معرفی و خلاصه کتاب پارادوکس انتخاب

تبلیغات
فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

کتاب پارادوکس انتخاب (The Paradox of Choice) نوشته بری شوارتز (Barry Schwartz) در سال ۲۰۰۴ منتشر شده است و توضیح می دهد که چگونه داشتن انتخاب های زیاد، شادی را از ما می گیرد و حس رضایت را کاهش می دهد. نویسنده توضیح می دهد که که با داشتن گزینه های بیشتر، انتخاب کردن نیازمند هزینه، فرصت و سبک و سنگین کردن است، که این موضوع به استرس روانی، ناتوانی در تصمیم گیری و پشیمانی حاصل از انتخاب اشتباه منجر می شود.

شوارتز معتقد است برای کاهش احساس پشیمانی حاصل از انتخاب اشتباه باید نیاز یا تمایل به داشتن بهترین ها را در هر زمینه ای کم کرده و روی چیزهایی تمرکز کنیم که به اندازه کافی خوب هستند.

هیچکس منابع ذهنی و زمان کافی ندارد تا بتواند تمام تصمیماتش را دقیق و کامل بگیرد و همانطور که نیاز به گرفتن تصمیمات بیشتری پیدا می کنیم و انتخاب های متنوع تری پیش روی ما قرار می گیرد، کار تصمیم گیری دائم سخت تر و سخت تر می شود.

چکیده کتاب ها ویژه مشترکان کتابخانه است. همین الان شما هم مشترک شوید و ادامه این چکیده کتاب را مطالعه نمایید.

برچسب ها
تبلیغات
فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط