بازاریابی هتل ها در سال 2016 چگونه است؟

بازاریابی آنلاین روز به روز در حال پیچیده تر شدن است؛ بالاخص برای هتلداران که نه تنها باید همه تاکتیک های خارجی موجود در دنیای بیرون را بدانند، بلکه باید بر همه بازیگران دیجیتال اثرگذار در حوزه سفر، نظیر ابرموتورهای جستجو و سایت های آنلاین آژانس های مسافرتی (OTA) نیز اشراف داشته باشند.

در این مقاله شما می توانید با سه روش عمده بازاریابی آنلاین که در سال 2016 برای صنعت هتلداری در صدر قرار دارند، آشنا شوید.

1) بهینه سازی موتور جستجو و تبلیغات در رسانه های اجتماعی

موفقیت در جامعه مجازی وابسته به میزان فعالیت هتل شما در شبکه های اجتماعی است. هر چند میزان آپدیت و پست گذاشتن مهم است اما کیفیت پست ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تلاش کنید صفحه هتل خود را در جایگاه بالاتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار دهید تا بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید. سعی کنید از تکنیک بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای در صدر قرار گرفتن وب سایت هتل خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. مطالب مرتبط را هشتگ دار کنید.

تازه ترین مطالعات در زمینه بازاریابی اینترنتی این نتیجه را در برداشته که مهم ترین کانال برای ارتقاء بازاریابی هتل ها می تواند کانال اینستاگرام باشد. اینستاگرام با تمرکز بر عکس و با داشتن 400 میلیون کاربر، می تواند مهم ترین و بهترین بسترهای اجتماعی برای تبلیغات هتل شما را فراهم سازد. روزانه هتلداران زیادی از هتل خود عکس های سلفی به همراه هشتگ هایی برای تبلیغات در این شبکه به اشتراک می گذارند. در سال 2016 شاهد این خواهیم بود که هتل های بیشتری تمرکز خود را روی تبلیغات در شبکه های اجتماعی می گذارند. بنابراین شما هم حتماً بودجه ای برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی قرار دهید.

2) موبایل، موبایل و باز هم موبایل!

چه بخواهید، چه نخواهید بهینه سازی موبایل و تلفن همراه یکی از ضروریات این عصر برای هتلداران است. باید بدانید در سال 2016 بیش از هر سال دیگری، برنامه های رزرو و امکانات وب سایت شما باید قابلیت سرویس دهی روی موبایل و تلفن همراه را داشته باشد. استفاده از تلفن های هوشمند همچنان رو به افزایش است بطوریکه در این سال بکارگیری گوشی تلفن همراه برای جستجو و رزرو اتاق، نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

طبق پژوهشی که توسط موسسه Statistic Brain انجام گرفت، 65 درصد از مسافرانی که به صورت آنلاین در هتل ها اتاق رزرو می کنند، از گوشی همراه خود استفاده کردند. پس با تمام این آمارها حتماً امکاناتی فراهم سازید تا مشتریان بتوانند با گوشی تلفن همراه خود اتاق های شما را رزرو کنند. شما می توانید با دادن تخفیف یا پارکینگ رایگان به افرادی که در لحظات آخر از گوشی هوشمند خود برای رزرو اتاق استفاده می کنند، نظر مشتریان خود را جلب کنید.

در مطالعه دیگری که توسط شرکت گوگل انجام گرفت، نشان دادن که مسافران بیش از هر مقطع زمانی دیگری، برای برنامه ریزی سفر، رزرو اتاق و تهیه بلیط، از گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند.

3) بازاریابی ویدئویی

در سال 2016 نیز تبلیغات ویدئویی در صدر جدول پُر بیننده ترین قرار خواهند گرفت. اگر تا به حال هیچ بازاریابی توسط ویدئو انجام نداده اید، قطعاً این کار را در اولویت خود قرار دهید. می توانید یک ماه آینده را در نظر بگیرید و برنامه های یک ماهه را که می تواند میهمان ها را ترغیب کند، بنویسید. برای مثال اگر تعطیلاتی در پیش دارید و هتل شما دارای رستورانی هست که منوی ویژه برای تعطیلات دارد، از سرآشپزتان فیلمی تهیه کنید و به معرفی منوی ویژه خود در تعطیلات آتی بپردازید. این امر نه تنها میهمان های هتل را به وجد می آورد بلکه می تواند برای افرادی که به دنبال رستوران در تعطیلات آتی هستند نیز فرصتی فراهم سازد.

هر زمان که موضوع را انتخاب کردید، ساختن ویدئو و بکار بردن استراتژی های بازاریابی در آن را آغاز کنید.

هنگامی که ویدئو شما ساخته شد، تصمیم بگیرید در کجا می خواهید این ویدئو را به اشتراک بگذارید. واضح هست هر اندازه بتوانید در کانال های بیشتری ویدئو خود را به اشتراک بگذارید در نتیجه در معرض دید وسیع تری نیز قرار خواهید گرفت. پس در شبکه های اجتماعی خود و کمپین بازاریابی ایمیلی؛ ویدئو خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید. سعی کنید ویدئو ساخته شده را روی وب سایت خود آپلود کنید، زیرا ویدئوی آپلود شده باعث می شود افراد مدت زمان بیشتری را صرف بازدید از سایت کنند و همین امر رتبه سایت شما را افزایش می دهد.

یکی از بزرگترین موردی که هتلداران به اشتباه از آن یاد می کنند، این است که تهیه ویدئو کار بسیار پُر هزینه ای است. شما مجبور نیستید برای تهیه ویدئو تبلیغاتی از هتل خود، فیلمبردار حرفه ای استخدام کنید. شما می توانید با نرم افزارهای ویدئویی بسیار ساده روی آیفون و اندروید به تهیه فیلم از هتل خود بپردازید. سپس با نرم افزارهای آسان، ویدئو خود را ویرایش کنید. بنابراین سعی کنید موضوع فیلم را انتخاب کرده و هرچه سریع تر به ساخت ویدئو و آپلود آن در سال جدید اقدام کنید.

در سال جدید لازم است هتلداران به روش های آنلاین جذب حداکثری مشتری و طراحی استراتژی های بازاریابی خود بر اساس این روش ها توجه کرده تا بتوانند علاوه بر جذب میهمان در دوره رونق سفر، در بقیه ایام سال نیز درصد مسافران هتل خود را در حد قابل قبولی نگه دارند.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «بازاریابی هتل ها در سال 2016 چگونه است؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله آزاده متوسل الحق، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا