چگونه هنگام آزادکاری (فریلنسینگ) برند شخصی خود را قوی کنیم؟

اقتصاد گیگ بزرگتر از همیشه است و هیچ علامتی از کند شدن نشان نمیدهد. حال این سوال مطرح میشود که چه راهی وجود دارد تا آزادکاران یا فریلنسرها بتوانند برند شخصی خود را برای جذب کار بیشتر نسبت به رقبایشان خاص و متفاوت کنند؟
راهکارهای زیر، پاسخهایی است که از سوی کارآفرینان عضو سازمان کارآفرینان جوان (YEK) به سوال فوق دادهاند.
1) داستان شخصی خود را بگویید.
شخصیت را با برند شخصی خود ترکیب کنید. توضیح دهید که چرا شما به این صنعت رسیدید و داستان چگونگی رسیدن به جایی که اکنون هستید را بطور خلاصه با ذکر تاریخچه کار قبلی بگویید. هدف این است که متفاوت، خلاق و منحصر به فرد باشید.
2) یک وب سایت شخصی برای مخاطب ایجاد کنید.
بسیاری از مردم آزادکار هستند. با وجود این تنها درصد کمی دارای وبسایتهای شخصی هستند که محتوا را برای یک مخاطب بطور مداوم در طول زمان فراهم میکنند. اگر کسی بخواهد یک طراح فریلنسر باشد، داشتن یک وبسایت مناسب و بروز، او را در بازار به عنوان یک کارشناس با ارزش برجسته میکند.
3) کاری را که برای دیگران میکنید، برای خود نیز انجام دهید.
بیشتر کارشناسان کاری را که برای دیگران انجام میدهند برای خودشان انجام نمیدهند. طراحان وب، وبسایتهای پایه و متوسطی دارند. کارشناسان شبکههای اجتماعی حضور اجتماعی محدودی دارند. یک راه آسان برای برجسته شدن این است که درباره آنچه صحبت میکنید همان باشید. یک برند شخصی ایجاد و تقویت کنید که دقیقاً چیزی را که میتوانید برای دیگران انجام دهید نشان دهد.
4) قیمتهای بالاتری را تعیین کنید و در مقابل کار با کیفیتی تحویل دهید.
قیمتگذاری کار شما در میزان حقالزحمه باعث خواهد شد تا مشتریان بالقوه شما را به عنوان یک آزادکار حقالزحمهگیر که میتواند یک کار با کیفیت تحویل دهد ببینند.
5) به مشتریان خود قبل از فروش خدمت کنید.
اقتصاد گیگ ما را قادر میسازد تا بر اساس یک پروژه کار کنیم، اما من متوجه شدم که وقتی بر خدمت کردن به مشتریان و اولین نیازهایشان تمرکز کردم پس از آن پول آمد. این خیلی به پول یا متمرکز شدن بر مقداری که قرار بود از مشتری بگیرم، مربوط نبود. وقتی تمرکز بر مشتری باشد، برند شما بالا میرود.
6) زمانتان را برای ایجاد روابط و اعتبار خود صرف کنید.
اعتبار ما در میان مشتریان قبلی و فعلی ما هرگز نمیتواند خرید و فروش شود. سرمایهگذاری در روابطمان برای رسیدن به تجارت تکرار و رجوع، این اختلاف را برای من ایجاد کرد و این جایی است که بهترین تجارت از آن خواهد آمد. شما برای حفظ اعتبار برندتان در میان مردمی که از قبل شما را میشناختند یا شناختهاند چه کاری انجام میدهید؟
7) در برندتان سرمایهگذاری کنید.
همانطور که اقتصاد گیگ رشد میکند، تعداد آزادکاران زیاد میشود. آزادکارانی که مورد توجه قرار میگیرند افرادی هستند که زمان و پول را برای بهنیهسازی برند شخصی خود سرمایهگذاری میکنند.
8) مشتری خاصی را که میخواهید به آن خدمت کنید درک کنید.
معمولاً همه ما میتوانیم به همه خدمت کنیم. وقتی شما روی مشتریتان تمرکز میکنید همه چیز از جمله انرژی که شما در پیشنهادهایتان دارید، متمرکز میشود. مطمئناً هر کسی میتواند یک روزی مشتری شود. امروزه شما چگونه میخواهید آن شخص خیلی خاص با مشکلات، رویاها، امیدها و ترسهای خاص باشید؟