کسب‌وکار خود را ساده نگه دارید

همه شنیده‌ایم که می‌گویند: «کسب‌وکار خود را ساده نگه دارید»، اما چند نفر از ما واقعاً این موضوع را در کسب‌وکار خود پیاده کرده است؟ خیلی ساده ممکن است دچار این تفکر شده باشیم که با پیشرفت کسب‌وکار باید آن را پیچیده‌تر کنیم. اما حقیقت این است که پیچیدگی فقط باعث ایجاد آشفتگی می‌شود.

در این مقاله شما می‌توانید ترجمه یادداشتی از سوزان گیلوری (Susan Gilvarry) را در ارتباط با ساده‌سازی کسب‌وکار مطالعه نمایید.

به این مثال توجه کنید. مک دونالد سال‌ها تلاش کرد تا منوی خود را با افزودن غذاهایی مثل مک‌لابستر یا مک‌اسپاگتی پُر و پیمان‌تر نشان دهد. اما هیچکس توقع ندارد که این برند بتواند این غذاها را نیز به اندازه همبرگرهایش مشهور کند و تعجبی ندارد که موفق هم نشد. اما اخیراً مک دونالد تصمیم گرفته است که کاری واقعاً ساده انجام دهد. آنها تمام روز صبحانه ارائه می‌کنند! و حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ میزان فروش آنها از حد تصورشان نیز بالاتر رفت.

نیازی نیست که متخصصانی استخدام شوند تا روی یک ایده عجیب، پیچیده و احتمالاً ناموفق کار کنند. واقعیت این است که سادگی همیشه بهتر می‌باشد.

اگر بخواهید در آن واحد پنج کار انجام دهید، چگونه می‌توانید متوجه شوید که نتایجی که بدست آورده‌اید، حاصل کدام تاکتیک است؟ و کدام یک شما را از مسیر موفقیت دور می‌سازد؟ اما اگر در هر بازه زمانی روی یک تغییر متمرکز شوید، می‌توانید به خوبی آن را بسنجید، ارزیابی کنید و سپس به سراغ تغییر بعدی بروید.

استراتژی بازاریابی خود را در نظر بگیرید.

ارائه گزینه‌های بیش از حد به مشتریان باعث کلافه شدن آنها می‌شود و حتی ممکن است آنها قید خرید از شما را بطورکلی بزنند. این مسئله را تحلیل فلج کننده می‌نامند. فقط کافی است بخواهید چیزی از وب سایت آمازون بخرید. به عنوان مثال اگر بخواهید کیف موبایل خریداری کنید، حدود یک میلیون کیف موبایل پیش‌رویتان قرار می‌گیرد. شاید برای برخی افراد قدرت انتخاب به وجود آورد اما بسیاری از افراد هم مرورگر خود را می‌بندند و به فروشگاه نزدیک خانه‌شان می‌روند.

بنابراین بهتر است نگاهی به کسب‌وکار خود بیندازید. از خود بپرسید که چه چیزی بیش از حد و به شکلی غیرضروری پیچیده است؟ هر بار که می‌خواهید با این مسائل پیچیده برخورد کنید، چه میزان استرس به خود وارد می‌کنید؟ فراموش نکنید که همه چیز را از دید مشتری نیز ببینید. شاید مراحل ثبت سفارش بیش از حد طولانی باشد. هیچ دلیلی برای این مسئله وجود ندارد، آن را کوتاه‌تر کنید و سوالات کمتری از مشتری بپرسید.

زمانی که چیزهای بیش از حد پیچیده را شناسایی کردید، روش‌هایی برای ساده‌سازی آنها پیشنهاد کنید. شاید کمی سخت باشد. چرا که روش‌های پیچیده قبلی در ذهن‌تان خانه کرده‌اند. ممکن است نتوانید با رویکرد متفاوتی به مسائل نگاه کنید. بنابراین شاید بهتر باشد که از کارمندان، دوستان و همکاران خود نظر بپرسید، سپس بهترین روش را انجام دهید.

باید بدانید اگرچه ممکن است ساده‌سازی مسائل کمی زمان ببرد، اما در بلندمدت متوجه ارزش این سرمایه‌گذاری زمانی خواهید شد.

منابع

  1. سوزان گیلوری. ترجمه شادی حسن پور. مجله خلاقیت
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا