خانه / آموزش / کار و سرمایه / اشتغال / توصیه های برایان تریسی برای استخدام شدن و پیشرفت در شغل
کسب و کار شما

توصیه های برایان تریسی برای استخدام شدن و پیشرفت در شغل

این زمان، بهترین دوره و موقعیت برای بشر هست تا بتواند به موفقیت دست پیدا کند. شاید بگویید که این حرف را بدون توجه به مشکلات اقتصادی موجود می زنم. پس بگذارید به شما بگویم، هیچ وقت فرصت ها و موقعیت های این چنینی در اختیار افراد باهوش و با تجربه قرار نداشته است، تنها محدودیتی که الان وجود دارد این است که ما بتوانیم افراد خوب را جذب کنیم. افراد زیادی هستند که به موقعیت مالی خوبی می رسند، چرا که شغل مناسب و پُر بازدهی دارند و حقوق و مزایای خوبی هم دریافت می کنند. کار شما این است که در اقتصاد جدید وارد شوید و پتانسیل خودتان را درک کنید و یک شغل خوب پیدا نمایید.

من خودم در ۲۲ شرکت مختلف کار کرده ام، از کارگری شروع کردم و به ریاست شرکت ها رسیدم، شرکتی با سرمایه ۲۶۵ میلیون دلار در سال. نه تنها موقعیت های مختلف شغلی را تجربه کردم بلکه افراد مختلفی را هم استخدام نموده ام، این افراد توانایی های زیادی داشتند. به عنوان مشاور و مدرس برای صدها شرکت کار کردم، در ایالات متحده، کانادا و چند کشور دیگر. من حالا می خواهم با توجه به ظرفیت های موجود در مورد استخدام با شما حرف بزنم و پیشنهاداتی را ارائه کنم.

در این مقاله شما می توانید با بهترین ایده ها، استراتژی ها، روش ها و تکنیک های مختلف و همه تجارب برایان تریسی آشنا شوید، تا در یک مسیر رشد و توسعه قرار بگیرید.

یافتن شغل مناسب
قدم اول این است که کنترل شغل تان را در دست بگیرید، اولین و اصلی ترین موفقیت شغلی همین است. خیلی ها در بازار می گردند، مصاحبه های مختلفی را انجام می دهند و بهترین شغلی که به آنها پیشنهاد می شود را قبول می کنند. اما این اصلاً مناسب شما نیست. کار شما این است که بهترین موقعیت را خودتان پیدا کنید.

با توجه به وضعیت اقتصادی امروز هر فردی می تواند ۱۴ شغل را در ۵ حوزه مختلف دنبال کند که البته ممکن است در هر کدام از این شغل ها بیشتر از دو سال باقی نماند. برای اینکه بتوانید در این طوفان کاری موفق باشید باید به صورت پیشگیرانه عمل کنید. باید کنترل شغل خودتان را در دست بگیرید و خودتان را هدایت کنید به سمت مشاغلی که بهترین پرداخت ها را به شما دارند و بهترین فرصت ها را برای رسیدن به آینده ای روشن برای شما فراهم می کنند. یادتان باشد که به اندازه انتخاب هایتان آزادی عمل دارید یعنی هر چقدر ماهرتر باشید کار بهتر و پول بیشتری را بدست می آورید. هر چقدر بیشتر بدانید که چگونه می توانید یک شغل خوب بدست بیاورید به همان مقدار هم می توانید موفق شوید و رشد داشته باشید.

بسیاری از افراد با ارسال رزومه های کاریشان یا جستجو در روزنامه ها و اینترنت می خواهند هر طور شده یک شغل را به چنگ بیاورند. باید بدانید بیش از ۸۵ درصد مشاغل خوب در روزنامه و اینترنت تبلیغ نمی شوند. شغل خوب را هرگز در روزنامه ها و آگهی های مشاغل پیدا نمی کنید. توجه داشته باشید فکرتان را به کار بیندازید، شغل های خوب مخفی هستند و شما باید آنها را پیدا کنید. آنها مثل گنج های دفن شده می مانند که باید توسط شما کشف شوند.

همانطور که می دانید الان افراد بسیاری بیکار هستند و اگر شما شغل مناسبی دارید، امکانش هست که شما هم بیکار شوید.

برای اینکه متناسب با توانایی هایتان، درآمد داشته باشید باید اول شغل مناسب خودتان را انتخاب کنید و به سایر موارد توجهی نداشته باشید. بیشتر افرادی که من می شناسم دنبال شغلی هستند تا بیش از آن چیزی که حق شان هست را پاداش دریافت کنند. آنها کار اشتباهی را در زمان اشتباهی دارند انجام می دهند، باید تغییر کنند.

بعضی وقت ها لازم است که جستجو و تحقیق کنید تا شغل بهتری با درآمد بهتری پیدا کنید. شغلی که از همه توانایی ها و مهارت ها و استعدادهایتان بهره ببرد. یادتان باشد هر اتفاقی در زندگی نتیجه اتفاق قبلی هست. ما در دوره چالش بر انگیزی در بازار کار امروز قرار داریم. دوام آوردن کار راحتی نیست. دائماً اقتصاد در حال تغییر است. فرصت هایی وجود دارد که شما می توانید استعداد خودتان را بروز دهید. این فرصت ها همان شغل مورد نظر برای شما هستند. اگر آنها را پیدا کنید خب قاعدتاً بیشتر از گذشته درآمد کسب می کنید، پس اول باید پیدا کردن شغل را بلد باشید. وقتی دنبال یک شغل می گردید مثل یک فروشنده دارید عمل می کنید. سه موضوع هست که یک فروشنده را در کار خودش موفق می کند که عبارتند از پیدا کردن مشتری، ارائه خدمات و پشتیبانی.

اول از همه باید یک بازاریابی خوب انجام دهید، یعنی ببینید وارد چه مشاغلی می شوید. حتماً می پرسید چطور؟ اول از خودتان سوال کنید راستی من توانایی ورود به چه شغلی را دارم؟ بعد از آن باید بروید به سراغ افرادی که به توانایی شما نیاز دارند. راضی نشوید، آنقدر ادامه دهید تا شغل مناسب خودتان را پیدا کنید.

یکی دیگر از موارد خیلی مهم در دنیای فروش این است که قبل از تماس باید اطلاعات تان در مورد خدمت یا کالای قابل ارائه کامل باشد. پس قبل از اینکه بروید به سراغ شخص، ارگان و یا سازمانی که شغل شما را در اختیار دارد، تحقیق کاملی نسبت به آن داشته باشید. بعضی اوقات خیلی شگفت زده می شوم، چون بسیاری از مشاغل به صورت آنلاین در وب سایت های مختلف ارائه می شوند، آنها می خواهند افراد و اشخاص مختلف را پیدا کنند تا برای شرکت شان کار کنند. افراد تماس می گیرند، رزومه می فرستند، شرکت با آنها تماس می گیرد و اولین سوال این است: «وب سایت ما را مطالعه کرده اید؟ راجع به ما چه اطلاعاتی دارید؟ اصلاً می دانید ما چیکار می کنیم؟» بعد در نهایت آن طرف خط فقط سکوت می کند. بعضی ها هم می گویند اصلاً این کار را تا حالا انجام نداده اند. طبیعتاً جواب به آنها این است: «خداحافظ». بله باید به آنها گفت خداحافظ چون هیچ اطلاعاتی در زمینه آن شغل ندارند. اگر قبل از تماس تحقیق نکنید و اطلاعات بدست نیاورید یک فرد کاملاً به درد نخور محسوب می شوید. بعضی ها آنقدر تنبل هستند که حتی یک کلیک ماوس را انجام نمی دهند تا متوجه شوند که شرکت مورد نظرشان چه کاری را دارد انجام می دهد. امروزه با وجود اینترنت در ظرف چند دقیقه می توانید اطلاعاتی را کسب کنید که در طول تاریخ بشریت امکان پذیر نبوده است. واقعاً خیلی شگفت انگیز است وقتی یک فرد تماس می گیرد و آنقدر اطلاعات در مورد یک سازمان دارد که به نظر می رسد خودش صاحب آن ارگان بوده است. این یک برگ برنده می باشد. این برگ برنده دست شما است و دری را به روی تان باز می کند که ممکن است تمام آینده و زندگی تان را تحت تاثیر قرار بدهد.

توصیه می کنم به نمایشگاه ها بروید و با افراد استخدام کننده ارتباط بگیرید و با آنها صحبت کنید. اینگونه متوجه می شوید امروز آنها دنبال چه افرادی هستند و برای نیازشان چه کسانی را استخدام می کنند و در آینده به چه کسانی نیاز دارند. حتی اگر جایی الان مشغول به کار هستید سعی کنید که دانه ها و بذرهایی را بپاشید که بعداً بتوانید برداشت کنید. منظورم این است که آینده کاری خودتان را توسعه بدهید و حتی درآمد بیشتری کسب کنید. هر چقدر دانه های بیشتری را بکارید در آینده فرصت های شغلی بیشتری در اختیارتان قرار می گیرد.

وقتی جستجو می کنید به دنبال اسم افرادی باشید که تصمیم گیرنده هستند. اسامی افراد و مدیران شرکت ها را بدست آورید. بخصوص به دنبال افرادی باشید که در شرکت ترفیع گرفته اند. وقتی اسامی این افراد را پیدا کردید با آنها تماس بگیرید و رابطه برقرار کنید. چگونه می توانید آنها را پیدا کنید؟ به راحتی از ژورنال ها و روزنامه ها و مجلات شرکتی. هیچ می دانستید افرادی که ترفیع می گیرند می توانند پیشنهاداتی را برای افرادی داشته باشند که تازه کار هستند؟ بله درست است، وقتی متوجه شُدید شخصی ترفیع گرفته، حتماً با او تماس بگیرید و تبریک بگویید و بعد در رابطه با شغلش با وی حرف بزنید. بگویید که من خیلی خوشحال شدم که شما ترفیع گرفتید و می خواهم راجع به شغل تان با شما صحبت کنم. حتماً شگفت زده می شوید وقتی ببینید که چه تعداد زیادی از افراد با همین روش توانستند زندگی و کارشان و آینده شان را تغییر دهند.

در اطراف خودتان به دنبال گروه ها و شرکت هایی باشید که سریع رشد می کنند و رشد و گسترش خودشان را هم اعلام می کنند. گاهی اوقات این شرکت ها گزارشات مالی ارائه می دهند، یک شعبه جدید راه اندازی می کنند چرا که سودشان در سالی که گذشت افزایش چشمگیری داشته؛ این شرکت ها همیشه به دنبال جذب افراد می گردند. این کلیدی است که هر استخدام کننده ای آن را می داند. افراد خوب ضامن رشد شرکت هستند. هر چقدر افراد خوب بیشتر باشند، سود و رشد بیشتری کسب خواهد شد. این یک قاعده ساده اما اصلی در اقتصاد است. شرکت هایی که در حال رشد هستند فرصت های زیادی دارند و پول خوبی پرداخت می کنند البته اگر مهارت خوبی برای ارائه داشته باشید.

یک روش دیگر برای پیدا کردن مشاغل این است که ببینید در بازار چه محصولات جدیدی تولید و ارائه می شوند، چه خدمات جدیدی وارد بازار شده، شرکت ها محلی یا ملی هستند و یا در چه سطحی دارند کار می کنند؟ وقتی یک شرکت دارد محصولات جدید تولید می کند و یا خدمات جدیدی دارد ارائه می دهد این نشان دهنده این است که افراد بیشتری برای پخش محصولاتش، نصب و راه اندازی یا مدیریت محصولات نیاز دارد تا رشد خودش را حفظ کند. یادتان باشد اگر مهارت لازم را شما دارید تنها یک کار برایتان می ماند: «باید با آنها تماس بگیرید و اعلام کنید که می توانید به آنها کمک کنید.»

وقتی که شرکت موفق را پیدا می کنید سریعاً با آنها تماس بگیرید و اعلام نیاز شغل کنید، بگویید که دنبال کار می گردم و دوست دارم که با شما همکاری داشته باشم. از کارگزینی بپرسید که با چه کسی باید در این رابطه صحبت کنید، بعد با آن فرد تماس بگیرید و قرار بگذارید. فرصت های شغلی اطراف تان ریخته و شما به آنها توجه ندارید.

یک نکته جالب این است که وقتی شما برای مصاحبه شغلی می روید باید خیلی حرفه ای خودتان را معرفی کنید. مصاحبه شغلی دقیقاً برای شما مثل تماس برای فروش محصول است، شما رفتید که مهارت تان را به آن شرکت بفروشید و در قبالش پول دریافت کنید. بله وقتی در رابطه با موقعیت شغلی بالا صحبت می کنید به خاطر این است که شما خودتان را در سطح بسیار بالایی می بینید و توانستید خودتان را به آن مرحله برسانید. بعضی ها هستند که از کلمه فروش خوش شان نمی آید، انگار که اصلاً فروشنده نیستند. اگر شما جزو این گروه هستید که این طرز تلقی را دارد، باید بدانید که چیزی عایدتان نمی شود. منفعل بودن به جای فعال بودن و خود را دست پایین گرفتن، باعث می شود هر کس هر چیزی گفت شما تسلیم وی شوید. باید روی این قضیه تمرکز داشته باشید و بتوانید کنترلش کنید. اگر قرار است کسی خودش و مهارتش را ارائه کند پس قاعدتاً فروشنده است. سوالی که پیش می آید این است که چقدر در آن زمینه مهارت دارید؟ اگر واقعاً این مهارت را داشته باشید شما یک فروشنده خوبی هستید.

چیزی را که می گویم به عنوان یک کشف بزرگ در نظر بگیرید. خیلی وقت ها بسیاری از افراد و همکاران شما که در سازمان از سطح بالای سازمانی برخوردار هستند از سیاست های شرکت عقب می مانند. شما سطح تان را بالا ببرید، بالاتر از سیاست های شرکت و محل کارتان. افرادی هستند که سعی می کنند با باندبازی خودشان را در موقعیت نگه دارند، ممکن است که در کوتاه مدت این جواب بدهد اما در بلندمدت جوابگو نیست. همیشه شغل تان را با دقت انتخاب کنید و سعی کنید هر کاری که انجام می دهید در آن بهترین باشید و اگر امکانش وجود ندارد آن شغل را رها کنید. درست مثل فرار از یک ساختمان در حال آتش گرفتن می ماند. کار کردن و باقی ماندن در شغلی که به آن اهمیت نمی دهید بهترین راه برای هدر دادن عمرتان است. یادتان باشد زندگی عرصه تمرین برای زندگی های بعدی نیست.

یک راه پیشرفت این است که برای یک شرکت خوب و یک رئیس خوب کار کنید. شرکت خوب شرکتی است که به کار افراد احترام می گذارد و برای کارهای خوب، پرداخت های خوبی دارد. شرکت خوب شرکتی است که فعال و در حال رشد می باشد و ایده های جدید را می پذیرد و طبیعتاً جای مناسبی برای افرادی است که می خواهند رشد کنند و ایده های خوبی هم در ذهن شان دارند.

چند وقت پیش خانمی با من صحبت می کرد و سوالی را که در یک سمینار دیگر پرسیده بود به من یادآوری کرد. این خانم می گفت که فوق العاده فعال و پُر کار بوده ولی در شرکتی که کار می کرد پیشرفت چندانی نداشته است. این خانم می گفت مدیران شرکت عمدتاً ۵۰ و ۶۰ ساله و مرد هستند، بنابراین برای من سخت است که بتوانم بین آنها جایی برای خودم باز کنم. سوال این خانم این بود که چیکار می توانم انجام دهم و من به او جواب دادم هیچ کاری چون شرکت شما و روسای آن هیچ تغییری نخواهند کرد. پیشنهاد کردم که شرکت را عوض کند و در جایی مشغول به کار شود که مدیران جوانتری دارد و شرکت در حال رشدی هم هست. بعد دو سال آن خانم پیش من آمد و گفت شغلم را تغییر دادم و حالا او در شرکتی که مدیران جوانتری دارد و اتفاقاً در حال رشد هم هست دارد کار می کند و جالب اینکه در ۱۴ ماه گذشته دوبار ترفیع گرفته و ۱۴ درصد بیشتر از حقوق شرکتی که قبلاً در آن کار می کرده حقوق می گیرد. پس دو چیز هست که باید در نظر بگیرید تا ببینید که در موقعیت شغلی مناسبی هستید یا نه. اول از همه آیا از کارتان لذت می برید؟ و دوم اینکه شغل تان جای رشد و ارتقاء دارد؟

چگونه حقوق خود را افزایش دهیم؟
اگر می خواهید میزان درآمدتان را بالا ببرید باید به یکسری سوالات کلیدی بطور منظم جواب دهید تا مطمئن شوید چه چیزهایی برای عرضه کردن و ارائه دارید. باید ببینید چه کاری را در بازار می توانید ارائه کنید که مردم بابت آن به شما پول پرداخت کنند. قابلیت پول در آوردن شما آنجا است که نتیجه بگیرید کارتان برای مردم خیلی ارزشمند است. در اقتصاد فعلی جواب این سوال خیلی مهم می باشد، چرا که باعث می شود درآمدتان بالا رود.

بهترین روش برای شروع این است که فکر کنید خودتان، خودتان را استخدام کرده اید، خودتان را به عنوان رئیس شرکتی تصور کنید که یک کارمند دارد و آن کارمند خود شما هستید. خودتان را تولید کننده محصولی بدانید که خودتان قرار است در بازار عرضه اش کنید. شما این خدمات را دارید عرضه می کنید. شما مسئول اتفاقات زندگی خودتان از ابتدا تا به الان هستید. فرقی نمی کند که آیا من این فیش حقوقی را امضاء می کنم یا شما آن را امضاء می کنید. خودتان، خودتان را استخدام کرده اید. بزرگترین اشتباه این است که فکر کنید کارها را برای دیگران دارید انجام می دهید. هر اتفاقی که بیفتد شما مسئول هستید. شما رئیس شرکتی هستید که کالاهایتان را دارید تولید می کنید، بعد آن را به بازار می برید و ارائه می کنید. به عنوان رئیس شرکت مسئول هستید که بهترین بازار را برای خودتان ایجاد کنید و به بهترین شکل ممکن محصولات تان را عرضه کنید. شما مسئول سرویس ها و خدمات هستید و مسئول کیفیت سرویس هایی که می خواهید ارائه بدهید. با قدرت ذهن تان کنترل کیفیت محصولات و خدمات خودتان را مدیریت کنید. همینطور شما مسئول تحقیق و توسعه شرکت هستید و برای اینکه بتوانید محصولات و خدمات تان را مشهور کنید. مسئول بخش مالی هم خودتان هستید.

یکی از واقعیت ها این است که به عنوان رئیس شرکت تک نفره تان مهارت هایی را کسب یا افزایش دهید که در بازار برای آنها تقاضا وجود دارد و سعی کنید این مهارت ها را همیشه بروز نگه دارید.

پس اولین سوال اینکه مهارت های شما چه مواردی هستند؟ یک لیست از مهارت های تجربی و تئوریک تان و یک لیست دیگر هم از مهارت هایی که در گذشته با آنها به موفقیت رسیده اید، تهیه کنید. هرچه طولانی تر، بیشتر و بهتر این لیست را تهیه کنید، نتایج بهتری هم دریافت می کنید. شاید شگفت زده شوید از میزان مهارت هایی که در طول زندگی کسب کرده اید. در لیست تان میزان قدرت هر مهارت را هم یادداشت کنید.

سوال دوم اینکه کدام یک از مهارت هایی که در گذشته کسب کرده اید و به انجام رسانده اید نتیجه بهتری داشته است؟ ببینید کدام شان باعث پیشرفت و موفقیت شما شدند. به زندگی گذشته تان نگاه کنید و بالاترین نقاط و قله موفقیت خودتان را پیدا کنید. چه مهارت هایی را در گذشته استفاده می کردید که با آنها توانستید بهترین نتایج را بدست بیاورید. یک سخن خردمندانه و حکیمانه هست که می گوید: «نتایجی را که در حال دریافت می کنید انعکاس تجربیات گذشته شما است.» انعکاس آن تجربیات باعث موفقیت فعلی تان است. پس باید در آینده تکرارشان کنید.

سوال سوم اینکه چه مهارت ها و فعالیت هایی هست که بیشتر از آنها لذت می برید؟ یادتان باشد که بیشترین عامل موفقیت شما در آینده همان ها هستند. چه نوع فعالیت هایی بیشترین احساس رضایتمندی را در شما ایجاد می کنند؟ و وقتی که وارد آن فعالیت می شوید زمان را فراموش می کنید؟

سوال چهارم اینکه چه نوع کارهایی هستند که شما آنها را خیلی راحت و خوب انجام می دهید. کارهایی که قبلاً با موفقیت انجام دادید مسلماً نشانگر این هست که شما آن فعالیت ها را در آینده هم می توانید به خوبی انجام دهید. یک قانون اصلی هست که به ما می گوید بهترین مسیر برای حرکت اسب همان مسیری است که خودش دارد می رود. پس بهترین روش برای بالا بردن درآمدتان این است که کارهایی را انجام دهید که خیلی راحت و ساده و با علاقه انجام می دهید.

سوال پنجم تشبیه شغل ایده آل شما از نظر خودتان هست. فرض کنید که هر شغلی که می خواهید را می توانید داشته باشید پس ببینید کدام شغل ایده آل تان است. یادتان باشد که هدفی را که نمی بینید نشانه بگیرید. اگر قرار باشد که فردا یک میلیون دلار در حساب تان باشد و در انتخاب شغلی هم آزاد بودید ترجیح می دادید چه شغلی داشته باشید؟ حالا آینده تان را تصور کنید، در طی سه یا پنج سال آینده دوست دارید چه کاری را انجام بدهید و یا چه شغلی را داشته باشید؟ این سه یا پنج سال در هر صورت می گذرد ولی زمانش الان است که برای آن تصمیم بگیرید چه کاری را می خواهید انجام بدهید و چه موقعیتی را می خواهید داشته باشید. مثل هر فعالیتی موانع رسیدن به ایده آل تان را پیدا کنید. مانع اصلی چیست؟ چرا همین امروز نمی توانید شغل ایده آل تان را داشته باشید؟ چه چیزی شما را به عقب می کشد؟ موضوع چیست؟

مسئله بعدی اینکه تا چه حد در کارتان می خواهید مسئولیت پذیر باشید و تا چه حدی می خواهید رشد کنید؟ ترجیح می دهید که تنها کار کنید یا مدیریت یک گروه زیردست را در اختیارتان داشته باشید؟ چون بعضی افراد هستند که علاقه دارند تنها کار کنند و بعضی دیگر هستند که دوست دارند مدیریت یک گروه را در اختیار داشته باشند. با توجه به تجربیات گذشته تان کدام یک از اینها برایتان مناسب تر است؟ هرچه بهتر در رابطه با سوالات کی، کجا و چه شکلی و چگونه و مواردی از این قبیل فکر کنید و به آنها پاسخ دهید بهتر می توانید موقعیت ها را برای رسیدن به شغل مورد نظرتان در اختیار بگیرید.

چگونه در صنعت و بازار، بادوام و موفق باشیم؟
جابجایی های شغلی واقعیتی هست که زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. بر اساس آمار وزارت آمریکا، معمولاً یک فرد در طی طول عمر ۱۴ مرتبه شغل خودش را تغییر می دهد و ممکن است هر شغل را دو مرتبه در پیش بگیرد، که البته این اتفاق هر ۵ تا ۱۰ سال رخ می دهد، همانطور که ممکن است یک فرد تمام عمرش را در استخدام یک شرکت یا ارگان خاص باشد.

در دنیای متلاطم امروزی که مثل آب داخل ماشین لباسشویی در تلاطم هست شما چگونه می توانید موقعیت خودتان را تثبیت کنید؟ در واقع امروز بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون زن و مرد در شغلی پایین تر از حد خودشان هستند و یا کلاً بیکار می باشند. گفته می شود که میزان بیکاری در آمریکا ۸.۲ درصد است. این در حالی است که آمار واقعی بیکاری بالای ۱۷ درصد بوده و البته اگر فارغ التحصیلان دانشگاه ها را هم در نظر بگیریم این آمار بین ۲۵ تا ۳۰ درصد می شود. پس چگونه در شرایط بد اقتصاد فعلی شغل پیدا کنیم؟ در چنین مواردی یک ضرب المثلی هست که می گوید وقتی سخت بگیرید، زندگی سخت می گذرد. در اقتصاد سده اخیر باید ۶ روز در هفته، روزی ۱۲ ساعت کار کنید. این می تواند به ۸ ساعت یا ۱۰ ساعت در روز هم کاهش پیدا کند.

یک فرد معمولی تقریباً روزانه ۵.۵ ساعت کار می کند و بقیه اوقاتش را به گذراندن با دوستان، غذا خوردن، استراحت و یا مرخصی ساعتی می گذراند. شما اگر می خواهید موفق باشید باید این فشار را تحمل کنید. وقتی سر کار هستید باید کار کنید و اوقات بیکاری تان را هم باید کار کنید. سعی نمایید که تمام روزتان را به کار کردن بگذرانید. اگر کسی آمد سراغ تان و گفت که می خواهد با شما صحبت کند، بگویید که برو زندگی آن یکی را خراب کن! چرا که شما اصلاً وقتی برای صحبت کردن ندارید. در این صورت، همه نگاه ها به سمت شما خواهد بود. شما دوست دارید که موقع کار کردن دیده شوید.

قاعده اول این است که همیشه زودتر از بقیه سر کار بروید. یک مثال در مورد این قاعده هست. ناپلئون بناپارت همیشه یک ساعت زودتر از رئیسش سر کار بود و وقتی رئیس می آمد او آنجا بود. رئیس می دید که وقتی همه دارند غذا می خورند او دارد کار می کند و در آخر هم یک ساعت زودتر از رئیسش و بقیه محل کار را ترک می کرد. عجیب بود، می دانید چه اتفاقی افتاد؟ دو سه ماهی رئیس هیچ چیز نگفت ولی بالاخره یک روز آن اتفاقی که باید می افتاد، افتاد. رئیسش گفت هیچکس اینجا نیست می توانی یک کاری را برای من انجام بدهی؟ و او از فرصت استفاده کرد و کار را از رئیس قاپید و انجامش داد و فردا وقتی که رئیس آمد، دید که کار انجام شده است. رئیس واقعاً سورپرایز شده بود. چند روز بعد دوباره رئیس کار دیگری را به او می سپارد و او دوباره فرصت را می قاپد و کار را انجام می دهد. رئیس کاملاً تحت تاثیر قرار گرفته بود ولی چیزی نگفت. چندین بار این اتفاق افتاد و رئیس هر بار کارهای بیشتر و بیشتری را به او می داد.

خب چه نتیجه ای از این جریان می توانیم بگیریم؟ نتیجه این است که هر بار مسئولیت جدیدی را قبول می کنید در واقع یک ترفیع جدید گرفته اید. هر زمان که کار بیشتری انجام می دهید یا می خواهید که بر عهده تان گذاشته شود، در واقع خودتان را ارتقاء داده اید و مقام تان بالاتر رفته است. اینگونه خودتان را بالاتر از بقیه قرار می دهید، بالاتر از همه همکاران تان و نشان می دهید که آمادگی رشد را دارید.

اگر می خواهید در جامعه فعلی رو به جلو حرکت کنید، سعی کنید که فشار رو قبول کنید، توربوشارژرتان را به کار بیندازید، از صبح تا شب مشغول کارتان باشید و پرواز کنید. اصلاً وقت تان را تلف نکنید و سعی کنید مسئولیت های بیشتری را قبول بکنید. به زودی فردی ارزشمند و غیر قابل از دست دادن می شوید.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.

مقاله علمی و آموزشی «توصیه های برایان تریسی برای استخدام شدن و پیشرفت در شغل»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

راهنما و نیازمندی های رایگان خرید و فروش، استخدام و خدمات در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. بخش های الزامی با * مشخص شده اند. *

*