10 زبان پُر نفوذ در بازارهای جهانی

یادگیری زبان دوم همواره یک گزینه پیش رو بوده است؛ بطوریکه برای برخی از کودکان انتخاب نبوده و از زمانی که خودشان را شناخته اند، در حال یادگیری زبان دوم بوده اند. یادگیری زبان جدید فعالیتی درگیرکننده و لذتبخش است که به پرورش هوش و حافظه تان کمک می کند؛ حتی اگر هرگز نخواهید از آن استفاده کنید.

برای انتخاب زبان دوم یا سوم یا… چه گزینه هایی می توانید داشته باشید؟ در این مقاله شما می توانید لیست زبان هایی را مشاهده کنید که برای جهانی کردن کسب و کار بسیار مفید می باشند.

1) زبان انگلیسی

زبان انگلیسی پُر نفوذترین زبان برای تحصیل و تجارت جهانی است و چیزی نزدیک به سه چهارم جمعیت جهان به این زبان صحبت می کنند. در 94 کشور جهان به زبان انگلیسی صحبت می شود و 339 میلیون نفر آن را به عنوان زبان مادری خود می شناسند. زبان انگلیسی برای کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا، انگلستان، آفریقای جنوبی و چندین کشور دیگر هم زبان رسمی به شمار می آید و این مسئله آن را به زبانی ضروری و پُر اهمیت در جهان کسب و کار تبدیل کرده است. پس این سخن دور از ذهن نیست که دانستن این زبان یکی از فاکتورهای لازم برای جهانی شدن است.

2) زبان چینی

زبان چینی زبان مادری چیزی در حدود یک پنجم جمعیت جهان است، آن هم جمعیتی فعال که باعث شده اند نشیندن نامشان در خریدهای روزمره غیر ممکن باشد. بیش از 1.2 میلیارد نفر در جهان می توانند به این زبان صحبت کنند. اگر بخصوص برای تجارت قصد آموختن زبان دارید، این زبان دومین زبانی است که می توانید بیاموزید و شاید با توجه گستردگی بازار تجارت جهانی چین، اولین زبانی است که می توان آموخت.

پیش بینی می شود که اگر اتفاق خارق العاده ای رخ ندهد و جهان مطابق رویه کنونی اش پیش برود، به زودی زبان چینی جایگزین زبان انگلیسی خواهد شد و خود را به عنوان گسترده ترین زبان اینترنتی معرفی خواهد کرد. تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که چین تا سال 2050 به اقتصاد پیشروی جهان تبدیل خواهد شد.

برای آموختن این زبان به شایعات در مورد سختی یادگیری آن توجه نکنید؛ چون دستور زبان چینی بسیار ساده است؛ به عنوان مثال افعالش نیازی به صرف کردن ندارند. هر چند که نوشتار و ادای اصوات این زبان کمی دشوار است، ولی چیزی نیست که نتوان از پس آن برآمد.

3) زبان اسپانیایی

آمریکا دومین کشور اسپانیایی زبان بزرگ جهان است. البته که زبان رسمی این کشور انگلیسی است، ولی تکلم 50 میلیون اسپانیایی که این زبان را زبان مادری خود می دانند، به شما یادآور می شود که انگلیسی تنها زبان رایج این کشور نیست. اکنون آمریکا قدرت نخست اقتصادی جهان است و تا سال 2050 جمعیت اسپانیایی زبان آن دو برابر می شود. همین ها هم دلایل خوبی برای یادگیری این زبان است.

اکنون 500 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند و این تعداد در سال 2050 مرز 600 میلیون را رد خواهد کرد. تا قرن 18 میلادی از این زبان به جای انگلیسی در گفتگوهای دیپلماتیک استفاده می شد و تا به حال 11 بار جایزه ادبی نوبل را به خود اختصاص داده است. این زبان، زبان رسمی 22 کشور جهان است.

4) زبان آلمانی

اقتصاد آلمانی یکی از قوی ترین و پایدارترین اقتصادهای اروپا است. 95 میلیون نفر در جهان این زبان را زبان مادری خود می دانند و 210 میلیون نفر به آن صحبت می کنند. البته که در مقایسه با زبان های رده اول تا سوم این تعداد ناچیز به نظر می رسد، ولی جالب است بدانید که اهمیت این کشور و اهمیتی که تکلم زبان مادری برای آنها دارد، این زبان را به چهارمین زبان تجاری جهان تبدیل می کند. علاوه بر این، زبان آلمانی در کشورهای اتریش، سوئیس و لوکزامبورگ هم زبان اصلی است و به همین ترتیب پُر تکلم ترین زبان اتحادیه اروپا شناخته می شود.

5) زبان پرتغالی

پرتغالی یکی از ده زبان گسترده و پُر گوینده جهان است و دومین زبان در حال تکلم پس از اسپانیایی در آمریکای لاتین می باشد. 215 میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می کنند؛ بنابراین زبانی نیست که بتوان نادیده اش گرفت. جالب است بدانید که تنها 5 درصد از پرتغالی زبان ها در پرتغال زندگی می کنند.

6) زبان عربی

عربی پُر گوینده ترین زبان خاورمیانه است و همه می دانیم که چه فرصت های تجاری ای در خاورمیانه نهفته است. یادگیری این زبان می تواند مزیت بزرگی برای کسب و کار داشته باشد. 295 میلیون نفر در جهان به این زبان سخن می گویند و زبان رسمی 28 کشور جهان است. کشورهای عربی در اقتصاد و صادرات کالا نقش پُر رنگی را بازی می کنند و از همین رو است که زبان عربی را دومین زبان مهم آینده می دانند.

7) زبان فرانسوی

زبان فرانسه در بیش از 29 کشور جهان به عنوان زبان رسمی شناخته می شود و دومین زبان رایج در اتحادیه اروپا است. قدرت این زبان تا چندی پیش معادل با قدرت کنونی زبان انگلیسی بوده و زبان رسمی مکالمات جهان شناخته می شد؛ ضمن اینکه استعمار فرانسه هم کشورهای متکلم به این زبان را زیادتر کرده است. جالب است بدانید که تا مدت ها انگلیسی زبان ها برای با کلاس جلوه دادن خود از لغات فرانسوی و اصطلاحاتش استفاده می کردند.

8) زبان ژاپنی

بیش از 125 میلیون نفر در جهان زبان ژاپنی را زبان مادری خود می دانند و از آنجایی که ژاپن یکی از بالاترین نرخ های سواد جهانی را دارد و بیش از 10 درصد کاربران اینترنت ژاپنی هستند، این زبان پس از انگلیسی، روسی و آلمانی بیشترین کاربرد را در اینترنت دارد. ژاپن یکی از بزرگترین سرمایه گذاران تحقیق و توسعه در جهان و پیشرفته ترین ها است؛ از این رو یادگیری این زبان می تواند چشم انداز روشنی داشته باشد.

این زبان هشتمین زبان پُر گوینده جهان است و یکی از سخت ترین ها برای یادگیری شناخته می شود. برخلاف زبان هایی مثل انگلیسی و فرانسوی و اغلب زبان هایی که می شناسیم، این زبان را جدا از دیگر زبان ها می دانستند؛ به این شکل که ارتباطی با آنها ندارد و تاثیری نیز نپذیرفته است. در حقیقت تا چند دهه گذشته این زبان را یک زبان ایزوله و بی همتا می دانستند.

9) زبان روسی

160 میلیون نفر در دنیا زبان مادری شان روسی است که در سراسر اروپای مرکزی و شرقی و خود کشور روسیه پراکنده اند. پس از انگلیسی، این زبان دومین زبان مورد استفاده در اینترنت است و با توجه به قدرت تاریخی اتحادیه جماهیر شوروی، این زبان، زبان رسمی سازمان ملل است. جالبتر اینکه اگر شما بخواهید فضانورد شوید، باید این زبان را به خوبی بلد باشید، زیرا از آنجایی که روسیه پیشتاز سفر به فضا بوده است، این زبان حضور موثری در ایستگاه های فضایی بین المللی دارد. روسیه به دلیل دارا بودن منابع غنی نفت و گاز پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد و در نتیجه زبانش می تواند گزینه مناسبی برای یادگیری باشد.

10) زبان هندی

البته که به دلیل تنوع زبانی کشور هند، اغلب خود هندی ها هم زبان یکدیگر را نمی فهمند! اما با این وجود زبان هندی دهمین زبان رایج جهان است و 270 میلیون نفر آن را زبان مادری خود می دانند. در هند حدود 126 میلیون نفر به زبان انگلیسی سخن می گویند، ولی 85 درصد مردم این کشور به خوبی زبان هندی را نمی دانند. پس شاید دانستن زبان انگلیسی بتواند کمک بزرگی برای سرمایه گذاری و تجارت در هند و ارتباط با مردم کشورش باشد. البته باید بدانید که یادگیری زبان هندی کاری است که از محکم کاری عیب نمی کند؛ زیرا کشور هند از جمله کشورهای رو به پیشرفت جهان است و چشم انداز خوبی در عرصه جهانی دارد.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «10 زبان پُر نفوذ در بازارهای جهانی»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله مهزاد مفرحی، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا