چگونه ایموجی به کسب‌وکارها رونق می‌دهند؟

ایموجی‌هایی با چشم‌­هایی به شکل قلب و قلب‌­های چشمک­‌زن شاید به نظر چیز مهمی نباشند اما برای نسل هزاره خیلی چیزها معنی می‌دهند. 92 درصد کاربران آنلاین از ایموجی (Emoji) استفاده می‌کنند، در حالی که 30 درصد نسل هزاره حتی نمی‌توانند یک روز را هم بدون ایموجی‌ها بگذرانند. کاربران ایموجیِ جان سخت معتقدند ایموجی‌ها احساس آنها را خیلی بهتر از کلام بیان می‌کنند.

چرا باید برای شما مهم باشد؟ پدیده ایموجی‌ برای کسب‌وکار کاربردهایی واقعی دارد. اما جذب نسل هزاره با صرف کردن 200 میلیارد دلار بطور سالانه، از همیشه مهم‌تر است. اگر می‌خواهید با آنها وارد تعامل شوید پس باید به زبان آنها صحبت کنید. زبانی که بخش مهمی از آن را ایموجی‌ها تشکیل می‌­دهند. اما با این ایموجی‌ها که حدود 1800 مورد روی پلتفرم‌­های کنونی هستند، این کار از نظر کلامی آسان است و البته هیچ چیز بیشتر از یک ایموجی اشتباه خجالت‌آور نیست.

1) ایموجی‌ها را در موضوع ایمیل خود قرار دهید.

میزان باز شدن ایمیل برندهایی که از ایموجی‌ها در موضوع استفاده می‌کنند 56 درصد بیشتر است. ایموجی در یک اینباکس شلوغ جلب توجه می‌کند. علاوه بر این، ایموجی‌ها احساسات را منتقل کرده و فضای موضوع را ذخیره می‌کنند. در نتیجه می‌توانید این ذخیره‌سازی را برای افزایش 75 درصدی کلیک استفاده کنید. حواستان باشد ایموجی که استفاده می‌­کنید با موضوع مورد نظر همخوانی داشته باشد و فراموش نکنید که هرچه ایموجی کمتر باشد بهتر است.

2) هشتگ‌های ایموجی را معرف کنید.

اگر می‌خواهید مخاطبان رسانه اجتماعی خود را جلب کنید، می‌توانید از ایموجی‌ها در هشتگ‌‌ها استفاده کنید تا به میزان قابل ملاحظه‌ای آگاهی برند شما را افزایش دهند. هشتگ‌های جوایز موسیقی آمریکا #AMAs ایموجی‌هایی دارند که ستاره‌هایی مثل جاستین بیبر، ‌آریانا گرانده و وان دایرکشن را نشان می‌دهند. این ایموجی‌­ها 124 میلیارد طرفدار دارند. یک هشتگ ایموجی برای برند خود درست کنید تا توجه همه را جلب نماید.

3) یک فراخوان ایموجی ایجاد کنید.

به یاد دارید که پیتزا دومینو این امکان را برای مشتریانش ایجاد کرد که با یک پیام کوتاه پیتزا سفارش دهند و این حرکت گسترش یافت؟ درباره درک مشتری خود صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید با معرفی یک ایموجی موفقیت دومینو را تکرار کنید. ایموجی مورد نظر را در کنار یکی از محصولات پُرفروش‌تان قرار دهید و به مشتریان این امکان را بدهید تا با یک پیام کوتاه از طریق تلفن همراه سفارش خود را ثبت کنند.

4) واکنش سریع مشتری را دریافت کنید.

ایموجی‌ها داده‌های سریع هستند. به شما این امکان را می‌دهند تا در ثانیه متوجه نظر مشتری خود بشوید. راب پیس، بنیانگذار پلتفرم تکنیکی HundredX که برنامه‌ای برای دریافت نظر مشتری از طریق ایموجی طراحی کرده بود، می‌گوید: «ایموجی‌ها اطلاعات زیادی به ما می‌دهند». می‌توانید بر ایموجی‌ها سرمایه گذاری کنید تا محصولات و خدمات‌تان را با کمک ایموجی‌های منتقل کننده احساس بهبود ببخشید.

5) یک ایموجی برند منتشر کنید.

دلیلی برای اینکه چرا شرکت‌های بزرگی مثل General Electric – Dove – Mentos و Comedy Central کیبوردهایی با ایموجی برند منتشر می‌کنند وجود دارد. این ایموجی‌ها به شما کمک می‌کنند تا به گونه‌­ای صمیمی‌­تر با مشتری خود رابطه برقرار کرده و در نهایت به فروش بیشتری برسید.

6) زیاده‌روی نکنید.

همانطور که ایموجی‌ها به پیشرفت کار شما کمک می‌کنند، در صورتی که بطور نادرست استفاده شوند می‌توانند نتیجه عکس بدهند. زمانی که گلدمن ساچ 20+ ایموجی را به عنوان یک توییت مستقل توییت کرد، نظرات کاربران نشان داد که اصلاً تحت تاثیر قرار نگرفته‌­اند. تعداد زیادی از افراد از این کار خوش‌شان نیامد. استفاده از ایموجی‌ها را به چند مورد محدود کنید.

7) از ایموجی‌های محبوب استفاده کنید.

به منظور جلب توجه بیشتر، از ایموجی‌های محبوب و شناخته شده استفاده کنید. ایموجی‌های مبهم توجه کمتری به خود جلب می‌کنند. پس شفاف باشید. محبوب­‌ترین ایموجی‌ها عبارتند از صورت‌های خندانی که اشک از چشمان‌شان جاری شده بود، قلب‌­های قرمز و صورتک‌­هایی که دست می‌زدند. ایموجی‌ها بطور ماهانه و بر اساس تعطیلات و فصول تغییر می‌کنند. پس در استفاده از ایموجی‌ها به مناسبت‌ها نیز توجه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا