نحوه کاشت کاهو در خانه چگونه است؟

کاهو جزو گیاهانی است که ریشه عمیقی ندارد و خیلی راحت می توانید در داخل یک گلدان بذر آن را بکارید و اگر خوب از آن مراقبت کنید هر ماه کاهوی تازه خانگی خواهید داشت.

بذر یا دانه کاهو در اغلب فروشگاه های گل و گیاه قابل خریداری است. گلدان یا باغچه خود را با خاکی غنی پُر کنید، دانه ها را روی خاک بریزید و آنها را با لایه نازکی از خاک بپوشانید. قبل از کاشت، خاک را مرطوب کنید و همچنین دانه ها را با فاصله از هم قرار دهید. اگر دانه ها را در گلدان کاشته اید، گلدان را در یک جای آفتابی قرار دهید، چون کاهو برای جوانه زدن به نور زیادی نیاز دارد.

خاک را باید همیشه مرطوب نگه دارید. خاک خشک باعث می شود کاهو تلخ مزه شود، همچنین باید مواظب باشید خاک خیس نشود و فقط آن را مرطوب نگه دارید.

اواخر زمستان و اوایل بهار و همچنین سه ماهه پاییز بهترین زمان برای کاشتن کاهو است. بهترین دما برای رشد کاهو 16 تا 18 درجه سانتیگراد است. زمانی که دما به 23 تا 26 درجه سانتیگراد می رسد، کاهو به گل می رود و تولید دانه می کند. برای گرفتن نتیجه بهتر، باید کاهو را در ماه های خنک کاشت. کاهو در گلدان با سرعت بیشتری نسبت به زمین رشد می کند. برای برداشت کاهو نباید زیاد عجله داشته باشید و این گیاه حدود 30 تا 40 روز پس از کاشت آماده برداشت می شود.

به دلیل اینکه کاهو به سرعت رشد می کند، فقط یک یا دو بار کوددهی در طول دوره رشد کافی می باشد و باید از کودهای متعادل استفاده کنید.

منابع

مقاله علمی و آموزشی «نحوه کاشت کاهو در خانه چگونه است؟»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش هیئت تحریریه علمی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله نسیبه سادات میرباقر – مهندس کشاورزی – در روزنامه جام جم، به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا