چرا مشتریان از من خرید نمی کنند؟

اگر بهترین فروشنده هم باشید، نرخ فروش تان هیچگاه به صد درصد نخواهد رسید. اما اگر مدتی است که نمی توانید مشتری جذب کنید، احتمالاً دلیل خاصی دارد و اگر این مشکل را شناسایی و حل کنید، مطمئناً می توانید فرآیند فروش تان را بهبود بخشید و در نهایت نتایج بهتری کسب نمایید.

در این مقاله شما می توانید با 5 دلیل اصلی که منجر به عدم خرید مشتریان از شما می شود، آشنا شوید.

1) سعی می کنید محصولات تان را به همه مردم بفروشید.

یک روند خوب برای فروش بیشتر میزان کیفیت فروش است نه کمیت. اگر مشتریان تان از شما خرید نمی کنند، صلاحیت مشتریان را بررسی کنید. آیا آنها را به خوبی هدف قرار داده اید؟ آیا می دانید که چرا آنها گزینه های خوبی برای فروش هستند؟ یا آیا فقط سعی می کنید به هر فردی که سر راه تان قرار گرفت و کوچکترین علاقه ای به محصولات تان نشان داد، چیزی بفروشید؟

اگرچه شاید این گونه به نظر برسد که کنار گذاشتن برخی مشتریان کار عاقلانه ای نیست، اما محدود کردن دامنه تمرکزتان به مشتریانی که حداقل صلاحیت لازم برای خرید از شما را دارند، باعث موفقیت هرچه بیشترتان خواهد شد. نه تنها احتمال بیشتری دارد که از شما خرید کنند، بلکه شما هم زمان بیشتری برای گفتگو با مشتریان مناسب در اختیار خواهید داشت.

2) خودتان مشتریان را از خود می رانید.

دلیلی وجود دارد که دیگر بیشتر مردم به تماس شماره های ناشناس پاسخ نمی دهند. چون نمی خواهند به اجبار چیزی به آنها فروخته شود. امروزه ایمیل ها نیز به همین سرنوشت دچار شده اند.

از اعمال فشار روی مشتریان دست بر دارید. در عوض، رفتاری واقعی در پیش بگیرید و ارزشی واقعی به مشتری اعطا کنید. شاید بهتر باشد که خود را به عنوان یک مشاور در نظر بگیرید، نه فروشنده. همچنین باید تا می توانید در مورد مشتریان تان اطلاعات کسب کنید تا با پرسیدن سوالات ساده، وقت آنها را نگیرید.

3) از پاسخ منفی می ترسید و سعی می کنید با آن روبرو نشوید.

روبرو شدن با پاسخ منفی کار سخت و ترسناکی است. اما واقعیت این است که نمی توانید پاسخ های منفی را بطور صد درصد کنار بگذارید.

برای اینکه بدانید چه چیزی مانع از خرید مشتری تان شده، از او بپرسید: «اگر تمایلی به خرید ندارید، می توانید دلیلش را به من بگویید؟ آیا می توانید کمی وقت بگذارید و به من بگویید که چه چیزی باعث عدم تمایل به خرید شده؟ طبیعی است که قبل از خرید چنین محصولی کمی احساس نگرانی کنید. اگر دوست داشته باشید، می توانید دغدغه هایتان را به من بگویید تا کاری در جهت رفع آنها انجام دهم.»

4) احساس ضرورت ایجاد نکرده اید.

محصولی که عرضه می کنید، شاید مهم ترین چیزی باشد که ذهن تان را به خود مشغول کرده است. اما این محصول برای مشتری فقط یکی از آن همه چیزهایی است که قرار است توجه او را به خود جلب کند. اگر دلیلی برای خرید به موقع به مشتری ندهید، او احتمالاً بطورکلی پیشنهاد فروش شما را فراموش می کند. آیا می خواهید تلاش تان برای جذب مشتری ثمره ای داشته باشد؟ پس سوالاتی بپرسید که مشتری متقاعد شود کسب و کارش یا رفاه زندگی اش به محصول شما بستگی دارد:

  • اگر تا فلان زمان این محصول را نداشته باشید، چه اتفاقی می افتد و چه چیزی را از دست می دهید؟
  • می توانید از عواقب نداشتن این محصول بگویید؟
  • اولویت محصول را مشخص کنید.

5) اجازه نمی دهید مشتری احساس امنیت کند.

هیچکس دلش نمی خواهد کاری انجام دهد که به آن صد درصد اطمینان ندارد. این موضوع باعث متوقف شدن بسیاری از فرآیندهای فروش می شود. به همین خاطر یکی از وظایف شما به عنوان نماینده فروش این است که کاری کنید مشتریان نسبت به هزینه ای که می کنند، احساس امنیت و آسودگی خاطر داشته باشند. به روش های گوناگونی این کار امکان پذیر است.

یکی از بهترین روش های اطمینان بخشی این است که بازگشت پول در صورت عدم کسب نتایج یا دوره آزمایشی استفاده از محصول در نظر بگیرید.

بدانید مشکل عدم فروش تقصیر مشتری نیست و همه چیز به خودتان ارتباط و بستگی دارد.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «چرا مشتریان از من خرید نمی کنند؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله آجا فراست، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا