چگونه با افراد مشکل ساز کنار بیاییم؟

تبلیغات
فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

آیا تا به حال همکاری داشته اید که به نظر برسد با هیچ چیز کنار نمی آید؟ چنین شخصی می تواند ساعات کاری را برایتان بسیار طولانی و خسته کننده کند. اما این مسئله به معنای این نیست که باید از کارتان استعفا بدهید؛ بلکه روش های متفاوتی وجود دارند که به کمک آنها می توانید اوضاع را تحت کنترل خود بگیرید.

۱) قوانین محکمی در مورد رفتارهای دیگران با خود داشته باشید.

پژوهش ها نشان می دهند که ۶۰ تا ۸۰ درصد مشکلاتی که در محیط های کاری رخ می دهند، به دلیل مشخص نبودن مرزهای ارتباطی است. پس کنترل اوضاع را در دست بگیرید و مشخص کنید که چه رفتارهایی از حد تحمل تان خارج است.

  • مایلم در مورد این موضوع به شکل خصوصی صحبت کنیم.
  • اصلاً دلم نمی خواهد در برابر بقیه کارمندان از من انتقاد شود.

۲) سعی کنید مسائل آنها را بطور کامل درک کنید.

خود را به جای آنها قرار دهید تا به خوبی با مسائل و مشکلات شان آشنا شوید. مردم معمولاً فقط ۲۵ درصد از صحبت های رد و بدل شده را به خوبی درک می کنند، پس برای درک کامل مشکلات افراد باید با دقت بیشتری به حرف هایشان گوش دهید.

این تکنیک های فعالانه گوش دادن را دنبال کنید و در مورد همکاران مشکل زایی که دارید، بکار ببرید:

  • ارتباط چشمی را حفظ کنید.
  • زبان بدن شان را تکرار کنید.
  • هر گونه ابهامی را رفع کنید.
  • نکات اصلی حرف هایشان را به شکل دیگری تکرار کنید.

۳) مطمئن شوید حرف هایتان شنیده شده است.

وقتی حرف هایتان به خوبی شنیده نمی شود یا مورد بی توجهی طرف مقابل واقع می شود، ناامید خواهید شد. تکرار حرف ها روش خوبی برای اطمینان از شنیده شدن است. وقتی می دانید که قرار است نکته مهمی را به زبان بیاورید، آن را دو بار تکرار کنید. بعد از دفعه دوم از طرف مقابل بپرسید که آیا به خوبی متوجه منظور شما شده است یا خیر؟

۴) آرام باشید.

۹۰ درصد متخصصانی که در سطح بالایی کار می کنند، می گویند که مهارت بالایی در مدیریت احساسات شان دارند و می توانند به خوبی استرس خود را کنترل کنند و حرفه ای به نظر برسند.

هنگامی که در شرایط دشواری قرار می گیرید، لحظه ای وقت بگذارید و نفس عمیقی بکشید تا آرام شوید. اگر نیاز دارید کمی تنها باشید، عذرخواهی کنید و به محیط خلوتی بروید تا آرام بگیرید.

۵) زبان بدن خود را تغییر دهید.

مطالعات نشان می دهند افرادی که زبان بدن مثبتی دارند، دوست داشتنی تر و متقاعد کننده تر هستند.

زمانی که مکالمه دشواری را با همکارتان پیش می برید، پیشنهاد بدهید که به یک کافه بروید یا حین صحبت کردن کمی پیاده روی کنید تا زبان بدن هر دو نفر شما تغییر کند.

۶) مکالمه ای دوسویه در مورد مشکل مورد نظر داشته باشید.

دنیل گلمن – روانشناس – بر این باور است که تهدید کردن عزت نفس افراد در مقابل چشم دیگران چیزی مانند تهدید جان آنها است. مکالمه دوسویه ای را ترتیب دهید، برداشت هایتان را بیان و هر گونه سوء تفاهم را رفع کنید.

  • نگویید: چند نظر بهتر و سازنده تر دارم!
  • برداشت من از اتفاقی که افتاده این است که… آیا شما هم همین نظر را دارید یا من دچار سوء برداشت شده ام؟

منابع

مقاله علمی و آموزشی «چگونه با افراد مشکل ساز کنار بیاییم؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

برچسب ها
تبلیغات
فروشگاه شارژ، محصولات مجازی و خدمات بر خط های یو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط