آیا از کارت ویزیت استفاده کنم یا آنکه منسوخ شده است؟
شاید کارتهای ویزیت دیگر برای نسل جوان جذابیتی نداشته باشند و قدیمی و منسوخ شده به نظر برسند، اما جالب است بدانید که هنوز هم داشتن و استفاده از یک کارت ویزیت خوب، ضروری میباشد. زیرا این کارتها، روشی آسان و سریع برای این است که به دیگران اجازه دهید با شما ارتباط برقرار کنند و از طرف دیگر، شخصیتر و دوست داشتنیتر از تبادل اطلاعات به شیوه دیجیتالی هستند.
در ادامه میخواهیم از دلایل سفارش کارت ویزیتی مناسب برایتان بگوییم.
کارت ویزیت، شما را در ذهن مشتری ماندگار میسازد.
زمانی که شخصی را در همایش یا جلسهای ملاقات میکنید، کارت ویزیت خود را به او بدهید. اینکار به طرف مقابل کمک میکند تا نام شما را به همراه چهرهتان در ذهن خود ثبت کند. همچنین، زمانی که کارت ویزیت خود را به افراد میدهید، در واقع به آنها دلیلی میدهید تا با شما تماس بگیرند و فراموشتان نکنند. به این شکل، آنها میتوانند با شما تماس برقرار کنند یا حداقل شما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنند.
کارت ویزیت شما را حرفهای نشان میدهد.
داشتن کارت ویزیت خیلی حرفهایتر از نوشتن اطلاعات تماس روی تکهای کاغذ است، زیرا نشان میدهد که شما وقت گذاشتهاید و اطلاعات مورد نیاز برای برقراری ارتباط را به شکلی زیبا و حرفهای چاپ کردهاید. علاوه بر این، به همایشی فکر کنید که در آن همه دارند کارتهای ویزیتشان را رد و بدل میکنند و شما کارت ویزیتی ندارید! متاسفانه این موضوع به شکل خیلی بدی شما را از دیگران متمایز میکند.
کارت ویزیت روشی عالی برای نشان دادن برند شخصی است.
چه کارآفرین باشید، چه برای شخص دیگری کار کنید، به هر حال میتوانید کارت ویزیت شخصی خود را داشته باشید و برند خودتان را در کارتتان به نمایش بگذارید. همچنین، اگر میخواهید کارت ویزیت منحصر به فردی داشته باشید که با سایر کارتها فرق داشته باشد و در ذهن مخاطب ماندگار شود، میتوانید از کارتهای آهنربایی یا فلزی با برشهای خاص و متنوع استفاده کنید.
کارت ویزیتتان را به بهترین ابزار بازاریابیتان تبدیل کنید.
اگر نگاهی به روی میزتان بیندازید، میبینید که دهها کارت ویزیت در رنگها و شکلهای متفاوت از افراد مختلف گرفتهاید. اما آیا از همه آنها استفاده کردهاید؟ یا به مرور زمان فراموش شدهاند؟ از اینجا میتوان این نکته را آموخت که بهتر است کارت ویزیت هدفمندی را برای خود طراحی کنید تا بتوانید در آن واحد از لحاظ بازاریابی نیز آن را بکار بگیرید.
توضیح دهید که چه چیزهایی را میتوانید به مخاطب ارائه کنید. علاوه بر اینکه اطلاعات تماس خود را روی کارت ویزیتتان مینویسید، باید مطمئن شوید که مردم را نیز از کاری که انجام میدهید، مطلع میکنید. در چند کلمه و بطور مختصر خود را معرفی کنید. به عنوان مثال: «مواد غذایی تازه، تحویل رایگان!» یا «برگزاری مهمانیهایی باشکوه با بودجه دلخواهتان».
در پایان بهتر است:
- کارت ویزیتتان را هدفمند کنید. به عنوان مثال میتوانید با طراحی چندگانه آن، باعث بیشتر دیده شدنش شوید. مثلاً کارت ویزیتتان را به شکل نشانگر کتاب طراحی کنید.
- مردم را به چالش بکشید. کاری کنید که وقتی کارتتان را به مدیران یا کارآفرینان دیگر میدهید، از دیدن و خواندن آن لذت ببرند و به این شکل، در ذهنشان ماندگار شوید.
- از سازمانهای خیریه مورد تاییدتان حمایت کنید. مسائل اجتماعی از دغدغههای بسیاری از افراد است. اجازه دهید اطرافیانتان دغدغه اجتماعی شما را بشناسند و در صورت تمایل به حل آن کمک کنند. از کارت ویزیتتان به عنوان ابزاری برای ایجاد تفاوت در زندگی استفاده کنید. به این ترتیب افرادی که کارت ویزیتتان را میبینند، شناخت بهتری هم نسبت به شما و روحیاتتان پیدا خواهند کرد.