مناسب ترین هدیه شرکتی برای سال نو چیست؟

تبلیغات

تعطیلات پایان سال و نیز آغاز سال نو فرصت بسیار مناسبی است تا از طریق دادن هدیه به با ارزش ترین مشتریان خود، تجربه خاطره انگیزی را برای آنها خلق کنید. بهتر است کالاهای تکراری را کنار بگذارید و به فکر ایده های جدیدی باشید. به یاد داشته باشید که هدیه مانند گفتار و نوشتار یک کانال ارتباطی با دیگران است.

به دوستان، همکاران و مشتریان خود هدایایی بدهید که همسو با ارزش ها و استانداردهای سازمان شما باشند. هدیه ای که به این افراد می دهید، بازتاب قضاوت شما در مورد آنها و نیز مرام حرفه ای شما است. یکی از آسان ترین و ابتدایی ترین گزینه ها کارت هدیه است که تا حدی غیر رسمی است. باید میان تعقل و تناسب تعادل برقرار کنید.

مناسب ترین هدیه شرکتی چیست؟ پاسخ این سوال را می توان در از بین رفتن کارآیی و اثربخشی چاپ تقویم و سررسیدهای فاخر جستجو کرد که هزینه های زیادی برای سازمان ها دارد، اما در نهایت، سر از خانه خاله و عمو و عمه در می آورد که بچه ها به جای چرک نویس از این کاغذهای گران قیمت استفاده می کنند.

برای آنکه هدیه شما رغبت انگیز باشد و تا مدت ها، گیرنده هدیه احساس خوبی از هدیه داشته باشد و آن را با خود به همراه داشته باشد، شما می توانید با ۱۱ توصیه مهم آشنا شوید.

تبلیغات

۱. میانه روی را فراموش نکنید.

ممکن است با یکی از مشتریان خود روابط عمیقی داشته باشید و بخواهید هدیه خاصی به وی بدهید. به خاطر داشته باشید که در دادن هدیه به تمامی مشتریان خود باید به سیاست های سازمان خود و نیز به سیاست های شرکت مقابل توجه داشته باشید. علاوه بر این، در بسته بندی هدایای خود به رنگ، لوگو و سایر المان های ظاهری سازمان گیرنده هدیه توجه کنید تا تاثیرگذاری اقدام شما بیشتر شود.

۲. برای مدیر خودتان هدیه نفرستید.

در محیط های کاری هدیه دادن همواره مناسب نیست. اصلاً توصیه نمی شود که به مدیر و سرپرست خودتان هدیه بدهید. این کار الزاماً تصویر مثبتی از شما برای آنها ایجاد نمی کند. برای نشان دادن قدردانی تان نسبت به مدیر خود، به جای هدیه به وی یک کارت زیبا بدهید که با خط زیبا (ترجیحاً خط خودتان) روی آن پیام تشکر نوشته اید.

۳. فناوری هیچگاه کمتر نمی شود.

فناوری هر روز ابزار جدیدی را برای بشر به ارمغان می آورد. استفاده از ابزارهای نوین در بسته های هدیه شرکت ها می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد. طبیعتاً هدیه دادن گوشی هوشمند و یا تبلت هزینه بالایی دارد، اما باتری های قدرتمند که هدیه گیرندگان بتوانند در صورت لزوم از آن استفاده کنند، هدیه بسیار مناسب و نسبتاً ارزان تری است.

بیشتر کاربران این وسائل در طول روز نگران تمام شدن شارژ باتری گوشی خود هستند به همین دلیل یک باتری اضافی می تواند هدیه آرامش بخشی باشد. اسپیکر وایرلس نیز هدیه ارزان و بسیار کاربردی است که برای مدیران کاربردهای زیادی دارد.

۴. هدایای مربوط به ورزش

اگر هدیه ای که برای افراد تهیه می کنید مرتبط با یک ورزش خاص باشد، به وی نشان می دهید که متوجه علاقه او به آن ورزش هستید. اگر دقیقاً بدانید که گیرنده هدیه طرفدار کدام تیم است، می توانید هدیه ای با موضوعات آن تیم برای او آماده و ارسال کنید. بطورکلی هرچه هدایا شخصی سازی شده تر باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

تبلیغات

۵. بیش از اندازه به افراد نزدیک نشوید.

در ارتباط با محیط های کاری، باید میان فرستادن یک هدیه مناسب و حفظ فاصله خود با وی تعادل برقرار کنید. کارت هدیه می تواند برای بسیاری از افراد هدیه مناسبی باشد. اما گاهی اوقات همین هدیه ممکن است بیش از اندازه غیر رسمی باشد. یکی از مهم ترین نکاتی که در فرستادن کارت هدیه باید رعایت کنید این است که شکل و ظاهر کارت و نیز محتوای متن آن در بردارنده پیام های مرتبط با جنسیت نباشد. علاوه بر این، اگر مخاطب هدیه خانم است به هیچ عنوان جواهرات و یا لباس به وی هدیه ندهید مگر اینکه لباس مربوط به ورزش و یا دارای تم ورزشی باشد.

اگر می خواهید برای همکار خود که در محیط کار احساس سرما می کند هدیه بگیرید، ژاکت اصلاً گزینه مناسبی نیست. به جای آن می توانید یک جفت دستکش به وی هدیه بدهید. به یاد داشته باشید که نفس هدیه دادن (و نه خود هدیه) در ذهن گیرنده باقی می ماند و مورد تقدیر واقع می شود.

۶. هدیه ای بدهید که نفع جمعی داشته باشد.

در بسیاری از موارد هدیه برای یک یا دو نفر از مدیران ارشد شرکت ارسال می شود و سایر کارکنان بی نصیب می مانند. این امر باعث رنجش آنها می شود. حتی المقدور سعی کنید هدیه ای که به شرکت ها و سازمان ها می دهید به شکلی باشد که همه کارکنان و یا بخشی از آن بتوانند از آن استفاده کنند. در این حالت خاطره و تجربه خوشایندی از برند خود را نه در یک یا دو نفر بلکه، همزمان در چندین نفر ایجاد خواهید کرد.

۷. هدایای کاربردی

سعی کنید هدایایی بفرستید که کاربردی باشد و نیازهای معمولی فرستنده را رفع کند. برچسب های یادداشت نمونه بسیار خوبی است. اگر هدیه ای که می فرستید برای گیرنده قابلیت و کاربرد چندانی نداشته باشد، از آن استفاده نخواهد کرد و شما با وجود هزینه ای که صرف کرده اید به هدف خود نمی رسید.

خودکارهای تبلیغاتی که کیفیت پایینی دارند، نمونه بارز این قبیل هدایا است. بهترین هدیه ها آنهایی هستند که فرستنده هر روز از آنها استفاده کند.

۸. هدیه بدهید نه دیابت

این نکته ممکن است برای تولیدکنندگان شکلات چندان خوشایند نباشد. بسیاری از هدیه های شرکتی دارای مواد قندی است که برای سلامت افراد مضر است. اگر قصد دارید از مواد خوراکی برای هدیه استفاده کنید، مواد سالم که قند، چربی و نمک کمی دارند را انتخاب کنید.

۹. در حد امکان به همه مشتریان هدیه بدهید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد هدیه دادن باید رعایت کنید این است که کسی را از قلم نیندازید. تنها به افراد خاصی از اعضای گروه و یا مشتریان خود هدیه ندهید. کارکنان و احتمالاً مشتریان شما با یکدیگر در ارتباط هستند؛ هیچگاه اجازه ندهید که برخی از کارکنان و یا مشتریان شما احساس کنند که شما به اندازه دیگران به آنها اهمیت نمی دهید. برای اینکار همواره فهرست کاملی از کارکنان و بخصوص مشتریان خود داشته باشید تا کسی فراموش نشود.

۱۰. بسته بندی هدیه بسیار مهم است.

بسته بندی هدیه نیز به اندازه انتخاب هدیه مناسب اهمیت دارد. به اندازه کافی برای آن وقت بگذارید و هزینه کنید؛ زیرا نشان دهنده ارزش های سازمان شما و نیز احترام شما برای گیرنده است.

۱۱. هدیه ای بدهید که بتوانید به آن افتخار کنید.

بهترین راه برای اینکه ببینید مشتریان شما هدیه ای که قرار است به آنها بدهید را می پسندند، این است که ببینید آیا خودتان نسبت به آن حس خوبی دارید یا خیر. اگر از نظر خودتان این هدیه یک کالای تبلیغاتی بی ارزش است، مشتریان شما نیز مجذوب آن نخواهند شد.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «مناسب ترین هدیه شرکتی برای سال نو چیست؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا