آزمون کوکولوژی خاطرات شیرین

تبلیغات
HiU Company

آزمون خاطرات شیرین یک بازی کوکولوژی است که توسط پروفسور ایسامو ساتیو طراحی شده است. این بازی طبق اصول روانشناسی کمک می کند، هر فردی بتواند به راحتی دنیای ذهن را مطالعه کند. در بازی کوکولوژی شما بر مبنای موقعیتی که در آن قرار گرفته اید باید به سوالات خاصی که نمادین هستند، پاسخ دهید. پاسخ های شما نشان دهنده حالت ذهنی شما نسبت به مسئله ای است که با آن درگیر هستید.

پس قلم و کاغذ بر دارید و لطفاً قبل از مطالعه متن آزمون و پاسخ دادن به آن توجه داشته باشید:

  1. در آرامش سوالات را بخوانید و اولین پاسخی را که به ذهن تان می رسد، بگویید و برای پاسخ دادن مدت زیادی صبر نکنید. بدانید که هیچ پاسخ درست یا اشتباهی در این گونه آزمون ها وجود ندارد.
  2. با خودتان صادق باشید. این آزمون بیشتر شبیه به یک بازی است. پس با پاسخ های صادقانه، اجازه بدهید واقعیت های درون تان آشکار شوند.
  3. سعی نکنید پاسخ درست را حدس بزنید، این کاری است که بسیاری از افراد انجام می دهند تا در پایان آزمون به دیگران بگویند: «دیدید؟ من درست می گفتم!»

متن آزمون

چگونه خاطرات جذاب کودکی را به یاد می آورید؟ دوست داشتید زمان را به عقب برگردانید؟ آیا این علاقه، به خاطر حس معصومیت کودکی است یا دوباره جوان شدن شما؟ آن روزها زمانی بود که یک اسباب بازی، عروسک و بازی کودکانه دنیایی از شور و هیجان را برایتان به ارمغان می آورد. شیفتگی زیاد ما در بزرگسالی برای گردآوری عتیقه جات و یادگاری ها، ریشه در خاطرات شیرین کودکی دارد. شاید به این وسیله می خواهیم برای زمان کوتاهی هم که شده به دوران کودکی بازگردیم.

تصور کنید به مغازه شیرینی فروشی نزدیک خانه رفته اید. شاید بتوانید کودکی تان را در انبوه بوها، طعم ها و شکل های مختلف خوشمزه پیدا کنید.

  1. داخل مغازه شیرینی فروشی ردیف هایی از شیرینی، شکلات، آدامس، آب نبات و تخم مرغ شانسی را که از دوران کودکی برایتان آشنا هستند، می بینید. بعضی از آنها مرتب در قفسه ها چیده شده و بقیه در سبدها و شیشه ها ریخته شده اند. کدام شیرینی را اول بر می دارید و چرا آن را انتخاب می کنید؟
  2. وقتی در حال چرخ زدن در مغازه برای انتخاب شیرینی ها هستید، متوجه گروهی از بچه ها می شوید که می خواهند وارد مغازه شوند. چند بچه وارد می شوند؟
  3. خریدهای خود را انجام می دهید و با پاکتی از شیرینی به خانه بر می گردید. اما وقتی پاکت را باز می کنید، می بینید فروشنده برای تشکر از خریدتان چند شیرینی اضافی (مجانی) در پاکت گذاشته است. چند شیرینی اضافی گرفته اید؟
  4. در این فکر هستید شیرینی هایی را که خریده اید به کسی هدیه دهید. آنها را به چه کسی می دهید؟

حالا پاسخ خود را با بررسی های زیر مقایسه کنید:

ماجرای شیرینی و شکلات به دورانی از گذشته شما باز می گردد که دوست داشتید با ملاطفت با شما رفتار شود البته بدتان هم نمی آمد لوس و نُنُرتان کنند. این تصور، انتظار و توقع شما را از دیگران و همچنین میزان وابستگی شما به آنها را نشان می دهد.

۱) از بین آن همه شیرینی و شکلات اول از همه چه چیزی را انتخاب کردید؟ و از همه مهم تر چرا آن را انتخاب کردید؟ دلیل این انتخاب نوع توقع شما از دیگران را روشن می کند.

اگر با خود گفتید: «اون تخم مرغ شانسی رو بر می دارم» احتمالاً افرادی را که برایتان کادو می آورند خیلی تحویل می گیرید و برعکس افرادی که دست خالی به سراغ تان بیایند دست خالی هم بر خواهند گشت. مواظب باشید زیاد مادی نشوید. زندگی بیشتر از چند ورق بازی، بدلیجات یا خرت و پرت های دیگر ارزش ندارد.

اگر شما شیرینی را به خاطر طعم خوبی که از آن به خاطر دارید یا گذشته ای که با خوردن آن برایتان تکرار می شود، برداشتید، تشنه توجه و محبتی هستید که در کودکی از مادرتان می دیدید. اگر آقایان چنین جوابی داده اند احتمالاً برچسب بچه ننه به آنها خواهد خورد!

اگر تصمیم شما بر اساس عوامل بیرونی است، مثلاً گفتید: «چه بسته بندی قشنگ و جالبی!» از آن دسته افرادی هستید که تنها از روی ظاهر قضاوت می کنید. به خاطر داشته باشید که شما آب نبات را می خورید نه کاغذش را.

۲) تعداد بچه هایی که وارد مغازه شدند، تعداد افرادی است که نیاز دارید در زندگی به آنها تکیه کنید. همه ما به حمایت، کمک و حتی تشویق از سوی افرادی که دوست شان داریم نیازمندیم. ما نمی توانیم مسیر زندگی را به تنهایی طی کنیم. همچنین تکیه کردن بیش از اندازه به دیگران، رسیدن به استقلال فردی را دشوار می کند.

در تصور اغلب افراد، بین یک تا پنج بچه وارد مغازه می شوند. افرادی که تصور بیش از پنج بچه را کردند تا رسیدن به استقلال فردی راه درازی دارند. آنهایی هم که در تصور شان هیچ بچه ای وارد مغازه نشد، باید در نوع نگاه شان به جهان تجدیدنظر کنند.

۳) تعداد شیرینی های اضافی مجانی که در پاکت تان پیدا می کنید، نشان دهنده میزان وابستگی شما به مادرتان است. آن میزان توجه ویژه ای که از فروشنده می بینید، همان مقدار توجه و محبتی است که از مادرتان می خواهید. اغلب افراد بزرگسال می گویند یک یا دو شیرینی، اما اگر گفتید ده یا بیست شیرینی، بهتر است پرواز کردن را تمرین کنید تا بتوانید از آشیانه دور شوید.

۴) شیرینی ها را به چه کسی می دهید؟ فردی را که نام بردید، در واقع کسی است که دوست دارید از او مراقبت و پرستاری کنید یا اینکه به شما وابسته شود. آیا گفتید شیرینی ها را به والدین تان می دهید؟ رویای تان زودتر از آنکه فکرش را بکنید، به واقعیت خواهد پیوست.

آیا آن فرد کسی است که پنهانی دوستش دارید؟ البته این کار برای چند روزی جالب خواهد بود، ولی به زودی خسته کننده خواهد شد.

شاید هم گفته اید شیرینی ها را به هیچکس نمی دهید؟ اگر اینطور است شما ترجیح می دهید کمتر با دنیا سر و کار داشته باشید، کمتر از دنیا چیزی طلب می کنید تا دنیا هم درخواست کمتری از شما داشته باشد. در واقع دوست ندارید هیچکس را با خود شریک و همراه کنید و طبیعتاً، هیچ رفیق و همراهی هم نخواهید یافت.

منابع

آزمون روانشناسی «کوکولوژی خاطرات شیرین»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا کتاب کوکولوژی، نوشته ی تاداهیکو ناگائو و ایسامو سایتو و ترجمه چکاد سرامی و شاهین دهقان از انتشارات ترفند، منتشر شده در ۱۳۸۸ با شابک ۲-۸۴-۷۳۳۲-۹۶۴-۹۷۸ به عنوان منبع اصلی مورد استفاده گرفته است.

برچسب ها
تبلیغات
نرم افزار سی آر ام CRM مدیریت ارتباط با مشتری دیدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط