بهینه سازی وب سایت برای شبکه های اجتماعی یا SMO چیست؟

SMO مخفف Social Media Optimization است و به هر گونه فعالیتی گفته می شود که برای افزایش بازدیدکنندگان یک وب سایت یا فراگیر شدن اطلاع رسانی برای یک محصول، خبر یا رخداد انجام می گردد.

SMO یا بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی فرآیندی شبیه SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) است با این تفاوت که در SMO به شبکه های اجتماعی توجه بسیاری می شود و از قدرت و گستردگی این شبکه ها برای نشر مطالب مورد نظر و ارجاع کاربران به یک وب سایت کمک گرفته می شود.

کارشناس SMO ممکن است از ابزارهای دارای عملکرد خودکار (ارسال مطالب به صورت خودکار به شبکه های اجتماعی) کمک بگیرد یا به روش های مختلف دیگری مانند ایجاد محتوای گرافیکی و ویدئویی جذاب در بین محتوای متنی، کاربران را به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی ترغیب کند؛ که همین اشتراک گذاری توسط کاربران باعث می شود کاربران بیشتری به جمع بازدیدکنندگان مطلب مورد نظر، پیوسته و نهایتاً کارشناس SMO به هدف اصلی خود که معرفی به کاربران بیشتر است، برسد.

ثبت دیدگاه، لایک، توئیت مجدد، انتشار در شبکه های اجتماعی دیگر، ارسال در پیام رسان هایی مثل تلگرام و… از جمله روش هایی هستند که در بهینه سازی شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد و این روشِ فراگیر کردن موضوعات، می تواند گاهی برای پوشش دادن نقاط ضعف یک شرکت نیز مناسب باشد. به عنوان مثال اگر شرکت شما در یک مورد خاص نقطه ضعف دارد کافی است با هدف قرار دادن کلمه کلیدی مورد نظر و افزایش محتوای مثبت درباره آن کلمه، رتبه مطلب مورد نظر خود را به صدر جدول نتایج جستجو بیاورید.

[toggle title=”برای مشاهده منابع اینجا کلیک کنید.” state=”close” ]

مقاله علمی و آموزشی «بهینه سازی وب سایت برای شبکه های اجتماعی یا SMO چیست؟»، نتیجه تحقیق و پژوهش، گردآوری و نگارش واحد فنی و پشتیبانی پورتال یو سی (شما می توانید) می باشد.

[/toggle]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا