راهکارهایی برای افزایش فروش محصولات لامپ و روشنایی
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی های مدرن منازل، محصولات روشنایی نیز بروزتر و پیشرفته تر شده اند. روشنایی منازل یک نیاز است و فروش این گونه از محصولات بسیار راحت تر از دیگر محصولات صورت می پذیرد. بطورکلی در طراحی برنامه های کسب و کار باید روی اولویت های مشتریان دقت شود. بطور مثال باید بدانیم هر مشتری که بخواهد یک لامپ را خریداری نماید به ترتیب به چه نکاتی دقت می کند.
در این مقاله شما می توانید با اولویت های مشتریان در زمان خرید لامپ و لوازم روشنایی و چند راهکار برای فروش این گونه محصولات آشنا شوید.
1) کیفیت
در همه محصولات کیفیت مهم ترین عامل جهت خریداری آن می باشد. محصولی که کیفیت پایینی داشته باشد هر چقدر هم زیبا به نظر برسد باز هم فروش پایین تری نسبت به محصول با کیفیت دارد. پس در نظر داشته باشیم باید محصول با کیفیتی تولید و یا وارد کنیم.
2) در دسترس بودن
دومین نکته در دسترس بودن محصولات است. محصول باید کاملاً در دسترس باشد بطوریکه هر وقت مشتری اراده کند بتواند محصول را خریداری نماید.
3) طراحی
با لوکس شدن منازل و پیشرفت تکنولوژی، بروز بودن طراحی محصولات نقش بسیار زیادی در چیدمان و طراحی منازل دارد. پس محصول ما باید برای رقابت علاوه بر زیبایی دارای طراحی جدید، خاص، ابعاد مناسب و شدت نور مناسب باشد.
4) کشور سازنده
یکی از موارد مهم در فروش محصولات، کشور و شرکت سازنده آن می باشد. به این نکته باید دقت داشته باشیم که کشور سازنده یک عامل مهم در فروش محصولات روشنایی است.
5) قیمت
عامل مهم دیگر قیمت است. قیمت این گونه از محصولات باید قابل رقابت باشد. در ارتباط با محصولات روشنایی به علت داشتن بازار رقابتی، در صورتی که یک نوع محصول دارای طراحی جذاب باشد سریعاً کپی برداری شده و اگر قیمت بالایی هم داشته باشد از عرصه رقابت حذف می شود.
6) بسته بندی
بسته بندی عامل بعدی در جهت فروش است. بسته بندی باید به گونه ای باشد که علاوه بر حجیم نکردن محصول، باعث حفظ آن در مقابل دما، ضربه خوردن و… نیز شود.
راهکارهای فروش
با توجه به عوامل نامبرده شده اگر بخواهیم در عرصه رقابت فعالیت کنیم باید تیم فروش قدرتمند و بروزی داشته باشیم. خرده فروشی این محصولات می تواند بیشترین سود را کسب نماید، به دلیل اینکه مشتری تا حد زیای به برند محصول توجه نمی کند.
عامل دیگر فروش این محصولات ماشین های پخش هستند، به دلیل آنکه الکتریکی های سطح شهر شاید وقت کافی جهت خرید از بازار نداشته باشند و یا سوپرمارکت ها که تخصص کافی جهت خرید ندارند، ماشین های پخش می توانند نقش موثری در تجهیز این فروشگاه ها داشته باشند. سازمان های دولتی و خصوصی بزرگ می توانند مکان های مناسبی جهت نمایش محصولات ما باشند.
پروژه های ساختمانی هم بخشی از شبکه فروش ما هستند. به دلیل گستردگی این صنف داشتن یک نماینده انحصاری داخل شهرها می تواند کمک بسیار زیادی در فروش به ما کند. اگر یک نماینده انحصاری در فروش مویرگی تا حد زیادی فعالیت داشته باشد، در عمل معامله برد برد صورت می پذیرد.
تمامی فعالیت های لازم جهت بازاریابی محصولات که برای شرکت و یا کارخانه صورت گرفته است باید برای نمایندگان صورت گیرد. همچنین فروشگاه های زنجیره ای مکان های مناسبی جهت نمایش محصولات ما می باشند. فروشگاه ها به دلیل آنکه طیف وسیعی از محصولات را به نمایش می گذارند مکان های مناسبی برای تبلیغ هستند.
منابع
مقاله علمی و آموزشی «راهکارهایی برای افزایش فروش محصولات لامپ و روشنایی»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله علی ثابت توسلی، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.