وب سایتی راه اندازی کرده ام، حالا چه کار کنم؟

تبلیغات

این روزها داشتن وب سایت هم لذتبخش است و هم لازم و کاربردی. مشکل اینجا است که بیشتر طراحان وب سایت فقط تا تحویل سایت در کنار شما هستند، و پس از آن، حتی اگر محتوای خارق العاده هم خلق کنید یا پیشنهادهای رقابتی ارائه دهید، باز هم ممکن است به موفقیت چندانی نرسید.

هدف نهایی اکثر افرادی که وب سایتی را راه اندازی می کنند، این است که ترافیک وب سایت شان، و در نتیجه درآمد خود را افزایش دهند. شما باید بدانید که ترافیک بالا و زیاد، خودبخود ایجاد نمی شود. مردم از کسب و کار شما چیزی نمی دانند، مگر آنکه خود را به آنها بشناسانید یا در وب سایت ها یا اپلیکیشن هایی تبلیغات کنید که آنها استفاده می کنند.

به همین خاطر است که وقتی وب سایت تان آماده شد، باید آن را تغذیه کرده و توسعه دهید.

در این مقاله شما می توانید با راه های افزایش ترافیک سایت آشنا شوید.

تبلیغات
دریافت اپلیکیشن آپرا

۱) تبلیغات پولی

اولین گزینه که روی میز دارید، این است که از تبلیغات پولی، مانند تبلیغات کلیکی استفاده کنید و به ازای هر کلیک از سوی مخاطبان و وارد شدن آنها به سایت تان هزینه ای پرداخت کنید. این روش برای شروع روش خوبی به حساب می آید، چرا که حداقل خیال تان جمع می شود که ترافیک مشخصی به وب سایت تان وارد می شود.

۲) بهینه سازی موتورهای جستجو

حتماً باید به بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) بپردازید؛ این استراتژی به وب سایت شما کمک می کند تا در هنگام جستجوی کاربران، رتبه بهتری در صفحه نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو بدست آورد. اما نکته مهم در اینجا، این است که شما باید بطور مرتب محتوای جالب و اصیل تولید کنید و لینک های پشتیبان بیشتری جذب نمایید که مخاطبان را به سایت شما بیاورند.

نکته: دریافت لینک از سایر سایت ها، اصالت دامین سایت را افزایش داده و باعث می شود رتبه بهتری در نتایج جستجوها کسب کنید.

۳) وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی منظم، استراتژی خوب دیگری است که برای بهبود سئو به حساب می آید. چرا که صفحات با ارزشی در وب سایت تان ایجاد کرده و در نهایت به اعتبار بیشتر سایت شما و بهینه سازی کلیدواژه هایتان منجر می شود. علاوه بر این اگر بتوانید مخاطبان وفاداری را به وبلاگ خود جذب کنید، معرفی دیگر بخش های سایت نیز به آنها ساده تر شده و در نهایت می توانید آنها را به مشتری تبدیل کنید.

۴) شبکه های اجتماعی

بزرگترین مزیت شبکه های اجتماعی این است که بوسیله آنها می توانید با صدها میلیون نفر ارتباط برقرار کنید. ضمناً فراموش نکنید که استفاده از آنها رایگان است که همین مسئله باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه تان خواهد شد. ایده اصلی این است که محتوایی تولید کنید، بوسیله آن شهرت وب سایت تان را افزایش دهید، با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، آنها را به مخاطبان وفادار خود تبدیل کنید و در نهایت ترافیک بالایی برای وب سایت خود بدست آورید.

۵) برندهای شخصی

شما می توانید در قالب یک استراتژی جانبی، چندین برند شخصی تولید کنید که همگی از برند اصلی وب سایت تان پشتیبانی کنند. به عنوان مثال، اگر وب سایتی برای کسب و کار نوپای خود ساخته اید، می توانید وبلاگی جانبی در مورد تجربه هایتان به عنوان یک کارآفرین بسازید و صفحات شخصی خود را در شبکه های اجتماعی توسعه دهید. اگر این کار را به درستی و به شکلی کارآمد انجام دهید، این برندهای شخصی می توانند باعث شوند میزان بازدید از وب سایت تان چند برابر شود و اعتماد بیشتری از سوی کاربران بدست آورید.

زمانی که تازه وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، فراموش نکنید که متن جالبی در مورد خودتان، وب سایت و کسب و کارتان تهیه کنید و برای مجلات، روزنامه ها و وب سایت ها بفرستید. البته این روزها کمتر پیش می آید بدون هزینه، این متن را برای شما منتشر کنند، اما از این کار غافل نشوید و همچنین به عنوان نویسنده مهمان در سایت ها بنویسید.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «وب سایتی راه اندازی کرده ام، حالا چه کار کنم؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله آنا جوهانسون، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دکمه بازگشت به بالا