10 قانون برای بازاریابی شبکه های اجتماعی
محتوا اهرم قدرت در بازاریابی شبکه های اجتماعی است و باعث افزایش مخاطبان می شود، اما در شروع کار و بدون هیچ تجربه و بینش قبلی، کمی چالش برانگیز خواهد بود، پس درک اصول اساسی بازاریابی شبکه های اجتماعی ضروری است. بازاریابی شبکه های اجتماعی یک شیوه بازاریابی است که ضوابط و مراحل خاص خود را دارد؛ زیرا هر رسانه اجتماعی با دیگری متفاوت است و ساختار و کارکرد متنوعی دارد؛ بنابراین تدوین یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی یک اصل اساسی برای کسب و کارهای علاقمند به این حوزه به شمار می رود.
در این مقاله شما می توانید با 10 قانون که به رشد مشتریان و برندتان کمک می کند، آشنا شوید.
1) گوش دادن
برای اینکه در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوای خود موفق شوید باید کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش دهید. محتوای آنلاین مخاطبان هدف خود را بخوانید، با آنها صحبت کنید تا آنچه را که مهم است یاد بگیرید و سپس شما قادر خواهید بود محتوای ارزشمند تولید کنید.
2) تمرکز
بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی بسیار متمرکز، برای ساخت یک برند قوی مناسب تر از یک استراتژی گسترده است که در نظر دارد همه چیز را به همه مردم برساند. بنابراین روی یک موضوع و مخاطبان هدف خود متمرکز شوید و از پراکندگی دور شوید. تحقیقات نشان داده است آن دسته از افرادی که با یک موضوع خاص در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، به نسبت آن دسته از افرادی که موضعی خاصی را مد نظر قرار نداده و به صورت عمومی به تولید محتوا می پردازند، بطور معمول هیاهوی بیشتری ایجاد می کنند.
3) کیفیت
کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است. هزار ارتباط آنلاین با افرادی که مطالب شما را می خوانند، به اشتراک می گذارند و در مورد آن بحث می کنند، از ده هزار ارتباط که غیر فعال هستند، بهتر است.
4) صبر
موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی در طول یک روز یا یک شب اتفاق نمی افتد، باید تلاش کنید و وقت و انرژی زیادی را صرف آن نمایید. برای بدست آوردن نتایج خوب باید متعهد به پیمودن مسافت های طولانی باشید.
5) ترکیب
اگر شما محتوای عالی و با کیفیت تولید کنید و تلاش نمایید تا مخاطبان با کیفیتی داشته باشید، آنها نیز محتوای شما را با مخاطبان خودشان به اشتراک خواهند گذاشت. به یاد داشته باشید که به اشتراک گذاری و صحبت کردن مخاطبان در مورد شما و کسب و کارتان بسیار ارزشمند است. این به اشتراک گذاری، نقطه ورود هزاران نفر از مردم از راه های بالقوه خواهد بود.
6) نفوذ
جهت پیدا کردن مخاطبانی که به کیفیت اهمیت می دهند، مخاطبانی که اثرگذاری بالایی در میان دیگران دارند و مخاطبانی که علاقمند به محصولات، خدمات و کسب و کار شما هستند، تلاش کنید.
مخاطبان با کیفیت زمینه را برای ارتباط با دیگر علاقمندان فراهم خواهند کرد و بدین ترتیب فرصت های بزرگی را بدست خواهید آورد.
7) ارزش
اگر تمام وقت خود را در شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم روی ترویج محصولات و خدمات خود سپری کنید، مردم خسته می شوند و دیگر به محتوای شما اهمیت نخواهند داد. شما باید به مکالمات خود کمی ارزش اضافه کنید.
بیشتر به ایجاد محتوای شگفت انگیز و توسعه روابط با تاثیرگذاران آنلاین تمرکز کنید، این روش مخاطبان شما را به یک کاتالیزگر قوی تبدیل می کند و باعث قدرت گرفتن تبلیغات دهان به دهان شما می شود.
8) تشکر و قدردانی
ایجاد روابط خوب یکی از بخش های مهم موفقیت در شبکه های اجتماعی است. اگر مخاطبان این اطمینان را حاصل کنند که از سوی شما مورد توجه قرار می گیرند تا مادامی که از این قانون پیروی کنید به کسب و کارتان وفادار خواهند بود.
9) دسترسی
همواره در دسترس مخاطبان خود باشید، این بدان معنا است که بطور مداوم به تولید محتوا بپردازید و در جلسات گفتگو حضور داشته باشید. دنبال کنندگان آنلاین، فوری برای شما جایگزین پیدا خواهند کرد اگر فقط یک هفته یا یک ماه ناپدید شوید.
10) رابطه متقابل
شما نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید تا مطالب شما را به اشتراک بگذارند و در مورد شما صحبت کنند، بدون اینکه شما اینکار را برای آنها انجام دهید. بخشی از زمان خود را صرف به اشتراک گذاری و صحبت در مورد محتوای منتشر شده توسط دیگران کنید.
منابع
مقاله علمی و آموزشی «10 قانون برای بازاریابی شبکه های اجتماعی»، نتیجه ی تحقیق و پژوهش، گردآوری، ترجمه و نگارش هیئت تحریریه پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد. در این راستا مقاله وب سایت Entrepreneur به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.