض کنید.

یوآخیم لوو قبل از انتخاب ۲۳ بازیکنی که می خواست با خودش به برزیل ببرد، ترکیب تیمش را چندین بار تغییر داد. کار او به اینجا هم ختم نشد. دگرگونی تاکتیک ها، تعویض بازیکنان و تغییر در ترکیب تیم را در طول جام جهانی ادامه داد تا ۱۱ مرد ایده آل را پیدا کند.

۴) تمام تمرکز روی هدف

اگر در سال ۲۰۱۴ به ساختمان فدراسیون فوتبال آلمان می رفتید، تصویری از ورزشگاه معروف ماراکانا در ریو دو ژانیرو را مشاهده می کردید. جایی که مسابقه فینال جام جهانی در آنجا برگزار می شد.

همه در تیم فوتبال آلمان؛ بازیکنان، مربیان و حتی پزشکان تیم به مقصدشان چشم دوخته اند، به چیزی که هدف شان است و رسیدن به آنجا را تجسم می کنند. به آن استادیوم و نه هیچ جای دیگر.

استارت آپ ها باید اهداف خود را به خاطر بسپارند. ماموریت های کلیدی را بنویسید و از دیوار آویزان کنید تا تمامی اعضاء ببینند و به یاد داشته باشند. برنده ها از جایی می آیند که فرصتی برای حواس پرتی نیست.

۵) به چنگ آوردن تمام فرصت ها، بدون مرز بودن

آلمان ها در نیم ساعت اول بازی مقابل برزیل ۵ گل زدند، اما به همان بسنده نکردند. در نیمه دوم ۲ گل دیگر زدند و اگر بازی بیشتر از ۹۰ دقیقه طول می کشید باز هم گل می زدند. آنها نگفتند برای ما بس است، این بیشتر از انتظار ما بود یا این حد و مرز ماست. آنها ادامه دادند.

استارت آپ ها باید بدون مرز باشند، نترس باشند، باور داشته باشند به اندازه کافی خوب و قوی هستند و حتی آسمان هم مرز آنها نیست. استارت آپ ها باید تمام قد در برابر کسب و کار رقیب بایستند. مهم نیست چقدر بزرگ باشد. باید بایستند و پشت سر هم ضربه بزنند تا از آن بالا حذفش کنند.

از ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۴، آلمان ها مسیر درازی را طی کرده اند. مطمئن باشید می توانند تا آخرین روزهای فوتبال به ما درس بدهند.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «۵ درس تیم فوتبال آلمان برای استارت آپ ها»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله Morad Jarrah به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها
تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط