چه زمان ها و روزهایی برای تماس با مشتریان بالقوه مناسب هستند؟

اگر شما در کار فروش هستید شاید در سال 2011 «تحقیق مدیریت پاسخگویی به سرنخ» را دیده باشید. این تحقیق، ارزش داده های سه ساله، صد هزار تلاش برای برقراری تماس، شش شرکت و پانزده هزار سرنخ را تحلیل کرد و یافته ها را برای پاسخ های علمی فروشندگان با سوالات قدیمی مانند «برای تماس با مشتریان بالقوه ام کدام روزها بهتر هستند؟» و «من چه زمانی باید با سرنخ هایم تماس بگیرم؟» ترکیب کرد. این نوع تحقیق برای نمایندگان فروش ارزشمند است و به آنها کمک می کند تا هفته هایشان را برنامه ریزی کرده، تاثیر هر تماسی را که می گیرند به حداکثر رسانده و بتوانند فروشندگانی کارآمدتر و موفق تر باشند.

در یک وبلاگ توسعه کسب و کار GSA، یک نویسنده آمریکایی با تاسف می گوید: «من اغلب جملاتی می شنوم از این قبیل که «ما هرگز نباید در روز جمعه بعد از ظهر تماس بگیریم» یا «ماه آگوست زمان بسیار بدی برای تماس است چون مردم به جاهای دور سفر می کنند.» اگر من برای هر زمانی که این نظرات را می شنیدم یک پوند دریافت می کردم الان نیازی به راه اندازی یک کسب و کار نداشتم و می توانستم با این درآمد بازنشسته شوم.» این نویسنده ادامه می دهد: «واقعیت این است که اگر شما به اندازه کافی تماس داشته باشید، به افراد بیشتری خواهید رسید، فرقی ندارد چه زمانی از روز یا سال تماس خود را می گیرید.»

آیا یک زمان، تاریخ یا روزی وجود دارد که برای تماس با مشتریان بالقوه بهتر از بقیه زمان ها باشد؟ آیا ما باید آن را جزو کارهای سخت بدانیم؟ و آیا این داده ها از تحقیق پیشگامانه سال 2011 تغییر کرده است؟

در این مقاله شما می توانید نتایج تحقیقات بین المللی برای کشف بهترین زمان تماس با مشتریان را مطالعه نمایید.

تماس فروش را پیگیری کنید.

این روزها بسیاری از نمایندگان فروش به جای برداشتن گوشی با ارسال یک ایمیل خودکار راحت تر هستند. اما پیش از حرکت رو به جلو و ادامه کار، بسیار ارزشمند است که بدانیم آیا تلفن امروزه بهترین روش برای پیگیری سرنخ ها است؟ پاسخ بله است. یک مطالعه اخیر توسط مارک ویساک نشان می دهد که تلفن هنوز بهترین ابزار فروش محسوب می شود. 41.2 درصد از نمایندگان فروش، تلفن را موثرترین ابزار فروش خود نامیده اند.

بهترین روزها برای تماس با مشتریان بالقوه

در تحقیق کلاسیک مدیریت پاسخگویی به سرنخ، چهارشنبه و پنجشنبه بهترین روزها برای تماس با سرنخ ها هستند. در واقع یک اختلاف 49 درصدی بین سرنخ های واجد شرایط در پنجشنبه یعنی افرادی که مایل به ورود به فرآیند فروش بودند و آنهایی که در روز سه شنبه واجد شرایط شدند وجود داشت.

بنابراین آیا امروزه این داده ها هنوز درست هستند؟ یک بررسی در سال 2017 در 24 هفته در میان هزاران شرکت انجام شد و نشان داد که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هنوز بهترین روزها برای تماس با مشتریان بالقوه هستند. در این تحقیق، آنها یک اختلاف 46 درصدی بین تماس های انجام شده در چهارشنبه ها (یعنی بهترین روز) و تماس های انجام شده در دوشنبه ها یافتند. جمعه به عنوان بدترین روز برای تماس با مشتریان بالقوه شناخته شد.

سعی کنید در روزهای ایده آل هفته اقدام به تماس با سرنخ های خود کنید. چهارشنبه ها و پنجشنبه ها هنوز بهترین روز شما هستند.

بهترین ساعت ها برای تماس با سرنخ ها

تحقیقات مدیریت سرنخ کشف کرد که بهترین زمان برای واجد شرایط کردن سرنخ ها بین ساعت 4 و 5 بعد از ظهر بوده و بهترین زمان بعدی حدود ساعت 8 عصر است. بدترین زمان برای واجد شرایط کردن سرنخ ها در طول کار روزانه شان است.

در ساعت 11 صبح و 2:30 بعد از ظهر به ترتیب از تلفن دور بمانید. یک اختلاف 164 درصدی در میزان موفقیت نمایندگانی که بین ساعت 1 و 2 بعد از ظهر تماس گرفتند و آنهایی که بین ساعات 4 و 5 بعد از ظهر تماس گرفتند وجود دارد.

تحقیقات CallHippo نشان داد که هنوز بهترین زمان برای تماس با مشتریان بالقوه بین ساعت 4 و 5 بعد از ظهر است. ساعت های 11 صبح و 12 ظهر بهترین زمان های موفق بعدی، و بین ساعات 1 و 2 عصر حداقل زمان های موفق هستند.

یک تحقیق از PhoneBurner نشان داد که پُر بازده ترین زمان برای تماس سرد یا اولین تماس با مشتریان بالقوه ساعت 10 صبح است و بدترین زمان برای تماس با آنها بین 12 و 1 بعد از ظهر است.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «چه زمان ها و روزهایی برای تماس با مشتریان بالقوه مناسب هستند؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله مگ پراتر ترجمه مریم ولی پور نورعلی از مجله پنجره خلاقیت، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا